Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2005 10:47:35
Svar/Indlæg:
1498/226
Hejsa
Jeg har en 3,8Ghz P4 570J... Den begyndte ligepludseligt at opføre sig ganske mærkeligt her til formiddag...
Jeg ville lige have et spil Underground 2, og midt i spillet, frøs maskinen, og slukkede..
WTF tænkte jeg... nå, jeg tændte igen, og der skete ikke noget...
Hmmm.. pillede alt strømmen fra, ventede lidt, og satte det til igen... så kunne jeg få liv i dyret, og kom ind i WinXP...
Så tjekkede jeg lige tempen på GFX og CPU... GFX var helt normalt, men CPU lå omkring de 70grader.. NÅ tænkte jeg så lige der... WTF er der nu galt ??
Jeg tjekkede lidt rundt omkring... og selvom denne CPU går ned i speed ved lave krav til CPU, bliver den lige omkring 50grader....
Det var fandme sært... den plejer at ligge max 60-62grader ved full-load, og 40-45grader idle... ALDRIG 50... det er mega sært...
Nå, men jeg pillede alt ud af compurteren, tjekkede køler og CPU, der var ikke noget at bemærke... Nå, i igen, og starte op...
Nu ligger den jævnt stabil på 50grader idle, men jeg ved ikke hvad der sker hvis jeg sætter den til noget, for bare jeg laver en smule på maskinen, så flyver den straks over 60grader...
Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skulle have gjort forkert, og mit system har kørt stabilt mega længe.. ikke nogen problemer eller noget...
Jeg gider ikke til at skrive min specs op... i må lige smutte forbi profilen... det er også det nemmeste, så mangler der ihvertfald ikke noget....
Det skal lige siges, jeg aldrig har min side på, så det er et åbent kabinet...
Standard køler, og det plejer da at være ok fint..
Håber der er nogen der har nogle forslag til hvad jeg skal gøre... !! :r :r
Capiz 8)