Hvilket gevind er det der er på alm. computer skruer.. tænker på de mest brugte, samt fx. sharkoon og sunbeam fingerskruer (alle samme slags) det er nemlig hverken M3 eller M4.. er det noget tomme gevind eller noget helt tredje?
.. hej igen.. har lige fundet ud af at gevindet har en stigning på 0.8 .. det er tæt på M4 gevind (som har en 0.7 stigning) men det er en slags tomme gevind tror jeg .. men hvilken?
M3 og M4 er metriske normal-gevind skruer, skruer i computer er et miskmask af forskellige typer Withworth og UNF/UNC gevind, da det kommer fra forskellige typer af producenter... Nogle er da fuldstændig deres egne og kan ikke type bestemmes...
Jeg har tjekket diverse skruer og har endnu ikke fundet nogle skruer der tilnærmelsesvist ligner noget metrisk eller tomme værk! Alle du gange jeg har skulle skrue gevind til sådanne skruer er jeg blevet nødt til at bruge skruerne med risiko for at det bliver skævt!
Så du må gerne skrive hvis du finder ud af noget :i
Stigning på tommegevind måles ikke som tomme/stigning men som antal gev. pr. tomme.
Eks. min fingeskrue fra mit Stacker er på omkring 30 gevind pr. tomme og 3,39mm tyk - hvilket i min tabel ikke svare til noget bestemt gevind... måske et 3/16 BSF eller et 8 UNC - måske et 8 UNF???
har undersøgt det nærmere da jeg selv står og skal bruge nogle noget længere harddisk skruer end normalt og har fundet ud af at 5/32" Withwort ikke passer særligt godt så har søgt lidt og fundet ud af det skulle være 6-32 UNC gevind.
Det er fakisk lidt irriterende at de ikke bare kan finde udaf at bruge nogle standarder for gevind. For det andet er noget værre bøvl efter min mening. Det har faktisk også irriteret mig en del gange at man ikke lige kan bruge andre skruer end dem som følger med. Det har faktisk undret mig flere gange at de ikke udelukkende bruge UNC, men det er sikkert fordi det er for dyrt at lave gevindende så præcise.
havde samme problem.. det er noget værere gøje møg... skulle have nogle nye skruer til min north Q cpu køler (P4 478) var i 3 forskellige værktøjs magasiner, Og igen af dem kunne fremskaffe noget der passede.... selv ikke møller og mammen som ellers plejer at være rimelig vel sorteret.