Hvilket maling til kabinet?

Diverse d.  26. september. 2005, skrevet af skummel dude
Vist: 206 gange.

skummel

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2005 19:32:06
Svar/Indlæg:
29/15
Hey.
Jeg har lige købt et Raidmax Cobra 822.
Jeg vil gerne farvet toppen og siderne sorte, men er der nogen der har erfaringer med, hvad for noget spray-maling der er godt at bruge?

Mvh Skummel Dude

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2005 19:51:33
Svar/Indlæg:
178/34
Hey.. kan sige dig der er klar forskel på de forskellige mærker.. jeg har prøvet en del..

1. Køb aldrig i Sadolin.. det er dyrt og det bliver grimt, tørrer ikke ordenligt og ja .. det bæ :P

2. det billige i silvan 20-30 kr pr. dåse, er ok godt til pengene..

3. det bedste jeg har prøvet er noget jeg mener hedder "Belton" tror jeg .. købt hos en proff maler.. det er virkelig nice.. lægger et jævnt flot lag, tørrer hurtigt og holder rigtig godt (selv uden lak) .. det koster så også 60 kr pr. dåse eller sådan.. men det er bar´ dejlig!

Ps. hvis du vælger at bruge lak, så brug klar lak til mat maling (også kaldet satin lak nogle steder) og så blank lak til blank maling.. desto mere lak = desto mere skinner overfladen (også selvom det er mat lak) men HUSK! lakken skal være samme mærke som malingen.. hvis de ikke passer sammen kan det nogle gange ødelægge malingen helt / ikke tørre..

og.. mange tynde lag er bedre end få tykke!

det var det..

mvh Thizen

JustOne

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2005 19:56:51
Svar/Indlæg:
453/31
og vent en 5-10 min imellem hvert lag!,ellers kan du risikerer at det løber for dig!
og en rum temp på over 15c er at anbefale! når du sprøjte maler!

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2005 20:00:05
Svar/Indlæg:
178/34
#2 yep.. det er også en vigtig faktor.. de fleste spraymaling´er anbefaler 20-22 grader .. hvis du maler i for koldt klima kan der forekomme luftbobler og ujævnheder i malingen .. det er HELT sikkert det sker hvis du gør det med lakken.. malingen er det ikke så galt med.. men lakken skal ikke bruges når det er koldt.. det går galt og ødelægger det hele.. og for guds skyld gør det et sted hvor der ikke er blade / røvirriterende små bæ flyer der flyver i lakken og smadrer det hele! ;)

mvh Thizen

skummel

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2005 21:40:49
Svar/Indlæg:
29/15
Okay tak for svarene :D - men er det nødvendigt at bruge lak?

Thizen

Superbruger
Tilføjet:
27-09-2005 07:48:24
Svar/Indlæg:
178/34
#4 .. som sagt er lakken der for at gøre det svære at ridse.. den ligger et beskyttende lag.. nogle af mine ting har jeg ikke brugt lak på og de holder helt fint.. det er op til dig selv..

mvh Thizen