Problem med formatering

Diverse d.  26. september. 2005, skrevet af Liquid04
Vist: 175 gange.

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2005 23:35:42
Svar/Indlæg:
126/22
Min lillebror har lige fået fat i en anden computer, som han har købt brugt.

Nu vil vi gerne ha' den formateret, og sætter derfor XP-cd'en i og får den til at boote. Men da vi kommer ind til selve installation, og der bliver spurgt om man vil installere Windows XP nu, og vi derefter trykker "enter" for at fortsætte, siger den at der ikke er tilsluttet nogen harddisk.

Jeg har prøvet at tage siden af og kigget ind, og har opdaget at stikket fra strømforsyningen, som sidder i dvd- og cdrom-drevet ikke sidder i. Inden jeg forsøger at starte op med stikket i, vil jeg lige høre om det er det rigtige at gøre, da der sidder 2 andre stik i harddisken i forvejen. Det ene stik er SATA-kablet og det andet er et, som jeg ikke har set før, som sidder lige ved siden af SATA-kablet. Dette stik kunne i mine øjn nemlig godt ligne et strømforsyningsstik, og derfor vil jeg ikke risikere at brænde harddisken af, ved at sætte det andet stik i.

Håber i har forstået mit spørgsmål, selvom det måske godt kan se lidt indviklet ud...

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2005 23:38:24
Svar/Indlæg:
6624/113
Det er ikke et problem med disken - men med din SATA controller / driverne til den.

Med til bundkortet følger en Diskette med driverne på - og de installeres ved at trykke F6 LIGE EFTER Windows install er startet - og så stikke maskinen denne diskette når den beder om den.

Vupti - så kan du se harddisken som du plejer.

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
26-09-2005 23:40:40
Svar/Indlæg:
126/22
okay, det skal jeg prøve og mange tak... ;)

Liquid04

Overclocker
Tilføjet:
27-09-2005 18:33:43
Svar/Indlæg:
126/22
Er der eventuelt andre måde at installere driveren til SATA-controleren end med diskette-drevet...?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
27-09-2005 19:37:16
Svar/Indlæg:
6624/113
Nope.