Har fundet mig denne her bærbar. Som virker til at være noget jeg kunne bruge til mit studie. Men dette firma gør som alle andre og det er importer en bærbar fra et andet firma og derefter smide deres eget navn på og derfor kan jeg ikke finde nogen test af den nævnte bærbar. Så er der evt nogen der ved hvilket firma denne bærbar stammer fra eller nogen der har set nogen test med den eller noget.
For den er rimelig billig 1GB ram + 1.5 Celeron med 1MB + Wifi Intel 2200 til godt små 7500 kr som er rimeligt billigt i mine øjne.
Evt nogen med nogen bedre forslag? Eller erfaringer med denne bærbar? Kan nemlig ikke rigtigt mærke hvor god den er eller se den med øjne. Syndes billederne er lidt små osv.
Har også set på en Apple ibook 12, men det er vel lidt hård at kaste sig ud i Mac os X som noob hehe og Steve Jobs har udtalte at de første PC'er med Intel først er klar til sommer 2006. Så det er lidt lang tid at vente syndes jeg.
Men evt nogen links til andre Subnots som evt vil fange min opmærksomhed.
Til skolebrug kan jeg kun fraråde mac, det kan volde problemer til eksamen mht. kompitabilitet af f.eks tekstbehandlingsprogrammer... - Synes den ser fin ud, den kan hva den skal kunne, however kan jeg huske at da jeg købte var det vigtigt for mig at den havde et ok gfx.. (2 år siden..) - primært fordi man også pr automatik kommer til at game lidt på den engang imellem :P
Men da der ikke er specificeret hva det skal anvendes til er det vel ikke helt tosset at regne med det er surf, office og lidt billedebehandling??
Og ja office findes til mac, og bør ikke være noget problem, men somehow sker det alligevel ;) - En pige fra min klasse har sådan en og kom på skideren til dansk årsprøve... Da hun ikke kunnne printe
Vega er Vega, ikke et andet mærke, de bliver produceret af bang.ca (Sådan var det ihvertfald oplyst i papirene til den jeg havde for et par laptops siden)
Hmm, det kan være tale om en af følgende producenter: Chicony, ASUS, Uniwill eller Compal.. Men prøv at ringe til dem, de plejer at være flinke nok at snakke med (har snakket med dem et par gange igennem mit arbejde..)
Det er rigtigt at office findes til mac - det giver så bare problemer for windows brugerer - da man ikke kan gemme i mac for mat i win (min søster ringede i går for da hun ville gemme en mac fil ville den ikke ikke helt som hun ville)
Men også at vega er Asus' billige bærbare - men undere mig lidt over at vega vil sætte msi wlan i - kan være at det ikke er alle Vega der er lavet af Asus - ved at msi også laver billige bærbare
Regner nok med at min næste bærbar bliver en mac - har dog lige købt et monster af en acer - til 11k men regner også med at den skal leve i min 3 år
Btw hvis du har pengene så køb den hurtigeste harddisk du kan vælge - da det vil kunne mærkes - sidder selv med den sløveste man kan få i min nye acer (det er der de har sparet) kun 4200 rpm - wow lagger når man løber - så skal have mig en ny harddisk når jeg får nogle penge igen - men så får jeg self den fedeste 100gb externe hd
Men vis det er en Asus bærbar som alle siger. Hvilken en model er det så? Så man evt kan søge efter test på google. Eller bare se hvor langt tid batteriet holder osv!