Jeg er på udkig efter en ny harddisk da de gamle maxtor brændte af.. (sendes til rep og sælges)
Jeg er på udkig efter en til stort lager samt en ok hurtig disk, men vil også gerne kunne overclocke, og der har jeg bestemt ikke haft gode erfaringer med mine 2*maxtor 120gb sata på det område!
så tror måske vi er ude i en Ide disk istedet, men er der i det hele taget så stor forskel på sata og ata?? syntes ikke jeg mærkede så stor forskel og mine var også i Raid 0!!
Det er også lidt forskellen mellem Ata/sata/sata2 jeg går og tænker lidt på.. hvor meget har hastigheden og sige her.. sådan rent praktisk? teori og praksis er to forskellige ting!
Kunne også godt tænke mig sata når prisen sådan set er den samme, men så er overclocking jo helt umulig, sådan har jeg ihvertfald erfaret det med mine maxtro diske?
#4 Jeg har ikke oplevet det vilde fra ATA til SATA, men der skulle være en del at hente ved SATA II. Det klart mest optimale er self. Raid, hvis muligheden er der.
jeg sad i dag og zappede rundt på storagereview.com og fandt dette:
http://www.storagereview.com/a... Det er en konklusion fra et review på WD2500KS og som de siger så har denne HDD ikke noget NCQ... men læs det.
Har selv købt 2stk MaxLine III 250gb i dag. Nu har jeg haft et ret dårligt forhold til maxtor i lang tid, så nu må vi se om de kan rette op på det.. :l
Overall, the MaXLine III snatches the single-user speed title from Hitachi's formidable Deskstar 7K400. Great performance, whisper-quiet operation, and high capacity make the MaXLine a compelling power user's drive.
The Maxtor's middling performance in the server DriveMarks, however, deliver a differing scenario when it comes to multi-user settings. The MaXLine's NCQ ability, however, may make it more competitive when paired with an appropriate controller.
16# jeg kan ikke finde noget der hedder PCI-frequency, men der er noget der hedder agp-frequency kan den bruges til noget som helst? den kører jo med 66 mhz istedet!!