Næsten 400 Mhz fsb på Asus P5WD2 :)

Overclocking d.  28. september. 2005, skrevet af Lars
Vist: 681 gange.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 14:46:28
Svar/Indlæg:
3712/44
Har lige siddet og leget lidt med mit Asus P5WD2 de sidste par formiddage. Efter at være blevet lidt frustreret over beta bios 0509 som jeg ellers har kørt med i flere uger tog jeg mig sammen og flashede tilbage til 0422, den seneste officielle bios. Mets fordi det irriterede mig at jeg ikke kunne ramme over 300 Mhz fsb med 4 ram blokke i......

Nu var jeg jo allerede overbevist om at mit bundkort ikke kunne klare meget mere end ca 350 Mhz fsb stabilt, eftersom det ikke ville det med min 660'er i.

Alligevel gik jeg så på jagt efter at se hvor langt jeg nu kunne komme op med alle 4 ram blokke i med min 670'er låst på 14x multiplier.

Til min store overraskelse kom jeg uden problemer op på 350 Mhz fsb med 4 ram blokke i.... Hmm, allerede i går inden jeg lige havde en aftenvagt nåede jeg op på at kunne køre 3dmark @ 365 Mhz fsb.... vel at mærke med alle 4 ram blokke i.

Nu er problemet imidlertid at jeg selv med 14x multiplier er mere end ved at ramme grænsen for hvad cpu'en vil/kan ramme af hastighed med min nuværende køling. Med alle 4 ram blokke i lykkedes det mig faktisk at ramme helt op på 390 Mhz fsb. Det er så lige 5466 Mhz på cpu'en. Faktisk også hele 488 Mhz på ram @ cas 4-3-3-8. CPUZ valideret link her http://valid.x86-secret.com/sh...

I dag ville jeg så lige se om jeg kunne komme på på 400 Mhz fsb med blot 2 ram blokke i, så derfor satte jeg ram divideren ned på 1:1 og prøvede mig frem. En Mhz fsb ad gangen. Rent faktisk lykkedes det mig at komme op på 400 Mhz fsb, og jeg nåede også lige at save et valideret resultat på desktoppen, men i samme sekund fik jeg så lige en BSOD.... x( ....... :l .... :e

Anyway cpu'en var så også lige på 5.6 Ghz, det er nok noget i overkanten for en almindelig Mach II GT...... :p

Højeste link jeg fik valideret var ved 398 Mhz fsb, det kan ses her: (5577 Mhz på cpu) http://valid.x86-secret.com/sh...

Naturligvis er systemet ikke i nærheden af at være stabilt her, men det er simpelthen cpu'en der er begrænsningen og ikke bundkortet. Det bundkort bliver jeg mere og mere imponeret af.

Jeg har lige kørt nogle enkelt tests, også i formiddags, og smidt et par screenshots i min profil.

Grænsen for hvor systemet er stabilt nok til at boote ind i windows ligger lige omkring de 380 Mhz fsb. Og det er cpu'en/kølimgen der stopper legen her, ikke bundkortet. Her kan I se hvad memory performance jeg kan hive ud af en fsb på 380 mhz med ram @ 4:5 (dvs 475 Mhz = DDR2 950) http://www.hardware-test.dk/oc...

Superpi 1M kan jeg køre (også med alle 4 blokke i) op til 387 Mhz fsb, resultatet er 23.765 sek, billede her http://www.hardware-test.dk/oc...

For at sætte det hele i perspektiv, så er bundkortet ikke moddet, det er med standard køling på NB, det er monteret med 2x 7800GTX grafikkort, tvtuner kort, usb cardreader (som trækker strøm fra usb porten), 5 harddiske på 3 controllere, og 2x dvd-rw drev plus det løse og OS kører på et SATA raid0 array.

Det eneste jeg mangler er at have muligheden for at køre noget SLI på det her bundkort, for det ville sparke helt vild r*v... :p

mozam

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2005 14:50:57
Svar/Indlæg:
236/44
kan vi ik få dig igang med noget di eller ln2 !! plzzz :D

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 14:56:32
Svar/Indlæg:
3712/44
#1 > Hehe, jeg har skam tænkt på det, og snakket om det med bl.a. Pejsen som har nogle fine containere vi kunne bruge, men jeg har ikke rigtig fået gjort noget ved det endnu, da jeg sædvanligvis ikke har voldsom megen fritid og jeg som regel nøjes med at lege et par timer her og der når jeg kan komme til det.

TMG

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2005 16:35:48
Svar/Indlæg:
155/14
Rigtig flot overclock Lars...... :) Jeg har bestilt det samme kort til min 640, og håber jeg kan komme højere end de 250 jeg pt kører på mit 875p-t.
Har du et godt forslag til ram(hvad kører du med?), jeg aner ikke en s... om ddr2 ram endnu og har lidt svært ved at vælge.
Køber man "low" latency eller betyder det ikke så meget og kan det betale sig med 2*1 gb value i forhold til 2*512 i high performance ?(her er det lidt pengene der sætter grænsen)

vh Torben

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 16:44:18
Svar/Indlæg:
1494/10
Haha så er det sq fart på :P

Vildt så højt du kommer med mine små P4'ere med MachII. Jeg håber godtnok også min MachII kommer til at hjælpe på mit max clock på mine A64 cpu'er. Det ville ikke være værst hvis de kan klare 3.3-3.4Ghz :)
Jeg må bare vente til Rododendon har fået lavet min Mach, så kan jeg komme igang med at clocke igen. Det er jo kedeligt at sidde med box køler og kun 2700mhz :(

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 16:53:26
Svar/Indlæg:
3712/44
#3 > Jo tak. Køb du endeligt bare value ram. Kingston value ram, der var en tråd om det igår herinde, det er dem både Sajmon og Salkcin har (så vidt jeg husker). Der får du 2x 1 GB for lige godt 1400,- kr.

Mine low latency Corsair PC5400UL koster 2500,- for 2x 512 MB, så 4 stks af dem har koste en sjat.... De vil også vinde en hvilken som helst benchmark i forhold til de andre, men real-life performance mæssigt vil du overhovedet ikke kunne mærke det.

Low latency betyder faktisk stadigvæk en del, mine Corsair kan klare 1:1 @ cas 3-2-2-8 op til ca. 365 Mhz fsb (dvs 365 Mhz = DDR2-730) og det er faktisk hurtigere end 4:5 og cas 4-3-3-8. Men man skal over ca. 350-355 Mhz fsb før det er hurtigere, herunder er 4:5 cas 4-3-3-8 hurtigere end 1:1 cas 3-2-2-8.

Mine ram er købt både til leg/tweak og 24/7 brug, men skulle jeg ikke bruge mit system til at lege/benche overhovedet, så ville jeg aldrig bruge så mange penge på at få fat i de helt rigtige stumper. Så ville "value for money" være mit primære mål ;)

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 17:57:02
Svar/Indlæg:
2192/67
Ved ikke helt hvad jeg skal sige andet end, at det er for vildt.
Det er jo fuldkommen sindsygt at bundkortet er beregnet til at køre 200 mhz FSB og her ser vi kortet kørende næsten det dobbelte. Lur mig om ikke man vil kunne knive de sidste to mhz ud af den på en kold vinter dag.

De skal noget virkelig seriøst A64 til for at hamle op med den her P4, og ikke kun i superpi. Men også i 3dmark, tør næsten ikke tænke på når der kommer et ordenligt board til S775 med SLI support...

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 18:48:34
Svar/Indlæg:
1900/33
#6 Det er nu også beregnet til 266 mhz fsb! 3,46/3,73 ghz Extreme Edition! :p

/Lars

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 19:16:39
Svar/Indlæg:
3712/44
Ja, det er faktisk lidt vildt så godt det chipset clocker. Ikke mindst6 når man tænker på hvor svært det var at få 875 op i 300 Mhz fsb, eller 845 op på 200 Mhz bare.....

For lige at gøre det endnu mere imponerende, så er det faktisk også med "Turbo" slået til i bios, og med Hyperpath 3 enabled. Alt på bundkortet er enabled, begge LAN, audio, SATA-II hot-plug samt USB 2.0 controlleren, hvor der er adskillige ting tilsluttet.

Operativ systemet er installeret på et Raid0 array og dette fungerer fuldstænigt upåklageligt ved selv max. oc. Altså ikke noget med at disable alle de ting der bruger ressourcer og strøm eller i øvrigt ville kunne begrænse begrænse oc potentialet. for at opnå dette resultat. Overclocket er endda efter min bedste overbevisning udelukkende begrænset af at cpu'en med min nuværende køling bare ikke kan rende hurtigere.

Især i betragtning af de prøvelser jeg og mange andre har oplevet med Nforce4 Intel Ed bundkort så snart man har installeret 2 high-end grafikkort, ja så kan jeg altså ikke lade være med at være meget imponeret af hvad dette bundkort kan klare.

Hvis jeg havde noget cascade skulle FUGGER have sig noget konkurrence. Jeg kan se at han har WR i fsb for Intel med samme bundkort, han har ramt 450 Mhz fsb med 4x Corsair blokke magen til mine. Jeg har bare ikke en kinamands chance for at komme i nærheden af de 6.3 Ghz på cpu'en der skal til for at ramme den fsb.... :o :o .. :e :e :e

the

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2005 19:33:04
Svar/Indlæg:
1019/119
shit man var sgu lige ved at falde ned af stolen det er helt vild hvad det chipset kan klarde med standard køling. man må sige du har tjek på tingene inden for oc lars. det er godt gået så må vi bare håbe at den vil op på 400.

The name 8)

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:11:06
Svar/Indlæg:
3972/242
rigtigt nice lars, er fuldstaendig enige med dig om den board her.
*3 jeg havde fsb pa 285 med en 640 og dfi 875 chipset. sa du har noget at glaed dig.
lars for du stadige det maerklig restart med det official biose eller?

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:21:47
Svar/Indlæg:
3712/44
vanovich > yup, det er stadigvæk den samme mærkelige restart hvor bundkortet slukker og så starter igen ca. 3 sek efter.

Nu venter jeg bare på at den nye Presler dualcore kommer, så skal jeg også på dualcore bølgen. Håber den bliver lidt mindre varm, det kunne være fedt med sådan en fætter (den nye XE version med 2x 2MB cache 3.46/1066) @ 5.2 Ghz og 400 Mhz fsb..... :p Nå, nu drømmer jeg vist lige...... :e

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:31:02
Svar/Indlæg:
3972/242
ikke hvis den oc som min baby? ;) 61% vi mangler dog en 64 bit xp der korer og kan clockes

Duckmann

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:32:47
Svar/Indlæg:
188/2

Jeg er enig med Lars, sidder selv med 2x1GB Value klodser fra Kingston, de render 356Mhz 100% stabilt.

Og det er til den nette sum af 1500,- ;)

Så de er fuldt ud tilfredstillende.

Mit ASUS P5AD2-E Deluxe vil ikke rende med Turbo mode :(

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:34:37
Svar/Indlæg:
3712/44
hehe vanovich, det kunne være for lækkert. Jeg tror nu desværre jeg får problemer med varmen inden jeg når over de 5 Ghz. Men i dette tilfælde ville jeg da elske hvis jeg tog fejl..... :e

Duckmann

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:35:36
Svar/Indlæg:
188/2
Hehe, jeg har samme underlige "fejl" med at den lige ska bruge 3 sek på at restarte.

Micker

Superbruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:38:18
Svar/Indlæg:
1012/98
Tillykke Lars, det er alt for vildt clock det der. Og slap af at super bundkort hvis det overhovedet ikke er moddet (men jeg går ud fra at CPU og ram for en del volt at leve af).

Men ville du kunne clocke højere med en Vapo LS?

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:41:09
Svar/Indlæg:
3712/44
#15 > Ja, jeg har også erfaret fra Lockheed at det tilsyneladende er en "feature" der efterhånden er blevet standard på Asus's P4 socket 775 bundkort..... ;) Men det er så lidt nemmere at leve med når man til gengæld kan clocke SÅ meget :p

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 21:45:57
Svar/Indlæg:
3712/44
#16 > Nej, jeg tror ikke jeg kunne clocke spor højere med en Vapo LS, nærmere tværtimod.

Og jo, rammene får 2.3V (max) og cpu'en 1.70V i bios (max). Jeg er også meget imponeret af bundkortet, det er længe siden jeg har clocket et bundkort så meget over standard hastigheden.

Duckmann

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 22:51:53
Svar/Indlæg:
188/2
Hvad ligger den på i temp ved det OC ?

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 22:56:36
Svar/Indlæg:
1135/38
Synd at det SLI ikke er lavet indnu på det board. kunne da ellers være sjovt at se hvad det setup kunne prester.
Men tror du ikke LARS at det kommer i de nye 80.xx driver om et par uger.
Der er jo et hav af ting i de driver så som Dual skærme med SLI og SLI on/Off uden restart. OSV.
Så jeg er vildt spændt.

Gazza76

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 01:41:45
Svar/Indlæg:
42/13
0# så fik du mig lige overtalt til det er det bundkort jeg skal ha. :e

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 07:40:53
Svar/Indlæg:
3712/44
Duckmann > Temperaturer på cpu er det springende punkt faktisk. Op til ca 5.1-5.2 Ghz kan cpu'en klare sig med max 1.625V til alle 3d ting også, og her ligger den på ca -32°C idle og -15°C under load. Skal den clocke højere skal Vcore øges, og det er her at problemerne starter. Ved f.eks. at øge Vcore fra 1.625V til 1.6500V ved samme cpu hastighed stiger temperaturen internt under load over 10°C. Og det er dét der stopper mig fra at clocke videre. Jeg har kørt gentagne tests, og så snart den interne temp kommer over -5°C fejler cpu'en, så når jeg er oppe i de hastigheder over 5.2 Ghz kan jeg kun køre benches af en vis varighed, dvs. kun præcist så lange at cpu temp ikke når op på de -5°C. Varmeudviklingen er så voldsom allerede ved ~5.2 Ghz at temp på mit display på mit Mach II GT stiger fra cirka -55°C til -30°C bare på den tid det tager at køre de 4 gametests i 3dmark03.

AXE > Hehe, jeg har jo lidt håbet på at der ville komme noget SLI understøttelse til det her bundkort, men det ser ikke sådan ud. Jeg kører pt. med 81.26 beta driverne og har min SLI bridge monteret, men kan stadigvæk ikke enable det i driverne. Der skal nok en bios opdatering af bundkortet til vil jeg tro. Men jeg tror ikke den kommer foreløbigt. Hvis Nvidia føler sig presset nok af Crossfire måske, men det ser jo ikke lige sådan ud pt.

Gazza76 > No problem. Jeg tror bestemt ikke du kommer til at fortryde det... ;)

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 07:58:31
Svar/Indlæg:
1135/38
Nej det gik sku ikke så godt for ATI lidt synd havde ellers regnet med at de lige fik tværet NVIDIA ned i skidtet en gang til.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:09:54
Svar/Indlæg:
3712/44
AXE > Ja det er sq en pokkers skam. Prøv lige at se hvad jeg kan lave @ 373 Mhz fsb i 3dmark03 her med et standard clocket 7800GTX (det er endda underclocket for et Golden Sample...LOL)

http://service.futuremark.com/...

Det er @ 5228 Mhz på cpu'en og med alle 4 ram blokke og begge 7800GTX grafikkort monteret. Så det ville jeg også mindst kunne trække i SLI. Jeg plejer at kunne benche ved en 5-6 Mhz fsb mere med kun 2 ram blokke i, så det er muligt jeg lige vil teste det senere i dag. Så sådan engang SLI med cpu @ ~5.3 Ghz og @ ca. 380 Mhz fsb med 9.3k i båndbredde..... Tror nok lige det ville kunne blive nogle rimeligt fede resultater, i hvert fald i 03.... :p

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:17:08
Svar/Indlæg:
1498/226
Hej Lars

Så er jeg kommet så småt tilbage, efter min store NEDGANG, efter jeg solgte min Mach 2 køler... Jeg har selvfølgelig kunnet mærke en stor perfomance forskel, fra mine små 5Ghz til mine std. 3800... Jeg er dybt imponeret over hvor vildt dette bundkort kan clocke... jeg købte jo kortet nogenlunde samtidig med dig i foråret... men da jeg ikke have en bedre kompressor, var min kamp mod MHz ligesom overstået meget hurtigt... Jeg går og venter på at der kommer en bedre køleløsning fra enten Asetek eller ETC... Det kunne være rart, hvis der kunne komme noget køling, som kunne tage nogle flere Watt....
Jeg ramte så vidt jeg husker 352FSB, og så kunne min Mach unit ikke klare mere... det var rigtig træls...
Da jeg ikke følte jeg fik nok ud af min køling, og pga. mit lille studieværelse, havde jeg ikke lyst til at have min mach kørende 24/7... det var for belastende der aldrig var ro... men nu flytter jeg snart, og så må jeg håbe der kommer noget vildere køling...
Hvis ikke, må jeg jo bare ud og investere i noget Mach 2 GT eller lign. For voldclocke skal jeg nok igang med igen...

Jeg syntes det er SÅ vildt, at du har ramt 400Mhz FSB... det er for vildt... Det fatter jeg slet ikke... Men nå ja, der skal jo være noget forskel fra en alm. Mach 2 og så en Mach 2 GT.. he he..

Lige en sidste ting... det strømstik du har siddende på bundkortet, ved siden af ATX-stikket... hvad bruger du det til ??
Jeg troede kun man brugte det hvis man ikke havde mulighed for at sætte det der 4/8 stiks P4 stik på, som sidder i toppen ved cpu'en... ?:(

Keep up the good work..

Capiz 8)

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:23:47
Svar/Indlæg:
1713/31
Hvis jeg ikke husker galt så er en af de næste generationer (sen 2006) med 333MHz FSB. Med et moderat 25% overclock er FSB'en allerede oppe på 416MHz :e
Altid rart at have et bundkort der er klar, men hmm... den tid bliver altså god for DDR2.

Meget nice Lars. Skal nok blive spændene at få et kig på den til LAN'et :)

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:28:47
Svar/Indlæg:
3712/44
Capiz > Hey, godt at høre fra dig igen :) Og tak for roserne ;)

En stor del af æren for den høje fsb ligger simpelthen i cpu'en, de nye 670'ere er tilsyneladende bare bedre til at køre med højere fsb og højere hastigheder generelt. Men det er noget af en udfordring at holde den "kold nok". Men hvis du ser på Xtremesystems, så er jeg faktisk nået ret langt med mach II GT i forhold til andre med DICE. Sjovt nok nævnte én i går at han ikke kunne benche @ 5.6 Ghz på sin 670 (med mindre Vcore end mig) fordi den blev for varm.... :o :e :e

Strømstikket er til at give ekstra strøm til det andet grafikkort, og med de hastigheder jeg kører tænkte jeg at det nok ville være en fordel at smide så meget power på bundkortet som jeg overhovedet kan. PSU'en har jo nok at give af....hehe ;)

Måske jeg skulle prøve at køre noget superpi 1M med kun 2 ram blokke og evt kun med 1 grafikkort, det kan være det lige giver det sidste nøk. Kunne være fedt at slå ham på XS med cascadekøler @ 5707 Mhz. Ved 5424 Mhz mangler jeg kun 0.1 sek.... Hmm, brb.... ;) :e

Capiz

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:38:12
Svar/Indlæg:
1498/226
F*** du er vores allesammens GUD.... :e

Det er SÅ vildt... Jeg gad godt jeg havde muligheden for en vildere måde at få kølet på.. men jeg syntes ikke lige pengepungen er til det lige pt.
Jeg har investeret i en del legetøj i den anden ende af scalaen..
Nitro biler.. Skægt, men så alligevel ikke, når man ser hvor meget du kan tæve ud af din cpu... men det er fandme også mange penge for den cpu, PSU og dine syge GFX'er.. he he... OG nå ja.. dine RAM.. hvad sker der lige for dig... 4*OND... he he..

Capiz 8)

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 08:46:25
Svar/Indlæg:
3712/44
Salkcin > Ja det er altså et pænt godt chipset. Sidste gang jeg var SÅ imponeret var da jeg anskaffede mig et Abit TH7-II Raid med nogle Samsung PC800 rdram. Bundkortet var faktisk kun lavet til 100 Mhz fsb cpu'er, og kørte kun uofficielt med 133 Mhz fsb chips. Ikke desto mindre fik jeg det i sin tid op på 178 Mhz fsb med luftkøling (også af cpu faktisk). Over 2 år senere prøvede jeg samme cpu (ikke én magen til, men fysisk samme cpu) i mit Asus P4PE (845 chipset) i min Vapochill PE. Der kunne chippen (og bundkortet) max køre 180 Mhz fsb.... Og de 178 Mhz fsb på Abti'et kørte både 3dmark, pcmark osv....

Mht. DDR2, så er det en skam at jeg ikke kan køre cas 3-2-2-8 op til mere end ca. 365 Mhz. Med en cpu med helt fri divider og 15x skulle det nok kunne blive noget i nærheden af 23 sek rent i superpi 1M...

Capiz > ROFL.... nah nogen gud er jeg nu ikke. Hvis jeg var ville der være fri hastighed på alle motorvejene herhjemme.... :e

Mht. hvad der lige sker for mig, så er jeg bange for at jeg er 100% uden for pædagogisk rækkevidde og har været det i mange år mht. grej......

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 10:07:19
Svar/Indlæg:
1137/24
Hvornaar kommer de v-mods fra Pejsen? :e

Ellers ville jeg bare sige THUMBS UP!!!
/Thomas

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 10:23:54
Svar/Indlæg:
3712/44
hestenhenning > Hehe, de voltmods har jeg faktisk fået lavet, men mine ram kunne ikke køre hurtigere alligevel og ikke nok med det så kunne jeg bare ikke få dem fejlfri i memtest heller.... Med 2 grafikkort på var det praktisk taget umuligt at ramme aflæsningsstederne med multimeteret, og da jeg er en yderst utålmodig herre med alt for lidt fritid kan du formentlig gætte dig til resten.... :00 :r :e

Anyways, jeg havde så også shitloads af problemer med bios 0509, hvorfor jeg var lige ved at gå amok på bundkortet og faktisk momentant overvejede at bruge mit Abit NI8 SLI igen og køre SLI. Det kan jeg godt nok ikke clocke nær så godt på, men det var i alt fald altid stabilt....

Eftersom jeg havde haft fejl ved load af bios et par gange tænkte jeg at den måske nok kunne være f**ket up også, så derfor besluttede jeg lige at flashe til 0422 biosen (seneste officielle, og tænkte at jeg lige ville give bundkortet én chance til.... Primært fordi jeg simpelthen ikke gad at skifte bundkort igen.

Ja, indrømmet, jeg er doven (herhjemme altså, jeg knokler jo på arbejdet ;)....), og jeg overvejede faktisk endda at købe en Shuttle igen til 24/7 brug og så bare smide min 660'er og et par af mine ram stænger i den... Men det får jeg vist ikke behov for alligevel sådan lige med det samme.

Det hele startede med at jeg lige ville se hvor hurtigt det bundkort egentlig kunne køre med alle 4 ram blokke i, og så var det at det bare blev ved..... og ved...... og ved..... og ved....... :p

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 12:31:35
Svar/Indlæg:
1137/24
Du skriver da i #0, at det ikke er moddet... *host* svindler *host* :e
/Thomas

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 12:44:19
Svar/Indlæg:
3712/44
#32 > LOL. Ok, lad mig så blot sige det ligeud at det er komplet og fuldstændigt aldeles UN-MODDET igen..... :e

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 13:14:36
Svar/Indlæg:
1137/24
#33 Jaaaa, mig loeber du ikk om hjoerner med!! ;)
Min mor har nemlig laert mig, at man ikk maa lyve, og der ikke findes dumme spoergsmaal!! :e
/Thomas

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 15:29:59
Svar/Indlæg:
3712/44
Nå, har lige opdateret profilen med lidt 24/7 settings benchmarks, jeg er "helt nede" på 365 Mhz fsb her (godt 5.1 Ghz på cpu'en).

Lidt oldschool pcmark2002 her: http://www.hardware-test.dk/oc...

Og de obligatoriske sisandra ting her http://www.hardware-test.dk/oc...

Naturligvis en smule lavere end max clocks, men stadigvæk rimeligt ok for 24/7 settings. Jeg er i alt fald ok tilfreds.... ;)

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
17-10-2005 21:32:54
Svar/Indlæg:
1767/90
Ja det er dem de snakker om, jeg har selv lige købt dem samt p5wd2 og en 630, dog har jeg ikke oc'et endnu... stock køling på alt :|