Netværk Switch og router forbundet samme

Diverse d.  28. september. 2005, skrevet af Face2Face
Vist: 182 gange.

Face2Face
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2005 17:40:03
Svar/Indlæg:
13/1
Jeg har i ca 14 dage nu kørt med denne opsætning
kabel fra switch til primær PC kabel fra switch til router wan port fra router 2 kabler til 2 andre pc'er.

Nu er der sket dette at en morgen ville min ene pc (den der tilsluttede router) ikke gå på nettet lamperne i router lyste men ingen forbindelse

når tænkte jeg jeg prøvede lige at komme ind i router opsætning 192.168.x.x også videre, men det kunne jeg ikke få lov til SIDEN KAN IKKE VISES o.s.v, sår prøve jeg en cmd ipconfig der kunne jeg sår se at pc'en ikke fik tildelt en ip fook tænkte jeg og ville kigge på det når jeg kom hjem fra arbejde.

Jeg kom hjem kigge lige på routeren og kunne se lysne var gået ud, jeg tjekkede stik o.s.v men den var død.

Her er så mit spørgsmål
1: er det korrekt at sætte kabel fra switch til routers wan port
2: jeg har ikke så meget forstand på netkabler så jeg tog bare det første og bedste jeg kunne finde
3: kan man ødelægge router hvis man bruger forkert kabel eller virker skidtede bare ikke?

Min router var en Dlink 604
jeg lod også mærke til at både router og adaptor var meget varm.

pyha det var lidt af en smørre
lige en sidste ting
kan man tage en adaptor fra sine gamle højtaler og prøve om router virker med det her lidt info om adaptor

Org Adaptor:
Fairway
Model:WN10B-050
Input: 100-240V¨
Output: +5.0V 2.0A

Højtaler Adaptor:
Cambridge soundworks AC Adaptor
Model: PPI-09010-GS
Input:230V¨50Hz
Output:9V 1A 9VA
?:(

Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
28-09-2005 18:33:12
Svar/Indlæg:
85/2
Tror ikke at det går med den adapter..
Som jeg forstår det har du koblet din ene pc direkte på internettet, og deler det derfra?

1: Du kan sagtens sætte en computer til wan-porten. det eneste er at den så er foran en firewall

2: det er næsten ligemeget, hvis bare stikkene passer..

3: få fat i netgear eller linksys router ;)



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 18:38:54
Svar/Indlæg:
235/53
Din WAN port er til internet.

Om der er gateway eller andet lir på mellemvejen er ligegyldigt. Tilslut de lokale computere via din switch, eller via den indbyggede switch i din router.



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-09-2005 18:41:16
Svar/Indlæg:
235/53
mht. til adapter:

fra 5volt til 9volt er en rigtig dårlig ide. Find en adapter med en output voltage på omtrent 5 volt. Bare se bort fra ampere.