Programmering i Java, ved hjælp af javab

Software d.  28. september. 2005, skrevet af System
Vist: 213 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2005 23:28:51
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej, jeg har lånt en bog af Jacob Nordfalk, som hedder Objektorienteret programmering i java.. men jeg går istå nogen gange, og er igen gået meget istå..

Så jeg tænkte, er der nogen der kender en IRC server, eller java forum hvor man kan diskutere lidt og få support.. meget gerne et live forums hvis det er muligt..

jeg er jo ik den eneste som har lånt bogen.. så hvis der er nogen som har løst opgaverne og lagt dem ud på nettet, eller noget, vil jeg meget gerne kigge på det. For det er virkelig en stor hjælp at se hvordan de folk som selv har prøvet at lære java har løst opgaverne..

så får man heller ik en langhåret forklaring om noget man slet ik er nået til hehe..
1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 00:21:12
Svar/Indlæg:
3169/185
er der ikke en #java.dk ? eller #java

However så fyr spørgsmålet af, har bogen, og er igang med java i programmering C, har en enarmet tyveknægt klar + rapport til onsdag ;)

Og hvis du kan dit kram, så lad være med at bruge Jbuilder, er et LORTE program, skriver ting man er ved at skrive af kommandoer, så det bliver noget vollapyk, pisse irriterende :( - Men for dem som ikke kender funktionerne er det yderst praktisk...

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
30-09-2005 23:16:13
Svar/Indlæg:
564/59
Hvad med at gå lige til roden med Java spørgsmål :e
http://forum.java.sun.com/inde...

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
01-10-2005 00:10:42
Svar/Indlæg:
564/59
Men den du lige har stillet er ret let at løse.... lavede lige en lille funktion til det :e

public static String replace(String strData, String strFind, String strReplace)
{
String temp = strData;
String xtemp = temp.toLowerCase();
strFind = strFind.toLowerCase();
int a = 0;
try
{
for(int i = 0; i < temp.length();i++)
{
a = xtemp.indexOf(strFind);
temp = temp.substring(0, a) + strReplace + temp.substring((a + strFind.length()));
xtemp = temp.toLowerCase();
if(a == -1)
{
break;
}
}
}catch (Exception e){
/*IGNORE*/
}
return temp;
}