Blæser på bagsiden af motherboardet

Luftkøling d.  29. september. 2005, skrevet af DarkSky
Vist: 461 gange.

DarkSky

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2005 10:49:50
Svar/Indlæg:
30/7
hey Folkens

Jeg kører med et rimelig hidsigt setup med XP-90 2x tornado go 1x 80mm fan men mangler lidt ekstra køling til cpu og PWM'en eller hvad den nu hedder den der bliver vildt varm på mobo's med 865 chipset og socket 478, jeg har læst et par steder at det er MEGET effektivt at lave et hul på bagsiden af mobo'et og sætte en blæser til at blæse luft in direkte på bagsiden af cpu'en da PWM'en sidder meget tæt på for den jo ogsp gavn af det.......

er der nogen herinde der har erfaringer med det???

gider ikke skære hul i mit labre kabinet til ingen verdens nytte :)

Mvh DarkSky

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 10:58:35
Svar/Indlæg:
3943/44
Tror ikke du vil få ret meget ud af det

Hvilke temps er dine PWM's da disse er lavet til at være meget varme - det er sådan set en tranformator station - tror ikke 90 grader er slemt på nogen måder

DarkSky

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2005 11:23:24
Svar/Indlæg:
30/7
alt mellem 60-80 grader

men det er også mest cpu'en har læst der skulle være ret meget at hente ved at køle den på bagsiden også da den bliver varm der også. en 120 mm fan er jo ikke lige frem dyr så hvis jeg kan hente lidt grader der er det jo fint.

Mvh DarkSky

Lars

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2005 11:24:56
Svar/Indlæg:
1633/76
Tror ikke du ville komme langt uden en heatsink af en eller anden slags..

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2005 11:46:39
Svar/Indlæg:
3943/44
du skal i hvert fald ikke bekymre dig im dine pwms
Det eneste du vil køle er selve printet på dit mobo (tror ikke en gang det vil give hel grad på cpu!) så skal du måske til at sætte en heatsink på - men hvor - den må jo ikke sidde på to print baner for slet ikke at tale om loddeøer

Rimelige varm cpu dog - burde det ikke være bedre med den køler? (nu er jeg selv amd man og hyler vis min cpu kommer over 55 og det skal siges at man er i tvivel om den starter når man trykker på knappen så lidt siger den - det er dog for meget efter min mening!) - men ser sku ud til at være rimelig oc venlig den cpu

Falkman

Overclocker
Tilføjet:
29-09-2005 12:54:41
Svar/Indlæg:
27/17
altså uanset hvad gør det vel pc´en bare en lille smule mere stabil ... så jorden går jo ikke under vis du prøver det af :P

DarkSky

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2005 14:36:27
Svar/Indlæg:
30/7
Den har altid været meget varm :) når jeg spiller WOW ligger den på 65-70 grader ved OC med 800 mhz, jeg piller den snart fra hinanden tror kølepastaen er for dårlig, men jeg går meget snart igang med et Ghetto Cooling :)

Planen er et simpelt spåndplade kabinet bygget sammen med fronten fra et alm. kabinet og så ellers 2-4 120mm fans i den eneside 2 på den anden langside 2 i fronten og 2-3 bag enden, nu koster 120mm ikke så meget så jeg køber bare lidt stille og roligt eller finde noget andet som f.eks. en alm kontor blæser jeg "bare" montere på siden :)

bliver sjovt, skal nok tage billeder :)

Der skulle laves et Ghetto Moding/cooling forum :)

Mvh DarkSky

DarkSky

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2005 14:38:19
Svar/Indlæg:
30/7
Ved 3.8 ghz er den klippe stabil, ved 3.9 laver WOW underlige fejl men ellers kører den fint, ved 4.0 ghz laver WOW selvfølgelig stadig fejl men alt andet virker, ved 4.1 er larmen fra Tornado'erne der kæmper med at holde temp'en nede ulidelig.

Mvh DarkSky