Du kan prøve at ændre boot-rækken i bios så harddisken kommer før cd-rom drevet. eventuelt helt disable den - så skal du self enable den hvis du skal boote fra den igen...
Du kan også slå bios boot floppy drive fra (hvis det da ikke er det i forvejen) det fjerner også start støjen fra floppy drevet (sjovt nok)
#0, nej det kan man ikke.. cdrom drevet vil altid læse TOC og smide det i sin cache. dette kræver en upspin af cden. måske kan man få en firmware som laver downspin hurtigere, men jeg tvivler meget på det.
er det bare mig eller er mere eller mindre alle dvd brændere en evighed om at finde cd/dvd i drevet
har selv en Lite-On duallayer den købte jeg forde en jeg kender har en NEC som også tager lang tid om det før jeg købte min duallayer havde jeg en poineer 107 som også tog lang tid om at finde en cd/dvd
#9, jeg har et Pioneer slot in, du kan købe. Det er praktisk taget ubrugt (har vel læst rundt regnet 20-30 cd/dvd skiver), da det var en del af et mere eller mindre mislykket multimediecenter forsøg.
Det er hvidt/creme - altså standard computerfarven.
IMO larmer de fleste CD/DVD drev, og det her er ingen undtagelse. Og da dvd-skiverne kun er separeret fra omverdenen af en form for børste i indstiksrevnen, så hjælper det nok heller ikke på lydniveauet. Men det larmer IMO ikke mere end andre 16*speed drev.