Fax-netværk-printer-dims??

Diverse d.  01. oktober. 2005, skrevet af Rododendon
Vist: 204 gange.

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
01-10-2005 19:13:32
Svar/Indlæg:
316/11
Hej alle!

Jeg har været ude og kigge lidt på en LED farve printer fra OKI og den har alt hvad jeg skal bruge - bortset fra fax. Den har fax, men det er fax via pc og det er ikke godtnok, for så skal der stå en PC tændt for at den kan modtage fax ☹

Det er denne her printer der er på tale: http://www.oki.dk/fcgi-bin/pub...

Kan man få en "box" der kan sættes i telefonstikket og så til netværket, eller direkte til printeren via USB fx. - således at man kan lade printeren stå og modtage fax 24-7 uden at have sin PC tændt..?

På forhånd tak!
Mvh. Rododendon

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2005 23:47:37
Svar/Indlæg:
4120/115
Linket virker ikke...

Men har sat en del af HP's multi funktions printere op, og på dem er fax delen en del af selve printeren, så man kan helt uafhængigt af computeren sende fax direkte fra maskinen! Men der findes også et software interface på dem, så de kan fungere som fax server, til at sende fax... Men modtagne fax, bliver printet ud, helt uden om pc'en!

Rododendon

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2005 18:52:02
Svar/Indlæg:
316/11
Jep - uden om pc en..

Vi har købt printeren nu (OKI C5510 MFP) - for vi ville ikke have HPen da det var laser og ikke LED. Personligt synes jeg heller ikke om HP..

Findes der virkelig ikke et produkt (en box) der kan modtage fax og skrive dem ud på en netværksprinter?

Mvh. Rododendon