afspillings problemer

Software d.  02. oktober. 2005, skrevet af vicster
Vist: 296 gange.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
02-10-2005 22:16:33
Svar/Indlæg:
178/40
jeg er lige ved at gå bananas... i alle de players jeg har forsøgt nu (Power DVD, windows media, BS player, Winamp, VLC) WHATEVER. "lagger" mine film fuldstændig latterligt,
både vis jeg smider en DVD i drevet (har prøvet 2 forskellige drev+andet kabel) eller vis jeg kopiere den ned på Harddisken. også vis jeg henter et klip fra nettet lagger det.

har både prøvet både Over/under/standart clocks på GFX, nye drivers, gammle drivers geninstallation af drivers. og lige meget hjælper det... har virkelig ikke lyst til at formatere HDD så vis der er nogen der har en løsning/været ude for samme og fundet en løsning. sig frem alt er velkomment.

?:( ?:( ?:( :x :x :x x( x( x(

Mvh vicster

Einsteiner

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 05:02:22
Svar/Indlæg:
27/0
Før du prøver noget, har du prøvet at kik på task manager for at se om din CPU kører på 100% mens du spiller filmen? Og hvis det gøre, hvilken program er det som kører helt vildt? Ellers kan du bare prøve at checke det før du afspiller filmen og efter.

Sker det også med alle DVD'er?
Og lagger det (lyd mod billede) eller hakker det?

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2005 08:55:58
Svar/Indlæg:
178/40
nej cpu rammer max 40% under afspillning

jep alle video/tv/dvd/cd Media(film og anden for for billede afspillning) der bliver afspillet på maskinen "hakker" det er både lyd og billede der "hagger"

Mvh
Vicster

Einsteiner

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 18:28:20
Svar/Indlæg:
27/0
Hmm, det lyder ikke så godt. Du har vist ikke en anden grafikkort liggende vel? Hvis du har kan du godt prøve med den, for at se om det er Windows eller selve hardwaren som har problemer.

Okay, det her kommer til at lyde lidt underligt men prøve at afspille en fil SAFE MODE. Får du det samme problem?

Din "hardware acceleration" er også not sat på fuld i øjeblikket. Prøve at sæt den på lav og se om det gøre noget. Jeg læste et eller andet sted herinde at det skulle virke med nVidia korter.

Og til sidst, selvom det lyder lidt "far out", prøve måske at geninstallere DirectX driveren.

Hvornår startet din computer at spille media filer som sådan? Hvis det er først sket nu, kan en system restore måske hjælpe til 8) .

Men brrrr, det lyder underligt :(.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
03-10-2005 18:51:44
Svar/Indlæg:
178/40
har prøvet med anden GFX.... ingen effekt..... ?:(

prøver lige at pille lidt ved GFX settings.. og reinstalle DX

Einsteiner

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 21:34:54
Svar/Indlæg:
27/0
Brrrr oh man. Så er der nok noget galt med Windows. Håber det er DirectX.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2005 06:53:58
Svar/Indlæg:
178/40
jep windåse bliver skudt ned i dag... ellers tusind tak for dit gode respons einsteiner

mvh
vicster