DFI lanparty NF4 SLI-DR vs ASUS A8N-SLI Premi

Bundkort / CPU d.  03. oktober. 2005, skrevet af Calimero
Vist: 651 gange.

Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 20:30:35
Svar/Indlæg:
621/31
Hvilke af disse ville i vælge. Hvis jeg står i den situation at kunne købe DFI'en til 100 kr mere (brugt)

Der skal nok en 3000+ Venice i, godt valg?

2x512 Geil value som render en 235 mhz, skal der købes hurtigere?

NV 6800, ikke GT eller Ultra.

Jeg vil ikke give det vilde, men det skal samtidig køre de næste par år. Spiller ikke det helt store, men vil gerne have at det rykker rimelig når jeg endelig gør.

Hvad siger i?

Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 22:07:26
Svar/Indlæg:
1888/560
OC mæssigt er DFI'et bedre, da det har flere indstillingsmuligheder, så skal du OC boardet er det klart valget.

Støjmæssigt er Asus passivt og DFI blæseren er nærmest verdenskendt for at begynde at rasle... Nu tænker du selvfølgelig, at så sætter man bare en anden køler på, men det er faktisk kun muligt på Asus' nForce4 boards, da PCI-E grafikkortet ellers sidder i vejen (man har dog muligheden for at bruge PCI-E port #2 på SLI boards og så er det ingen problem, men så kan et PCI kort muligvis komme i vejen).

Mht. stabilitet er svaret klart Asus - DFI kan ikke betegnes som Plug'n'Play og der skal rodes meget med det for at få det til at køre optimalt - det kommer fra en tidligere DFI ejer og andre DFI ejere jeg har snakket med.

Bundlen hælder også til Asus' favør - deres dyre kasser er sq spækket til randen.

Er du til vindue, casemod og UV belysning, så er der ingen vej uden om DFI (:

Mit personlige valg er Asus (har lige skiftet fra DFI), primært pga. Asus har placeret chipsæt og PCI-E porte bedre end DFI og så kører det sq stabilt så snart man har sat sit lort i 8). Og så har jeg en forkærlighed for Asus. DFI var sjovt at OC'e på og kigge på under UV lyset - men så var det sku' heller ikke federe...

En 3000+ lyder som en fin idé - hvis du vil OC den kan det måske kræve et OC venligt board og Asus er ikke med på den vilde OC vogn når det gælder NF4. Jeg har dog hørt, at Premium modellen skulle være en undtagelsen, men jeg synes du lige skal smide Google på opgaven.

Mht. RAM, hvis du har de GeIL i forvejen, så bare kør med dem. Du vinder kun småting i mærkbar ydelse med hurtigere RAM, som til gengæld let kan koste det dobbelte. Desuden har Athlon 64 banet vejet for RAM dividers på AMD platforme uden at det går ud over ydelsen - så skulle de endelig komme til kort ved OC, skal de bare have en gang med divideren.



big
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 22:10:26
Svar/Indlæg:
286/18
Snup et DFI det køre bare 8)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 22:11:43
Svar/Indlæg:
3169/185
Har haft 2 DFI kort, og har sjovt nok aldrig oplevet det med raslen :P - Begge DFI nF4 Ultra-D



PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 22:19:59
Svar/Indlæg:
1249/247
#0

DFI SLI-DR har 27 felter under ram timings, så det er ikke bare et plug and play card. Men tilgængæld er der så også bedre mulighed for at komme lidt højere med dine ram.

Du kan få kvavilificeret hjælp til dette på http://www.dfi-street.com/foru...

DFI har to intigrerede lan kort hvis du har mere end en computer.

SLI-DR modellen som du overvejer er dog nok lidt mere end hvad du står og har brug for. Der er ingen grund til at købe et SLI board til ét NV6800

Anden ting er 8 S-ata porte = overkill

Hvad med "bare" et http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Mvh PRJ



Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 23:05:10
Svar/Indlæg:
621/31
#1
Lækkert uddybende svar. Er ikke til vinduer og lys, men mere stabilitet og en lille smule OC. Jeg ønsker en computer som kører dejligt hurtigt og ikke siger en dyt. Derfor tror jeg også jeg vælger det Asus. End videre har Asus boardet mulighed for raid 10 og 01, hvilket jeg muligvis kunne få brug få (enda måske raid5). Og til sidst har jeg lige opdaget at DFI ikke har parallel port, hvilket passer dårligt da jeg har en ældre laserprinter...

#4
Asus har vidst også 2 netværkskort, enda med mulighed for kabel fejlfinding, lækker detalje! Grunden til at jeg vælger et SLI board, er muligheden for at købe endnu et grafik kort når jeg skal opgradere næste gang. Der må et 6800 være faldet en del i værdi!

#alle
Ville bare lige høre "brugernes" mening inden jeg køber noget!
Nogen comments på det 6800?



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2005 23:19:46
Svar/Indlæg:
1888/560
#3 det er der til gengæld MANGE andre der har... Der er også oprettet pænt mange tråde om det rundt omkring, men det kan [G.N.U]Fragman sikkert fortælle en masse om...

#5 det lyder som en plan :).

Uanset hvad vil jeg sige, at du slet ikke skal satse på SLI - det giver bare ikke nok i ydelse uanset prisen. Så hellede sælge kortet brugt og købe et nyt, der giver ekstra ydelse i ALLE spil og ikke bare Doom III (for nu at tage et eksempel).

Mht. til GFX, så synes jeg du skal smide en PM til red_martians, da han er opdateret med de sidste nye modeller (X800GT f.eks.) og det er jeg ikke selv lige pt.



greves
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2005 08:44:51
Svar/Indlæg:
879/122
Har selv DFI nF4 SLI-D, kanon kort har ikke hart problemer.
Her eller før i tiden været ASUS mand, men er bleven positivt overrasket af DFI.



Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2005 09:46:26
Svar/Indlæg:
621/31
#6
Tror faktisk du har ret mht til SLI, hvis man kigger på diverse test... Men tror nu det bliver det Asus board alligevel, da det har passiv køling, og ikke rigtig kan finde andre NF4 der har. Så må jeg jo bare tage det der SLI halløj med, hehe.

Tror jeg vil finde et billigt 6600GT, og så opgradere om et års tid. Det må priserne være faldet noget på de hurtige grafikkort!



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2005 10:19:42
Svar/Indlæg:
6899/119
#8

problemet med asus boardet er, at det kun kan give 1,65vcore i de opgivede specs. Endnu værre bliver det, da det kun er 1,55v i praksis.

Godt nok skal en venice ikke have vildt meget strøm, som du kan se i min profil, men alligevel rart med noget juice at give af.

Abit AN8-SLI kunne være et andet alternativ. Det render over 350fsb, kan give 1,85vcore, 3,55vdimm, 1,8vchipset og jeg skal komme efter dig.

Der er en test af det inde på www.ocworkbench.com ... Det er også med SLI, men koster betragteligt mindre. 985 kroner. Det er endda med heatpipe løsning på chipsettet. Nøjagtig som det dyre A8N-SLI premium.

Overvej lige en ekstra gang.

;)



Adolph
 
Superbruger
Tilføjet:
04-10-2005 12:38:37
Svar/Indlæg:
1369/75
#9

Nogen 3000+´er elsker volt. F.eks. min. Den makser ud ved omkring 1.7 Volt. Og clocker i det hele tager af lort ved alt under 1.6 Volt...

Godt jeg ikke har ASUS.. :)



Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2005 14:36:08
Svar/Indlæg:
621/31
Så er det Asus board købt, jeg vil hellere have et støjsvagt lettere OC system, end et "larme"system. Hvis jeg bliver ked af bundkortet, kan jeg nok sælge det, uden at tabe det vilde.

Ellers tak for udmeldingerne!



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2005 14:49:00
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 vælg DFI hvis du har planer om et større oc...

ellers bør du overveje at købe det asus board som #8 foreslår dig.. det skulle også kunne lidt tricks... :e