OC mæssigt er DFI'et bedre, da det har flere indstillingsmuligheder, så skal du OC boardet er det klart valget.
Støjmæssigt er Asus passivt og DFI blæseren er nærmest verdenskendt for at begynde at rasle... Nu tænker du selvfølgelig, at så sætter man bare en anden køler på, men det er faktisk kun muligt på Asus' nForce4 boards, da PCI-E grafikkortet ellers sidder i vejen (man har dog muligheden for at bruge PCI-E port #2 på SLI boards og så er det ingen problem, men så kan et PCI kort muligvis komme i vejen).
Mht. stabilitet er svaret klart Asus - DFI kan ikke betegnes som Plug'n'Play og der skal rodes meget med det for at få det til at køre optimalt - det kommer fra en tidligere DFI ejer og andre DFI ejere jeg har snakket med.
Bundlen hælder også til Asus' favør - deres dyre kasser er sq spækket til randen.
Er du til vindue, casemod og UV belysning, så er der ingen vej uden om DFI (:
Mit personlige valg er Asus (har lige skiftet fra DFI), primært pga. Asus har placeret chipsæt og PCI-E porte bedre end DFI og så kører det sq stabilt så snart man har sat sit lort i 8). Og så har jeg en forkærlighed for Asus. DFI var sjovt at OC'e på og kigge på under UV lyset - men så var det sku' heller ikke federe...
En 3000+ lyder som en fin idé - hvis du vil OC den kan det måske kræve et OC venligt board og Asus er ikke med på den vilde OC vogn når det gælder NF4. Jeg har dog hørt, at Premium modellen skulle være en undtagelsen, men jeg synes du lige skal smide Google på opgaven.
Mht. RAM, hvis du har de GeIL i forvejen, så bare kør med dem. Du vinder kun småting i mærkbar ydelse med hurtigere RAM, som til gengæld let kan koste det dobbelte. Desuden har Athlon 64 banet vejet for RAM dividers på AMD platforme uden at det går ud over ydelsen - så skulle de endelig komme til kort ved OC, skal de bare have en gang med divideren.