Jeg vil gøre det godt igen

Hyggehjørnet d.  05. oktober. 2005, skrevet af the name
Vist: 661 gange.

the

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 14:56:45
Svar/Indlæg:
1019/119
nu har jeg hørt fra så mange af jer, at i er træt af at jeg skriver noget jeg ikke ved noget om, nu kan jeg godt se at jeg har gjordt noget forkert. og alt det jeg ikke ved noget om vil jeg lade være med at svare på, i stedet vil lade jer kloge oc'er om alle de tråde jeg ikke ved noget om. ved godt at i ikke syntes der er nogen ide med den her tråd, men nu vil jeg altså bare sige det, så i ved at jeg selv kan se jeg har gjordt noget forkert.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 15:06:31
Svar/Indlæg:
3169/185
Hmm, sikker på det ikke bare er nogen få der mener det? - Så længe man ikke roder sig ud på dybt vand og påstår noget indædt man ikke er helt ajour med bør det ikke være noget problem.. :)

- 12k

Black

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 17:25:38
Svar/Indlæg:
2749/122
#0 Ikke for noget men hvorfor oprette en tråd om det ?:(

ved godt vi er i soap boxen men stadigvæk...

men okey jer 2... #0+#1 Posthunters har vel heller ikke andet at lave

#1 nu du siger det... det område kender du jo ret godt ikke sandt.. det med at rode sig ud i noget man ikke ved noget om... :00

MO

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 17:58:30
Svar/Indlæg:
567/286
#2 Det lyder ret meget som om du kun er ude på at skabe provokation, og så gør du ikke meget nytte, og det er bedre at du bare ikke kommenterer overhovedet.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
05-10-2005 18:21:31
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0
Det har jeg ikke umiddelbart indtryk af, men det er en god idé at lade andre svare på ting man ikke er så klog på :)..og så læse med så man selv lærer noget.
Fx svarer jeg sjældent på spørgsmål om Netværk, da jeg selv fatter hat af det.

Men der er visse personer der burde tie stille:00..
/edit/Sidste sætning er ikke ment som henvendelse til nogen i denne tråd ;)

the

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 18:26:34
Svar/Indlæg:
1019/119
okay. fint nok. så lader jeg jer kloge oc'er svare på det jeg ikke ved noget om :e

snake_dk

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 18:29:58
Svar/Indlæg:
191/8
"den der staver 'd' i 'gjort', han skal ha' sin ende smurt" ;)
Kunne bare ikke lade være, den fik vi smidt i hovedet hele tiden tilbage i min skoletid :e

vinz

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 19:37:21
Svar/Indlæg:
836/54
6# det har du ret i

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 19:54:21
Svar/Indlæg:
3640/1231
Respekt til en som erkender sine fejl :)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 20:34:06
Svar/Indlæg:
3169/185
Jeg føler mig ajour i det meste jeg omtaler, ellers melder jeg klart ud... :)

Men du er velkommen til at stille spørgsmålstegn til mine påstande, men med nogle få undtagelser jeg har jo bevidst alt, et par gange har jeg nægtet at lede efter screenshots, men ellers ;)

Jeg føler selv jeg kan mit kram, og har ikke hørt modsatte fra nogle af de rigtige performance-hunters her i nationen ;)

Mvh. 12k

PS: At jeg er et svin til tider er så en anden sag :i

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 20:59:26
Svar/Indlæg:
1881/217
Kun en rigtig mand har nosser nok til at indse sine fejl.
Det er derfor, der er så få mænd der er frisører :)

Venter dog stadig på, at #8 indrømmer, at han tager fejl, når han siger at Intel er bedst. :f

Seballe

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2005 21:07:47
Svar/Indlæg:
913/114
Jeg synes fx. at TonTon her fra OC skal lade vær med at være så ond med alle de hunde han ser på gaden. Lol en dag tog jeg han i at gå ibad om morgenen.

Ej det er bare gas og sort snak.

Man ja felj er noget som mennesket er god til at lave enda også mig. :f

KAK1000

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2005 21:30:10
Svar/Indlæg:
248/37
#0 - ja hvis alle bare var som dig og skrev undskyld og lod være med at svarer på ting de ikke ved noget om ville det være rart.

#6 - jeg hader virkelig den sætning... den er jo totalt over dræber i folkeskolen

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
06-10-2005 06:45:35
Svar/Indlæg:
5039/109
Det er stort gjort af dig at stå frem sådan. Du har da forsøgt at svare på en masse tråde, ved ikke om det har været for at hjælpe direkte, eller for at få posts.

Men hva', man lærer sgu noget nyt hele tiden, og man lærer mens man lever. Skide være med om nogen har brændt deres hardware af på grund af råd fra dig. :e

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2005 17:35:39
Svar/Indlæg:
1015/85
Jeg har da set nogen enkelte gange du har snakket om ting du ikke ved så meget om - det er, hvad det er men jeg ville nu lige så gerne have, at du begyndte og læse dine egene indlæg igennem til tider - nogen af dem fatter man keine af.

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2005 19:02:13
Svar/Indlæg:
2353/24

At man selv kan se sine fejl og indrømmer det er utroligt stort gjort, men det er mindst lige så stort at man vil ændre det!

Jeg mindes ikke at du ofte har skrevet noget vrøvl, og slet ikke at du standhaftigt ikke har villet erkende det. Dem der er værst til at skrive noget vrøvl er dem uden noget profil.

Som du også selv siger så læs, læs og læs. Det gælder om at suge al den viden man kan tilsig... der er en god sætning som man altid kan bruge hvis man er i tvivl om de oplysninger som du giver er rigtige.: "ret mig, hvis jeg tager fejl"

Er du da frisør?

The

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2005 20:50:31
Svar/Indlæg:
2651/179
-->#0

Fedt at du anerkender dine fejl. :)

Jeg har selv i min tid herinde lavet en del fejl :00. Men nok om det.

:e

Mvh.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 11:38:17
Svar/Indlæg:
1287/32
Det er rigtig fedt at du står frem og vil erkende dine fejl selvom jeg nok ikke havde valgt at gøre det på din måde og slet ikke skrevet indlæget med den tone du skriver det i... Men det er så en helt anden sag.

Synes egentligt det meste af det du siger er fornuftigt nok og synes da heller ikke du har fået serlig mange negative tilbagemlældinger på dine indlæg?
Som du selv siger er det vigtigt at have styr på det man skriver noget om da der jo er folk der følger de råd der bliver skrevet herinde. Hvis du endeligt skal skrive noget du ikke er sikker på så gør opmærksom på hvordan tingene forholder sig.

Vil også lige være enig med #14... Dine største "fejl" har ikke noget at gøre med dit vidensniveau at gøre men derimod udelukkende at du glemmer grundlæggende gramatik i det du skirver.
Jeg vil bede dig om at huske på følgende ting når du skriver:
- Afsnit
- Store bokstaver og punktum
- Kommatering der har betydning for en sætnings mening

Forstå mig ret. Jeg mener ikke det at kunne formulere sig perfekt er en betingelse for at skrive i et forum. Det eneste jeg vil bede dig om er at lese dine indlæg igennem før du poster dem og sikre sætning for sætning at det du skriver har en entydig og retment mening. Samtidigt skal du huske på tingene jeg skrev over.
Jeg er ikke et sekund i tvil om at du kan hvis hvis du vil. Jeg tror du vil blive taget langt mere seriøst og jeg tror folk vil se langt mere positivt på det du skriver hvis du fik forbedret din skriftlige formulering.

En lille opfordring herfra til folk på sitet (mig selv inkl.) er at rette folk på en mere venlig måde så de at føle sig som #0

#15 Vi har sådan set en der er langt værre til at røvle end nogle der har skrevet uden at have profil... :l (Ingen navne nævnes)

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
07-10-2005 14:46:11
Svar/Indlæg:
5039/109
Nogle ting rammer du altså rigtig godt med. Nogle gange synes jeg det er vildt så meget du ved om en speciel ting. Og der er virkelig nogle ting du er god til. Du ved meget selvom du "kun" er 13. Da jeg var 13 vidste jeg sgu ikke noget om computeren der var værd at snakke om. Så jeg synes du klarer det flot, pånær de gange hvor du har posted noget l*rt, som direkte kunne skade en uvidende personms computer.

Du skal samle noget viden før du poster, så du er helt sikker på du svarer rigtigt. Man kan jo selvfølgelig ikke vide alt.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 16:55:54
Svar/Indlæg:
1881/217

Vil du ikke mene, at det gælder alle?

Citat: <I>Det eneste jeg vil bede dig om er at <B>lese</B> dine indlæg igennem før du poster dem og sikre sætning for sætning at det du skriver har en entydig og retment mening.</I>

Andet sted (Stadig citat):#15 <I>Vi har sådan set en der er langt værre til at <U>røvle</U> end nogle der har skrevet uden at have profil... (Ingen navne nævnes) </I>

Må sige, at man begynder at hænge sig i detailer som gramatik, er dog lige at være lidt mere pernitten end hvad sundt er.
Det kan ikke passe, at mennesker skal skræmmes væk, fordi, at de ikke opfylder folk gramatiske-betingelser og derved ikke får løst deres evt. problemer med hardware/software, eller svar på deres spørgsmål.

Vil I også begynde at rette på mine indlæg, blot fordi mine gramatiske såvel som stave evner er lidt fraværende i forhold til så mange andre? - til det vil jeg blot sige : kom over det. Ikke alle har så flot staver og gramatiske evner som jer.
Det her er et hardware/software forum, ikke et stavekursus.

:)

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 17:43:35
Svar/Indlæg:
2126/135
#17 -> Bogstaver er med g, og ikke med k.

#19 -> Detailler staves med to l'er eller, med j og et l; detajler. Grammatik staves med to m'er. ;)

Ej pjat - syntes bare lige netop at de tre ord skulle rettes :e

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 17:48:32
Svar/Indlæg:
3169/185
FFS nu stopper i fandeme det stavekontrol, i pwner jo WORD efterhånden :P

Er jeg den eneste som blot skriver og ikke læser korrektur på skidtet ? :D

Var lige pt. en af de få ting der gjorde jeg "kun" fik 10 for Kommunikation & Multimedie projekt :D :D :D - 11 er højeste de må give, 13 = censor skal være tilstede :|

-12knud

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 18:04:44
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kunne aldrig finde på at læse hvad jeg skriver, det er jo jeres job :00 :e

Derfor mine artikler ser lidt sære ud... når der er nogen :p

MO

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2005 18:52:45
Svar/Indlæg:
567/286
Jeg skriver altid mine artikler på svahili og så babelfisker dem til fransk, derefter til tysk og så til slut til Dansk (Jeg har et mod) Det giver forbløffende gode resultater.

Ej drop det der grammatikræs, så længe det er småsvipsere så er det da simpelthen så ligegyldigt.
Selvfølgeligt skal man sørge for at teksten er nem at læse for andre, men derefter er den da heller ikke længere.

---------disclaimer-------------

Denne tekst er ikke nærlæst for tyrkfejl, og ej heller copy/pastet til word for at luse ud i røde staveorm og grønne grammatikorm.

ps. regner med at det er ok at der går OT i den nu?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:00:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
kan slet ik se problemet ?:(

Man kigger jo på skærmen når man skriver, right :00 :e
Så er det da nemt at læse det man skriver, NÅR man skriver det :i :p

Kan man ikke læse, stave ret godt, eller er man bare ordblind, jamen så er det sq OGSÅ i orden!
Sådan er det, og sådan skal det bare være.
Alle er tjent bedre uden de spydige og åndssvage kommentarer...

En lille ting at tænke over... Crew sidder dagligt og retter tyrkfejl, kun for jeres skyld ;) Alle laver fejlene, tvivl ikke på det :D

Undtagen Mo fordi han sikrer sig som han gør med babelfisken :p

MO

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:04:27
Svar/Indlæg:
567/286
#24 og jeg sidder dagligt og indfletter tyrkfejl i mine, ellers perfekte pga. babelfisk, artikler bare for at du ikke skal blive arbejdsløs... good guy ham MO. Han er <b>s</b>ku en guttermand.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:06:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
"gu en skuttermand" ?:( :00 :e :e :e

MO

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:09:15
Svar/Indlæg:
567/286
bang hvad sker der med dig?

Nu havde jeg netop fremhævet s'et i sku for at du ikke skulle overse det, og så gør du det minsanten alligevel!

Der er sku ikke meget artikelretter over dig :00

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:09:46
Svar/Indlæg:
1015/85
Nu overdriver I også lidt.

Der er sku (næsten) ingen i hele DK, som kan sætte komma, punktum, tænkestreger, bindestreger, simi-kolon, kolon, gåseøjne og, hvad fanden tingene ellers hedder 100% korrekt uden fejl.

Det, hvor jeg vil hen er, at han skriver "forståelse" nogen af hans indlæg er meget rodede, eller vrøvlede.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:13:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
"s<b>e</b>mi-kolon" :p

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
07-10-2005 19:26:26
Svar/Indlæg:
1476/44
0#

Godt du anerkender det ;)

Ved ikke selv om jeg har lavet "fejl"

Men en ting ved jeg, jeg er perfect!!!!111

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 20:04:01
Svar/Indlæg:
1287/32
Jeg var klar over at "røvl" staves "vrøvl" så det var en slåfejl.
Hvis I læser mine indlæg vil i se at jeg laver en del æ og e fejl. Det skyldes at jeg kommer fra Norge. Mine ører har meget svært ved at identifisere den udtalemæssige forskel mellem e og æ. Det samme gælder k og g...

Hvis vi absolut skal rette hinandens gramatiske skills så vil jeg ikke mene jeg laver serligt mange forståelseshemmende fejl.
men nok om det...

Mine personlige grammatiske evner vedkommer ikke sagen og som administrator burde du i det mindste fremgå som et godt eksempel, følge forumreglerne og undlade at lave persolige angræb med en unødvendig provokerende tone. Hvis du ser på mine punkter står stavning desuden ikke nævnt.

Selfølgelig skal folk, der er ordblinde eller bare ikke staver godt også kunne være her, men jeg tror godt #0 kan da han bestemt ikke laver fejl der ligner en orblinds værk.

Mit indlæg er slet ikke ment som du udlægger det og jeg mener heller ikke den din fortolkning er den mest nærliggende. Du og andre har tydeligvis valgt at fortolke det jeg skriver på den værst tænkelige måde.

Den eneste grund til jeg skrev var at jeg mener det er synd at folk ikke er i stand til at læse det #0 skriver udelukkende fordi han ikke bruger 2 min på at læse det han skriver før han poster - for som sagt, tror jeg godt han kan.

Jeg mener langt fra mit indlæg lægger op til at man skal lave grammatiske perfækte indlæg. Det jeg stiller op (afsnit, punktum, kommatering hvor det har betydning for meningen (indskudte sætninger fx.)) er noget nær alle vil være istand til at finde ud af. Samtidigt øger det læsbarheden af det man skriver betydeligt.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
07-10-2005 22:23:12
Svar/Indlæg:
1881/217

Det var ikke for, at være nedladene, eller ment som personligt angreb (jeg har nu læst mit indlæg igennem flere gange, og ser ikke det du kalder for personlige angreb).
At du vælger, at tage det sådan, må være helt på egen regning. I mine øjen, ser det bare ud til, at når man kan kaste med mudder, tillader man også at få mudder kastet tilbage igen.

Du har jo netop en undskyldning for ikke at kunne høre forskeld på "æ" og "e".
Jeg kan eks. ikke selv høre forskeld på "o" og "å", og endelser. Derfor tager jeg folk der er hæmmet af ordblindhed eller stavning i forsvar, når andre folk begynder at himle op over deres "handikap".
Lige hvad #0 undskyldning er, skal jeg ikke kunne sige, men det bekymrer mig heller ikke.

Du skriver at dine personlige grammatiske evner ikke vedkommer sagen, hvordan kan det så være at #0 grammatiske problemer bliver rodet ind i denne sag, hvor #0 fortæller, han indser sine fejl i rådgivnings tilfælder?
Du skriver også, at jeg burde være godt eksempel medhensyn til forumregler da jeg er administrator, det er så sandt som det er sagt. Men jeg siger jo netop også, at alle skal kunne begå sig i dette forum påtrods af grammatiske evner. Grammatik og stavning er to ting som i mine øjen stort set er ens og ikke kan skildes ad (Ved godt, at de ikke er det - man siger ikke A uden at sige B).

Og ja, det er korrekt, at hvis man sætter komma, punktum og hvad der høre til, så fremmer det læsbarheden. Men det er bare stadig ikke alle, der har evnen til det (inkl. mig selv).

:)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 01:19:38
Svar/Indlæg:
6624/113
jeg tror godt vi kan udlægge hvad som generelt er problemet her og det er ikke stavningen men den måde sætningerne fremstår på når man prøver at forklare hvad ens indlæg i en given tråd handler om også når man prøver at hjælpe andre fordi man ved noget som kan bidrage til at andre får en bedre oplevelse herinde eller hvis man hjælper dem til at overclocke eller anbefale et bundkort eller den ene cpu fremfor den anden og hvis de skal bruge ram også så er det da godt der er nogen som ved hvad der er godt og skidt og derfor kan give deres besyv med eller måske hvad hvis det er grafikkort det er der også mange som ved en masse om her eller på andre hardware sider jeg sætter f.eks stor pris på de artikler som red_martians har skrevet om teknikken bagved det vi ser på skærmen og så er det fedt at dele sine erfaringer med andre og høre om deres oplevelser med det man selv har tænkt sig at købe...... *HIIIIIIIIV*

:D

Skide være med stavning.
Skide være med 100% korrekt tegnsætning.
Skide være med endelser.
Skide være med at mna rbttye rnutdt på bgostvaer.

Men...

<b> A F S N I T og L I N J E S K I F T </b> er bare altafgørende, da det skaber en pause i teksten, og gør den MEGET mere forståelig.
Skifter man emne i det man skriver, så fyr lige Enter tasten to hurtige. :e :e

( If in doubt - look above... )

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 07:59:54
Svar/Indlæg:
1881/217

*LOL*

Enig :e :e

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 09:05:24
Svar/Indlæg:
2958/84
Jeg <B>tror</B> at man bør lade være med at tage en ketik personligt, men til efterretning.

jeg trode ikke der var så mange kvinder her inde, min kvinde tager også alt hvad men siger personligt, i hværtfald en gang om månneden :p

er der en der gider cheke mine tråde for fejl, således at også jeg kan forbeder mig :r

desuden skrifter jeg vær Søndag, for alle mine fejl og mangler :e

PS: intet ondt om kvinder :r