Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 16:17:25
Svar/Indlæg:
563/64
Som overskriften antyder har jeg virkeligt brug for lidt rådgivning i strømmens verden. Min historie lyder således:
Den anden dag samlede jeg min computer igen og tændte den. Det resulterede så i at der kom en stor røgsky ud af min aerogate-kølerstyring. Computeren slukkede sig selv thank god, men en der er gået en sikring i min aerogate så jeg nu kun har 3 kanaler. Til at leve med.! Jeg regner med at det var en kortslutning der skyldtes en fordårligt isoleret 12-volts linie. Jeg isolerede derefter alle mine kabler ordentligt igen og computeren startede som den skulle og de 3 kanaler i kølerstyringen virkede som det skulle. Jeg troede at alt var fryd osv., lige ind til at jeg skulle slukke computeren. Dette gjorde jeg på selve PSU, men da jeg nærmede min hånd fik jeg et kæmpe stød uden af røre ved selve PSU-en. Jeg ved godt at det er meget normalt med stel-forbindelse osv, men det her er galt:
LÆS HER FRA:
Jeg hev strømstikke ud og ville montere en jord-forbindelse med et jordspyd uden for vinduet, men jeg fik ikke viklet ledning omkring da der kom en kæmpe gnist. OG DET VAR UDEN STRØMSTIKKET I! WTF!?.. Så troede jeg at det var netkablet der gav strøm, men her kunne jeg også trække en ordentlig gnist.. Det viste sig så at være skærmstikket der gjorde at jeg kunne trække gnisten.. WTF!?.. Er det normalt? Hvad kunne være galt??
//Cook