RMA af g.skill ram

Hyggehjørnet d.  08. oktober. 2005, skrevet af Skipper
Vist: 590 gange.

Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 18:11:58
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Jeg har et sæt 2*512 mb g.skill ram (F1-3200PHU2-1GBZX) som ikke kan klare stock speed på et asus A8V Deluxe med en Venice A64 3000+. Jeg har skrevet og fået følgende svar fra g.skill:

-------------------
Dear Sir:

Your Ref .No. is UR2050232.

Sorry for the defective ram. Please kindly fill out the RMA
FORM at http://www.gskill.com/RMA%20Re...
And send it back to me. I will deal with your case immediately.

G.Skill thanks for your support.

Best regards,


Alice Wu

G.SKILL INTERNATIONAL ENTERPRISE CO., LTD.
TEL: 886-2-27667889
FAX:886-2-27672721
Email: alice@gskill.com



-----Original Message-----
From: Jakob Skipper Nielsen [mailto:jakobskipper@gmail.com]
Sent: Wednesday, October 05, 2005 4:09 AM
To: rma@gskill.com
Subject: Should i RMA or not?

Hi

I have brought a 2*512 mb kit (F1-3200PHU2-1GBZX)(they are without
heatsink) and it seems that they can't pass memtest86+ 1.60 at stock speed.
(see attachments)

I am using the Asus A8V Deluxe with af Venice A64 3000+ at stock speed. Is
it a problem with my motherboard, my settings (all auto) or something else?

I have tried to give them 2.7 and 2.8 volt without luck.

--
Med venlig hilsen

Jakob Skipper Nielsen
Tlf. +45 297 297 00
jakobskipper at gmail dot com

-------------------

Jeg har købt dem ved shg.dk hvor jeg kan se at jeg kan oprette RMA, men skal jeg sende dem til RMA hos shg.dk eller direkte til g.skill. Jeg har læst i en anden tråd at flere har haft problemer med rma ved netop shg.dk. Det er et dual sæt, skal jeg teste hver enkelt blok, for at finde frem til om det er begge der fejler eller blot en?

Hvis det blot er en der fejler, er det så hele sættet der skal sendes tilbage eller blot den ene?

Hvor lang tid tager det normalt med rma hos shg.dk

/skipper

Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 18:22:40
Svar/Indlæg:
1015/85
Min onkel, som er jura-studerende fortalte mig engang, at der er indført lov om, at en RMA / garanti reperation maximum må tage 14 dage ved første reperation.

Dvs. Er det første gang de er til RMA og inden for garanti periode - har du krav på følgende efter 14 dage.
1) dine RAM retur der virker.
2) en lignende vare i samme kvalitet / pris.
3) pengene retur.

OBS: denne lov med 14 dage gælder kun ved elektronik.



Neurobrain
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2005 18:26:09
Svar/Indlæg:
389/13
Send dem begge til SHG med mindre den ene stang er en super stang - Husk at SHG skal betale for forsendelsen, hvilket betyder at du skal huske boner etc på dine forsendelsesomkostninger



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 18:37:59
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg ville sende dem til G.Skill i stedet for så er du sikker på at få noget godt ud af det.



Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 20:44:08
Svar/Indlæg:
4657/53
har du prøvet dine ram i en anden bundkort.
det ville nok være en god ide. hvis de ikke er def. vil det jo koste 3-400kr alt efter hvor der er de skal rma.

du får jo et sæt tilbage fra rma der er magen til. så hvis det er din bundkort der hoster over dem. har du jo stadig et problem. men bare 3-400 bobs fattiger.
da det er dual ram skal begge to sendes til rma.

ellers er det ikke sikker at den der kommer tilbage er samme rev.
dvs du kan sidde med ram der ikke kan køre sammen/ vil det samme.



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 20:53:25
Svar/Indlæg:
1015/85
#4

den gælder i Danmark jo.

Men kun inden for elektronisk udstyr.

Ellers hedder "tidsgrænsen" inden for rimelig tid.



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 22:17:42
Svar/Indlæg:
971/67
Jeg har nu testet begge blokke hver for sig. Den ene lavede ingen fejl i de 2,5 time jeg testede med memtest86 1.60 og den anden lavede sindsyg mange fejl efter få min.

Jeg har dermed konstateret at den ene blok er defekt.

Jeg har ikke en helt klar opfattelse af hvad der er bedst at gøre nu. I giver lidt omstridende info.

Jeg skal ikke nødvendigvis bruge nye ram asap., da jeg har nogle geil pc4000 2*256 mb i backup.

Så længe i er 100 på at jeg skal sende begge, så tror jeg at jeg sender det til shg.dk, de burde rimelig hurtigt kunne sende mig nogle nye.



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:58:57
Svar/Indlæg:
597/39
#6 Nahhh, det er vist en and den der. Sådan en regel eksistere ikke.

Sorry for OT





Leverpospade
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 00:31:40
Svar/Indlæg:
99/12
#6: Kan du få noget dokumentation på det??? Mine a-data ram har været til RMA i 4 måneder snart, og har forlængst mistet tålmodigheden, og vil bare have forhandleren ned med nakken...



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 00:48:36
Svar/Indlæg:
971/67
I forlængelse af #6 - Jeg mener også at det generelt for elektronisk udstyr er indenfor rimelig tid at de skal kunne give kunden varen tilbage.

Jeg mener at "DR's Kontant" havde eksemplet med mobiltelefoner. De kom fremtil at man max skulle vente en uges tid, idet mobiltelefonen er blevet en så stor del af daligdagen, hvis de ikke kunne klare det kunne man godt kræve en lånetelefon --> og så kunne det måske trække lidt ud indtil man fik sin egen igen. Den er mere eller mindre uundværlig. Så tænker jeg det er en computer vel også? Går en del i stykker (HDD, ram, cpu osv.) så virker lortet jo ikke som det skal.

Nå men jeg sender begge stænger til rma, så må vi se hvor lang tid der går før jeg har nogle nye.



BUDDA-X
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 01:12:34
Svar/Indlæg:
475/12
Ved ikke helt med det her med 14 dag. Men forbrugerklagenævnet siger dette om det:
http://www.forbrug.dk/klage/re...



#11
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:35:06
Svar/Indlæg:
873/19
Se om de har dem på lager hos SHG, for så skulle der være mulighed for at få dem byttet hurtigt hvis de bliver testet defekte..



martinb2
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 13:24:17
Svar/Indlæg:
33/8
#2: SHG.dk dækker da ikke dine leveringsomkostninger ved RMA? Der slår man da halv skade?

Der står på shg`s hjemmeside:

I det omfang shg.dk A/S måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger



krabbe74
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 15:36:33
Svar/Indlæg:
73/6
har haft en lign sag med g.skill, kontaktede deres rep i europa..
sendte direkte til ham og havde nye på under 5dage..
mener det var et sted i holland jeg sendte til..
spørg onepagebook på xs.org, det var fra ham jeg fik info om hvor jeg skulle sende..
det eneste rep gjorde var at konstatere fejl og sende mig nye