Oc.dk benching team?

Om siden d.  08. oktober. 2005, skrevet af Zalam
Vist: 674 gange.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 22:52:12
Svar/Indlæg:
1015/85
Jep.

Skulle vi ikke have et benching team?

Alle de andre "større" sites har et 3d benching team og det synes jeg da også vi her på oc.dk kunne have.

Vi kan da få et ganske ok gennemsnit, hvis folk gider være med i det.

The

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:19:21
Svar/Indlæg:
2651/179
Aye ? Hva'e er nu det for noget ?

Mvh.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:21:25
Svar/Indlæg:
1015/85
øh?

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:24:49
Svar/Indlæg:
687/9
imo har vi voltmod ikke brug however for noget benchteam som probe en hvis person voltmod aye sikkert meget gerne anyways ville imo ha :|

jeg nævner selvfølgelig ingen navne.....

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:32:58
Svar/Indlæg:
912/75
#1/2. I er totalt sorte at høre på, jeg fatter hat af hva i prøver at fortælle :P

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:34:02
Svar/Indlæg:
4089/252
forstår sq ikke helt hvad du lige skrev der makker. :)

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:36:39
Svar/Indlæg:
1015/85

Hva har det og gøre med et 3d benching team?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:39:01
Svar/Indlæg:
3640/1231
hva' fanden snakker i om?
Hvad er et benching team lige?
En samlet 3dmark score for hele OC eller hvad :00

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:41:44
Svar/Indlæg:
830/15
Tror bare Zalam har røget lidt for mange laks og drukket for meget kondensvand :00

Men kender jeg en person her på siden ret har han stiv pind i bukserne når han ser dette da xs.org har benchteams jo!! aye :|

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 00:25:36
Svar/Indlæg:
3169/185
Den gale side du er inde på hvis du vil noget i benching ;) - Det er noget folk herinde hader, men kan sige at der er sider i Danmark hvor der er en kerne af clockere, vi er 92 styks på communitiet, og deraf en god sjat der går meget op i det ;)

<i>Redigeret... Lav relevante indlæg og sig sandheden. Folk har intet imod benching - men de har noget imod at se den samme bruger spore alting over på sig selv ligemeget hvor han deltager.</i>

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 00:34:24
Svar/Indlæg:
3640/1231
venter stadig på svar :00

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 00:49:45
Svar/Indlæg:
4089/252
#10 det er vel en gruppe mennesker so er gået sammen for at overclocke, og derved på holdbasis at forsøge på at opnå en gennemsnitligt højere overclock %. Men ved det faktisk heller ikke helt.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 09:19:58
Svar/Indlæg:
1015/85
utroligt så negativt folk tager benching.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 09:41:14
Svar/Indlæg:
1015/85

tænker du på ocinfo?

Der inde er jeg også;)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 10:54:42
Svar/Indlæg:
6531/410
//edit: Teresa: Tag den over PM i stedet.

Så mener zalman vel et når man oploader bec resultater til orben og andre bench sider så gør man det under sit navn også team oc.dk.

det ser man jo rundt omkring folk gør for forskellige sider.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 10:57:21
Svar/Indlæg:
1015/85
Devil - lige netop det jeg mente

Btw mit navn er Zalam ikke Zalman

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:11:04
Svar/Indlæg:
6531/410
så lige du hed noget andet :)

men det kunne da være meget sjov med lidt reklame for oc.dk på den måde , hvis ellers oc.dk teamet vil sige god for man gør det.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:13:25
Svar/Indlæg:
3640/1231
I kunne jo prøve at forklare hvad h***** det drejer sig om, for der er ikke nogen der har givet en konsekvent svar på det, endnu :00

Kom så en eller andet, hvad er det for noget???

Soveposen

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:16:26
Svar/Indlæg:
912/75
Jeg uploader da altid mine resultater med mit nick (Soveposen) og så overclocking.dk, som det hed dengang.. Jeg bencher ikke så meget mere.. Reklame kan man da altid bruge, og dette er jo helt gratis og styrker vores følelse af fællesskab :p :e

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:21:41
Svar/Indlæg:
6531/410
det er da ikke så svært at forstå :e

på mange sider har de et bench team

hvad man gør er man laver en aftale om at når man laver bench resultater og ligger dem op på steder som orben så skriver men.

EVT :)
DEVI_DK Member of Overclocking.dk Bench team.

det giver lidt reklame for siden og man viser man er glad for at være bruger af oc.dk ;)

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:26:01
Svar/Indlæg:
1015/85

På xtremesystems fungere det sådan, at man ligger sine scores ind også er der en "hwbot", som opdatere scores inde på en side (www.hwbot.org )

hwbot´en tager så gennesnittet af de 10 højeste scores for teamet og de udgør så team gennemsnittet på "hall of fame".

http://www.hwbot.org/botByCate...

vinz

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:28:15
Svar/Indlæg:
836/54
0# den er jeg med på

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:30:44
Svar/Indlæg:
3640/1231
og hvor ser man stats henne?

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:35:48
Svar/Indlæg:
1015/85

kig links i #20

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:40:38
Svar/Indlæg:
1015/85
hvis man tager gennemsnittet fra toplisten i 01se har ville vi faktisk have det 5-6 hurtigste team i verden.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 15:37:59
Svar/Indlæg:
1713/31
Et benching team er vel en mindre gruppe af mennesker som smider nogen penge i en kasse der bliver købt hardware for og hardwaren er lige meget alles.

Tror ikke brugere fra overclocking.dk har interesse i at smide penge i sådanne et projekt... der skal man nok finde sammen med 2-4 man kender. Det har ejerne af de andre sider jo gjort og derfor repræsentere de siderne. Så vidt jeg ved er det ikke brugerne som repræsenterer siderne...

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 16:01:40
Svar/Indlæg:
1015/85

Hvis det skal være på den måde med "hwbot" er det jo ikke nødvendigt at oprette en fælels kasse.

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 14:12:08
Svar/Indlæg:
3169/185
... Til edit..

Jo har folk, og dette kan vel bekræftes med BTH og Jacob Hansen valgte for at få fred fra folk der har ondt i røven over andres resultater - at lave en hel hjemmeside fra folk som er af samme holdning.... - Vi er alle på den side fresh på tests og diverse andre ting, og tror kun lige der er 2 der skiller sig en anelse ud fra flokken ud af de 92...

Lars & Devil_DK

Devil_DK mener at test for testens skyld er lame, er fint nok han mener det, men er ikke noget resten er enige i ;)

Lars - Clocker til kanten og har det fede udstyr, men vælger somregl ikek at optimere mere end højst nødvendigt (win2k @ 01SE før SLI f.eks)..

Resten er... Kan det gøres og giver det noget - så gøres det, eller blot at det er fint nok at gøre og ikke lamt... ;)

-----------------

Det ærger mig lidt at de fleste bruger siden her meget meget lidt, så de ikke har mulighed for at se tråden, har lige sendt den til T-max og håber da på han kan bekræftige at folk generelt er lidt nedern hva det angår.

- 12k

edit: Såfremt jeg ikke fik nævnt det før, så er det ikke kun siden her hvis brugere den er gal med, er i den grad også tweak.dk - however - så har jeg fået en god kontakt med deres crew og skriver pr. rutine til dem så snart der er noget som ikke er som det skal være - og det er hurtig service, kan huske Theis og jeg havde lidt problemer med nogle sure opstød fra Fragman som blev løst ret så effektivt ;)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:00:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
"så er det ikke kun siden her hvis brugere den er gal med"

- har du tænkt på at det kunne være at problemet er et andet sted :i

Det er fint nok at nogen går meget op i benching, men hvis man befinder sig et sted hvor størstedelen (faktisk de fleste) ikke gør det, så bør man måske bare droppe det og lege med det et andet sted.

Ingen kritik, bare en ide ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:17:15
Svar/Indlæg:
3169/185

BANG, er ikke ude på ballade ;) - Men er faktum som du også selv nævner det "men hvis man befinder sig et sted hvor størstedelen (faktisk de fleste) ikke gør det, så bør man måske bare droppe det og lege med det et andet sted. "

Er lige netop min pointe... - Man bør holde det et andet sted hvis folk ikke er vilde med det... ;) - Problemet er bare jeg personligt ikke ønsker at "tilbede" et sted som spytter på mig, hvis du forstår? - Altså hvis holdningen er benching er noget fis et sted, så er det da ikke det sted man tester for?
Tester for ingenting, eller XS / BIT / OCinfo, men går ikke ret meget op i det, vil meget hellere teste for et Team-CPH, men tror jeg er lidt for... Ubetydelig til at kunne være en del af det, men må sq sige at jeg synes det ville være enormt fedt hvis T-max, Jacob Hansen, w3ber og jeg kunne lave noget fælles en dag ;)

EDIT: Jeg skal lige huske at stoppe mens legen er god, og sker intet research før der er artikkel oppe om forsøget ;) - SS's bliver også først public derefter, måtte som deltager i forsøget ikke få SS's ;) - men bliver dog skuffet hvis jeg ikke modtager efter artiklen er published ;) (og det var de SS*s jeg selv tog det drejer sig om... :D)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:18:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Grunden til man evt kunne opfatte folk her fra sitet som irriterede over benching, passer meget godt med det som er skrevet i #9 ( edit vel at mærke ).

Selvfølgelig er der mange mennesker som leger med benchmarks, men find mig bare EN tråd hvor folk har vist afsky for det herinde - som vel at mærke lige overholder 4 kriterier :

1. Tråden er decideret startet som benchmarks tråd med et formål, som f.eks at få gode råd til optimering / finjustering / skift af software, eller lignende. Med andre ord, har tråden ikke bare til overordnet mål, udelukkende at vise resultater. Der er visse undtagelser, som jo bekræfter reglen - men sådan er livet nu engang skruet sammen.

2. Trådens opretter står IKKE for minimum 50% af indlæggene - og han/hun taler ikke ned til de brugere som evt kommenterer den - i form af "jeg tror nok jeg ved en del mere end dig om det der" eller "det kan ikke blive bedre nu". For det kan det nemlig altid...

3. Tråden er ikke blevet sporet over på en given persons benchmarks undervejs. Eksempel :

Person A spørger om hjælp til XX hardware - viser evt nogle resultater i forskellige applikationer eller lignende - og sidst men ikke mindst spørger han/hun om de givne resultater giver et realistisk billede af PC'en og dens ydelse.

Person B nævner gentagne gange sine egne resultater med hardware som ikke er specielt repræsentativt for hvad Person A ejer af grej. Der er intet mere latterligt end en der siger "jamen det virker her - og jeg har ikke gjort noget for det" eller "søg på **.org efter løsningen" eller ikke giver konstruktiv kritik til hvad man gør galt.

4. Tråden er ikke oprettet i "Soap-Box". Der hører den slags nemlig ikke hjemme - og i den kategori er der freedom of speech sålænge man holder sig fra personlige angreb.

Find selv 10 tråde som overholder de kriterier, og hvor folk REELT stadig viser afsky for benchmarks. Jeg tror faktisk det er noget af en udfordring.. :00.

Jeg har intet imod at læse om benchmarking i et forum, men når visse personer ( ingen nævnt - ingen glemt ) KUN deltager med fremvisning af egne resultater, og bevidst ( eller ubevidst ) sporer ALLE de tråde de deltager i eller starter, over på det - så siger jeg helt fra. Det er vores forum nemlig for bredt til...

Der er forum kategorier her som dækker det ind - og der er andre forums som er mere velegnede til ikke at snakke om andet. Brug dem korrekt...
HT/OC omhandler emner af stort set enhver karakter, og derfor passer det godt til mig, da jeg ikke kun gider snakke om det samme altid. ;)

EDIT : Har man ikke læst og forstået ovenstående - så skal man lade være med at kommentere noget af det.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:21:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nåh, jeg misforstod det...

Ja, men så er jeg enig. Og jeg (og sikkert også de andre), har det skam fint med at man gør det der for et andet site, så længe det ikke er noget vi selv arbejder med. Man kan jo ikke forvente andet...

Forventer da heller ikke at folk søger efter sære ting i rummet med SETI for OC, da vi vist ikke har et aktivt team.
Til gengæld er der mange foldere på siden, fordi det er en ting som har fanget folks interesse :)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:29:20
Svar/Indlæg:
3169/185
Lidt OT, eller meget...

Sender i mig ikke lige en PM hvis jeg skal besvare noget yderligere herinde ? ;) - For jeg vil melde klart ud, er ikke ude på en diskussion, er blot min holdning... ;)

Mvh. 12k

PS: Sajmon, har ikke læst dit post igennem, men så dine "så find 10 eksempler" - så end ikke på hvad, men forfanden, du regner vel ikke selv med nogle gidder sidde og lede efter noget??? - Er almen kendt at man skal træde varsomt... - En anden ting er... - Når det ikek drejer sig om ting som ikek er set før, er det ofte en dialog mellem opretter og de enkelte der spørg til tingene, derved vil man se de 50% eller lige knap fra trådens opretter, er der skam ikke noget underligt i... Såfremt det ikke er tilfælde, er det fordi trådens opretter er så arrogant at lade være med at besvare spørgsmål, men må den enkelte jo om..

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:35:22
Svar/Indlæg:
6531/410

var noget af det jeg kom ind på i #14 før den blev rettet da man åbenbart som alm bruger ikke må nævne andre brugere :e

du har vist stadig ikke forstået hvad det er jeg mener :00

benckmark er fint med forholdsvis normal udstyr men latterligt når man bruger ln2 som på ingen måde kan bruges til en skid.

svare lidt til brian der hælder æder i tanken på yamahaen der så tager 20,000 rpm i min for så at springe i luften.

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:41:07
Svar/Indlæg:
1478/40

28# Jeg vil give B@ng ret Marc. Oc.dk er IKKE stedet for os benchelskere, og det har det aldrig været.

Vi har alle hver vores grund til overclocking af vores computere. Kan man li´ at benche, er XS nok det bedste sted at opholde sig.

Vil man overvære et verbalt slagsmål, kan man gå på hol.dk.

vil man overclocke for at få et hurtigere 24/7 system, få det bedste ud af ens nye HW til daglig brug og havde mulighed for at købe noget godt brugt HW, skal man være her på oc.dk

Hver sine lyster!! Nogle kan lide at løbe martonløb. Andre vil hellere løbe 100m løb. Vi er alle forskellige.

Ingen skal hånes for at kunne li´ deres hoppy, hva enten den er katte, benching, sport eller alt andet.

Hvis katte ikke har min interesse, går jeg heller ikke ind og fortæller alle katteejere på "katte.dk" at de er kedelige, eller deres hoppy er røvsyg eller pointless. det må de jo selv om. hvis jeg går derind og håner dem, ville det netop bare lugte af misundelse og en skabsinteresse for emnet. hvis noget ikke har min interesse.....blander jeg mig ikke.

Så nej...jeg synes ikke vi skal havde et oc.dk Bench Team :)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:43:36
Svar/Indlæg:
3169/185
<i>Redigeret... Dont get personal.</i>

Det er bestemt ikke latterligt, det er ligesom F1, de biler kører heller ikke andet end de løb de skal køre, ikke dagligt brug, og kommer ikek til det...

Og kan ikke se hva der er der går nogle på over andre ikke er i samme opfattelse, men derimod ser det som en passion at opnå så højt som muligt med de ting som er tilladt fra producenterne (AquaNox / Futuremark osv.)... - Er noget tilladt, giver det flere points, så bliver det gjort ;) - Giver det ekstra at sidde i et kølerum hos den lokale slagter er det fair nok at gøre det?? (Mener jeg Monk / Ultima gjorde til SLI benching, men er ikke sikker - var ihvertilfælde på tale :P)...

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:45:51
Svar/Indlæg:
3169/185
ARGH nu stopper i :P - Jeg skrev netop at det ikke var stedet, og er tweak.dk heller ikke i mange tilflæde...

Derfor.....

1. Lad det foregår hvor det er accepteret

2. Jeg vil hellere lave pr. i benchresultater for et sted som respektere det man gør!

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 15:50:57
Svar/Indlæg:
1478/40
DevilDK (33#)

Det er ligenødagtig kommentare som den, som man sagtens kan undvære. det er ikke op til dig at bedømme hvad folks synes er sjovt. du skulle heller bruge tid på dine egne hoppy(s) istedet for at nedgøre andres.....hvorfor gider du når du synes det er lamt?????

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:06:43
Svar/Indlæg:
6531/410
vi bor vist i et frit land hvor folk har lov at have en mening.

men når man ikke kan oprette en eneste tråd om benchmark uden visse personer skal fortælle at de med bedre udstyr og meget mere extrem køling sagtens kan slå den score man har lavet står jeg af.

jeg har meget mere respekt for et resultat som BLA Lars kan lave med udstyr der kan køre i mere end 5 sec end jeg har for det samtlige extrem océr kan lave med udstyr man ikke kan bruge til andet end bench.

hele iden og det sjove i bench er blevet totalt ødelagt af alle dem der extrem ocer forde det er gået fra noget alle kan være med til til noget de få kan være med på.

det kan godt være det er lovlig i følge 3dmark men ånden i det hele er ihvertfald ikke af man skal bruge sådanne ting IMO.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:07:51
Svar/Indlæg:
6624/113
#38 - Hvor er jeg dog enig. :D

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:12:50
Svar/Indlæg:
3169/185

Tweaking gør netop at f.eks sådan en som jeg stadig kan være med, hell - min winny kan sqda ikek en skid mod FX'erne som mange tester med, men meget kan vindes ind..

Lars clocker sq også sit system til f.eks 1M superpi som den så kun kan køre det - og ikke en tand mere, og så lidt lavere så den er stabil til noget andet ;) - Hvilket også er det jeg gør med mit eget system, men havde jeg kleinerne til det - ville jeg fandeme gerne teste med noget mere extreme for tests'nes skyld !

<i>Redigeret. Nej jeg poppede dig fordi du spammede tråde stolpe op og stolpe ned om alle de voltmods og waterchillere og alverdens ting du ville lave, hvor det dog ikke blev til noget. Hvor seriøs er man så?</i>

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:15:35
Svar/Indlæg:
1478/40
Devil DK #

Ja..vi lever nemlig i et frit land. Men se nu godt efter hvad du selv har skrevet:

"jeg har meget mere respekt for et resultat som BLA Lars kan lave med udstyr der kan køre i mere end 5 sec end jeg har for det samtlige extrem océr kan lave med udstyr man ikke kan bruge til andet end bench. "

Det handler ikke om hvad du eller andre har respekt for Devil. Det handler om at DEN individ som gør det kan lide det, da det jo er hans liv og HW. Hvis man kan lide det kan køre i 5 sek, skal man da havde lov til det uden at blive informeret om din og andres menning ang hvor kedeligt det er.....skal man ikke? hvis du ikke kan lide det skal du ikke gøre det. hvis jeg kan lide det, skal jeg havde lov til det uden at få tåbelige kommentare med på vejen.

"hele iden og det sjove i bench er blevet totalt ødelagt af alle dem der extrem ocer forde det er gået fra noget alle kan være med til til noget de få kan være med på. "

Det sjove i bench for DIG.....for andre er det sjovere..lad dem synes det, og hold du dig til hvad du kan li´

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:19:34
Svar/Indlæg:
3640/1231
Så børn, kan i så lege pænt nu :00 :e

SIOUX har fat i noget af det rigtige der ;)

Man styrer selv hvad man kan lide, men man skal nok tænke sig lidt om med hvor man skriver om sine lyster henne...
For at lege videre med kattene, så skriver jeg da heller ikke inde på www.kattenesværn.dk at jeg syntes det er sjovere at koge dem end at lege med dem :l :00

Vi har hver vores lyst, og så brug lysten hvor den hører hjemme.

Enden af det: Vi har nok ikke lyst til et OC.dk benching team :00 ;)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:22:50
Svar/Indlæg:
6531/410
du ser ikke mig skrive i en tråd om extrem oc at det er lamt de tråde går jeg pænt uden om forde jeg ikke syntes det er fedt.

så hvorfor skal vi andre belemres med extrem oc resultarer i vores tråde med forholdsvis normale systemer ?

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:24:16
Svar/Indlæg:
1478/40

"Enden af det: Vi har nok ikke lyst til et OC.dk benching team"

Tror jeg også det ender med hehe:) mht kattenesværen.dk tro jeg bare de sender dig videre til www.dyrenes-beskyttelse.dk :)

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:26:44
Svar/Indlæg:
1478/40

43# neej..men du smider da denne flotte linie på bordet i 33# ikke? jeg ser den ligesom ikke som positiv

"benckmark er fint med forholdsvis normal udstyr men latterligt når man bruger ln2 som på ingen måde kan bruges til en skid."

T-max

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2005 16:52:36
Svar/Indlæg:
649/35
BETRAGT BENCHING SOM EN SPORT !!!!!!!

for det er intet andet end en konkurence sport, hvorfor fanden skulle man lave en formel 1 racer den kan jo kun holde et løb ja MEN DET ER SPORTEN I AT VÆRE NUMMER #1 det er det der er det sjove.... hell no at det kan bruges til 24/7 det er der ingen der skal betvivle.

Men jeg kan også tilslutte mig at OC ikke er for xtreme benchere, og fair nok OC styrer på andre områder.

#30 nooffence men jeg er nu blevet flamet før, uden på nogen måde at prøve at være augant, jeg har ikke lyst til at lede efter 10 tråde for så mange er der ikke.

SIOUX & 12K, spar på krudtet, vi er i undertal, men vi lever for det !! Det er noget af det største at se -120 i en bios :e og noget som misunder en rigtig bencher.
(alle dem der tænker wooooow -120C- i deres hoved--> de er med mig, alle der tænker -120C hvor latterligt --> de er imod mig) :)

Det eneste jeg syntes der er ærgelig er når folk de flamer i en bench tråd, hvis de ikke kan lide bench så lad være med at læs tråden, der er <B>ytringsfrihed</B> i dette land <B>men</B> derfor kan man godt respektere folks interesser og lade være med at flame en tråd

det var så lige min mening om topic :00

vinz

Superbruger
Tilføjet:
10-10-2005 18:03:36
Svar/Indlæg:
836/54
ja jeg lægger lige ud med min 3dmark score se link
http://tweak.dk/3dmark/score.p...

amd athlon xp barton 3000+ 2171 @ 2210
asus a7n8x-x
geforce fx 6600 td

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2005 08:57:10
Svar/Indlæg:
1015/85

Det er droppet.

Men jeg må sige, at oc.dk for engangs skyld skuffer mig :l

Men fair nok. Folk herinde er ikke til bench de er til så meget andet. Helt fint med mig og jeg vil ikke kritisere, hvad I synes er sjovt / laver, fordi det er noget af det latterligste, at man kan gøre!

Så skal vi sige, at diskutionen slutter og konklusionen er, at oc.dk ikke er en benching side.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2005 10:27:47
Svar/Indlæg:
6531/410
det er jo fint nok i betragter det som en sport , men i sport er der regler , i nævner hele tiden formel 1 en F1 bil ville kunne køre meget hurtigere end den gør hvis man måtte gøre ved den hvad man ville.

hvem sætter reglerne for hvad man må i benchmark ?
eller sagt på en anden måde der er ingen regler for hvad man må og ikke må , ud over man ikke må snyde , hvornår snyder man så ?

Jeg har altid gået op i bench og har syntes det var sjov , har da som regel også nogle ok score , Jeg har bare indset at det er gået for vidt og det er umulig for os med selv nogenlunde fornuftig udstyr at være med , hvilket jeg syntes er synd.

At jeg kalder ln2 køling latterlig er måske ikke så pænt men jeg syntes det ikke høre hjemme og ja det er min mening og jo i må gerne have en anden .

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2005 10:47:48
Svar/Indlæg:
6624/113
#49 - Jeg har lidt samme mening. Det er da interessant at se folk nå nogle syge scores med LN2 og Cascader og tøris, men jeg kan ikke forholde mig til det, set i forhold til de ting jeg selv kan opnå med mit eget niveau af interesse.
Som sagt mange gange før, benchmarker jeg for at se hvor meget jeg har fået ud af en finjustering eller en ændring i noget - og jeg overclocker KUN fordi jeg vil have noget for mine penge.

#0 - Hvis du vil lave et bench team, synes jeg ikke du skal holde dig tilbage... Men du bliver nødt til at stå frem og komme med nogle målsætninger eller en plan over hvad i/vi gør, og hvad meningen er med det hele, og ikke mindst hvem der skal konkurreres med/mod. Så mange ting som folk ellers kan samles om her på siden, skal der da nok være opbakning om det - men det er meget nemmere at sige fra eller til hvis man ved hvad det kræver at være med. ;)

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2005 10:49:19
Svar/Indlæg:
1015/85

På extremesystems snakker man også meget i "3 kategorier" og, at man kan have rekorder derinden for.

katgorier:
luft
vand
extreme (kompressor, casade, tøris, LN2).

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2005 11:25:32
Svar/Indlæg:
3169/185
hvem sætter reglerne for hvad man må i benchmark ?
eller sagt på en anden måde der er ingen regler for hvad man må og ikke må , ud over man ikke må snyde , hvornår snyder man så ?

Synes jeg du skal søge på ORB efter...
De har nogle regler for hva der er snyd, nu har de efterhånden lukket de fleste måder man kan snyde på... Aquamark3 kan man snyde enormt med nvidia kort,... - Du kan "snildt" få 130.000 med single 6800... - Ved brug af snyt...

T-max

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2005 18:59:20
Svar/Indlæg:
649/35
#49 reglerne inde for F1 er oprettet af hensynd til chauførene :e som mildest talt døede som fluer, derfor har man begrænset F1 sporten.

Og jeg er helt sikker på at den dag Xtreme clockerne dør som fluer, pga. af deres oc-tiltag, den dag vil der etableres regelsæt for xtreme overclocking af samme karakter som i f1 sporten.

Hvis du bemærker sarkasmen i mit indslag skyldes det nok at jeg syntes du har valgt et lidt uheldig sammenlignings grundlag.

til at imødekomme denne negativitet over xtreme benching, er man nok nød til at opdele benchsektionen i kategorier som #51 er inde på, således er der ikke nogen sammenlignings resultater der bliver ødelagt af xtreme resultater. og så kan dem der ser konkurrencen i den xtreme yddelse konkurrere i deres egen klasse.

Det var så mit bud på hvad der skulle gøres for at imødekomme et bench team på OC, men der er lang vej, ikke mindst administrativt

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2005 19:18:16
Svar/Indlæg:
6899/119
har lige læst de første posts.. i er da nogle bonghoveder..!

hvordan er det lige i teer jer ?:(

big

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2005 21:34:05
Svar/Indlæg:
286/18
Jeg kan ikke se nogen grund til at overclocke, hvis man ikke vil benche.
De fleste herinde kan da uden problemer køre et hvilket som helst spil uden at overclocke.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2005 21:42:00
Svar/Indlæg:
3640/1231
#55 > Det er slet ikke rigtigt. Faktisk er der mange penge at spare ved at overclocke :)

Da jeg i sin tid clockede min XP1700, fik jeg den til at rende fra en knap 2.000,- dyere Barton. XP1700+ holdte skansen meget længere end den ville vist den kørte som standard.

Asetek har jo også solgt deres første maskiner som maskiner der kunne:
*køre 24/7
*køre som en hurtigere maskine, og dermed give en besparelse ved køb af CPU.

- så det behøver skam ikke være for at benche.

Min nuværende 2,4 vil nok snart dø, men at jeg kan køre 3,6 på den giver den alligevel et år mere at leve i :)

vinz

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2005 17:09:11
Svar/Indlæg:
836/54
hvornår begynder vi?..

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 18:37:48
Svar/Indlæg:
906/100
Synes ikke rigtigt der siger mig noget når der er en der OCer sin spand så den holder i 3 sekunder og kan lave en udregning af pi. Synes på samme måde som Sajmon at det er langt federe når OC har noget at gøre med forholdsvis almindelige PCer som ikke brænder af på 3 sek.
Jeg går efter det stabile OC som kan give mig glæde hverdag og det tror jeg da os er den generelle holdning på denne site.

T-max

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2005 18:47:53
Svar/Indlæg:
649/35
det tror jeg vi alle er enige om ;)

men selv om man har et stabilt 24/7 oc er der jo ikke noget i vejen for at kunne konkurrere med sin rig også.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 19:04:30
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg går også efter 24/7 OC....Men hvis ikke jeg havde villa vovse og volvo--(Audi)..Kunne jeg da godt tænke mig at bruge noget tid på feks LN2..!! Det tiltaler mig , jeg har bare ikke tiden til det.!!