Udskiftning af Accesspoints.

Diverse d.  09. oktober. 2005, skrevet af Ascanius
Vist: 183 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 19:52:37
Svar/Indlæg:
725/128
Hej
Jeg kører med 2 Accesspoints fra D-link : 2000AP+, men problemet er at de fryser hele tiden på grund af et reset problem i selve hardwaren samt at de låser ved strømspikes, så jeg er på udkig efter noget at erstatte dem med.

Sagen er den at jeg kører med eksterne antenner, så de nye accesspoints skal også kunne tage en ekstern antenne.

jsv

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 20:22:24
Svar/Indlæg:
315/39
lidt OT om D-link...

D-link er noget bras, det er ikke kun de trådløse men også switches og routere der har problemer med at de fryser og klipper forbindelsen...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 20:50:26
Svar/Indlæg:
4120/115
D-link er noget værre lort... 😉 Men mange AP'er har seriøse problemer med at freeze! Men udover det, så køre D-link også deres helt eget løb hvad angår Wlan, så hvis du bruger udstyr af andet mærke end lige D-link, så køre det hele ad helvede til :p :00

Umiddelbart så vil nok forsigtigt anbefale en Netgear router... har aldrig selv prøvet deres AP'er, men har da hørt fra flere sider af, at de skulle køre 100% 😉 Desuden syntes jeg rigtig godt om Netgears andre Wlan produkter, og de køre bare! Har selv et TRENDnet AP, og det er også ganske udemærket, men bære dog også lidt præg af resten af AP markedets generelt lidt elendige firmware... Men hvis du har brug for stor router båndbredde, så kan TRENDnets Broadcom chipset, køre med en båndbredde på helt op til 74Mbit., hvilket jo er en del over de normale 8-12Mbit mange deciderede ADSL routere kan håndtere 😉

På arb. bruger vi udelukkende netværks produkter fra Planet... og dem vil jeg egentlig godt fraråde lidt! De køre sådanset fint nok, men de brænder meget let af, og visse modeller køre med en sær blanding af console og web manegement :00 Fordelen ved nogle af dem, er dog af de kan fungere som repeatere og clients fra andre AP's, hvilket jo er meget smart hvis du vil have det samme netværk (ssid) til at dække et stort område...

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 21:03:25
Svar/Indlæg:
1262/95
Folk glemmer tit Zyxel, det synes jeg er lidt synd, da de laver nogle rigtig god produkter.

Jeg har selv et AP fra Zyxel (ZyAir B-500) og det kører bare, nemt at sætte op, nemt at opdatere og god kvalitet. Har ikke haft nogle problemer med det endnu.
Nu er B-500 et aldrende Access Point, men deres nye Zyair G-560 et mindst lige så nemt at sætte op og så har det et lækkert design.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 21:41:04
Svar/Indlæg:
725/128
Hej igen, Ja, jeg er godt klar over at det er lidt noget skidt (NU) hehe

Men hvad er der af gode alternativer der kan opkobles en ekstern antenne til som det jeg har nu til de 2 stk. D-link DWL 2000AP+ jeg kører med nu, jeg har brug for de antenner for at de dækker nok areal, stråle igennem nok væg etc.

Jeg dækker lige nu et areal med en radius af 70 meter på hvert af mine i alt tre sendepunkter og det nye ustyr skal kunne dække det samme og det er selvfølgeligt 360 grader rundt, så vidt som jeg kan se det bruger det meste udstyr det stik siom der er på mine nuværende rundstråleantenner, så spørgsmålet er mere hvilke accesspoints jeg nøjafgtigt skal kigge efter, at det er noget lort er jo let at sige, er der nogen der har gode erfaring med et accesspoint der kan tilkobles en ekstern antenne så kom endeligt frit frem.

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 22:22:59
Svar/Indlæg:
3943/44
Er antennerne med std stik (rundt stik!) som de fleste. så skulle de fleste kunne bruges

Men der er en del her inde som anbefaler linksys
På min gamle skole havde vi en belkin som var god
Hold dig fra 3com - sucks bare! - virker ikke engang særligt godt med 3com udstyr

netsat

Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 23:02:51
Svar/Indlæg:
190/24

Linksys spiller bare 1 million. Har en router WRT54G og et access point WAP54 - der kører som repeater. Har ikke været rebootet i halvt år. Kører 100% stabilt.

/Netsat