OC Mæssig forskel - DFI S939 MB

Bundkort / CPU d.  10. oktober. 2005, skrevet af Nooben
Vist: 591 gange.

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
10-10-2005 20:30:51
Svar/Indlæg:
114/18
Sidder og samlet lidt nyt system til mig selv og er så kommet til sidste komponemt nemlig bundkortet. OC er klart noget der kommer ind i billed så derfor var DFI lige det første umilbare valg, men der er jo kommet en mindre krig af forskellige versioner siden jeg kiggede ( Har ikke brug for SLI )

DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D - NF4 Ultra
DFI LANPARTY UT nF4-D - NF4
DFI NF4 INFINITY - NF4
DFI NF4 ULTRA INFINITY - NF4 Ultra
DFI NF4-DAGF - NF4

Har været ved at kigge på nogle test, men syntes ikke rigtigt at kunne finde ordenligt "OC" test af samtlige kort. Om der er lidt forskel i den bundle der medfølger eller om der er 2 eller 4 USB betyder intet for mig, vil bare vide om der er forskel i OC mulighederne, fx på de 3 der kører med NF4 og de to der kører med NF4U - Nogle der kender noget til dette ?

Skal siges det kommer højest sansynligt til at køre med en 3200+ Venice og 2*512mb HyperX PC3500 ... Er der nogle bedre board til under 1K for det skal helst ikke være dyrere da 1K allerede ligger på grænsen af mit budget ?

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 21:41:02
Svar/Indlæg:
3169/185
Jeg ser DFI mobo som værrende eneste rigtige valg inden for s939...

Jeg har haft:
DFI nF4 Ultra-D
Asus A8N-SLI deluxe

MEN...
Jeg har rodet med AN8, Abit... - Og A8N Platinum eller hva de nu kalder det...

AN8 er det mest hat aktige kort jeg længe har set... Ram-soklerne er MEGA tæt, og med heatspreader rør ram'ne hinanden!! - Tilmed for dual sakl ram sidde vedsiden af hinanden..!

A8N... Lav vdimm og vcore...

DFI nF4 har den ulempe at chipset køleren sidder så den er svær at skifte med vand, men den larmer sq ikke ret meget hvis man installere softwaren der følger med kortet... - 3300 rpm er nemlig nok til at holde skidtet stabilt... - Og så er GFX portene ret tæt... - Men ellers ingenting..

Mvh. 12k

PS: Tror ikke der er nogen OC mæssig forskel på de enkelte typer af DFI nF4 ;)

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
10-10-2005 22:12:07
Svar/Indlæg:
114/18
Ja, det med Chipset blæseren er der selfølgelig noget om, men det er der ikke rigtigt noget at gøre ved .. Den skal bare køre ved laveste hastighed hvor den kan holde en rimelig temp for CPU + GFX vil blive vandkølet så skal helst ikke have en Chipset blæser der overdøver det hele.

Regner med det bliver et NF4 Ultra for forskellen er ikke speciel stor -

DFI NF4 - Fra 736 til 939 kr.
DFI NF4U - Fra 900 til 1.072 kr.

Tænkte mere på om der skulle være nogen forskel i mulighederne for Volt for syntes at have været ved at kigge lidt på det, men syntes ikke at kunne finde så meget inde om Settings i bios osv. om alle de forskellige modeller - Nogle der ved noget om dette ?

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2005 22:25:11
Svar/Indlæg:
3169/185
DFI nF4 Ultra-D er det kort jeg sidder med, og det kan fodre med langt mere end hva man tør ;)

2,108v uden nogen form for modding...!
4v til ram... :D

DFI NF4-DAGF - NF4 ved jeg ikke med, men resten burde være i vinkel ;)