Superbruger
Tilføjet:
12-10-2005 23:17:40
Svar/Indlæg:
74/6
Hejsan!
Jeg er nu nået til det punkt hvor min garanti er udløbet. Men det skal min computer jo ikke clockes mindre af! :e
Jeg har en mistanke om at det er pga. varme jeg ikke kan clocke mere (250MHz fsb 2,4@3). Derfor har jeg fået den brilliante idé at sætte små heatsinks på bl.a. mosfest og clockgenerator (og hvad jeg eller kan mærke bliver meget varmt). Nok også sætte nyt hs på NB, og et på SB.
Men mht. monteringen, så ved jeg ikke rigtigt hvordan det skal krejles. Jeg har set på mulighedder for termisk tape og termisk lim. Men så vidt jeg har hørt er det termiske lim ret elendigt til at lede varme, sammenlignet med alm. kølepasta eller termisk lim. Jeg har derfor søgt efter nogle reviews, hvor begge dele (lim og tape) indgår, men har ikke fundet noget. Så jeg vil lige høre i hvor stor forskellen egentligt er?
Jeg har på artic silvers hjemmeside set noget om anvendelse af termisk lim, hvor de bruger ikke ledende silicone til at isolere omkring chipsne. Det virker altså i mine øjne ret risikabelt at bruge termisk lim. Nok specielt på meget små overflader som fx mosfest, clockgen ol.
Så hvad er jeres erfarringer med termisk lim, og hvordan?
Jeg vil jo nødigt have ristet mit mb. Som studerende på su, er der jo ikke mange penge at rutte med til nyt hw i tide og utide :)
På forhånd tak!