Problem med internet/router/trådløs

Diverse d.  13. oktober. 2005, skrevet af Adolph
Vist: 122 gange.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
13-10-2005 12:37:05
Svar/Indlæg:
1369/75
Hej..

Jeg har absolut ingen forstand på opsætning af netværk/internet. Så søger lidt expert hjælp...

I sidste uge fik jeg en 512/128 forbindelse hos TDC. ADSL modemet koblede jeg på min ASUS WL500G router. Fra den sidder der så en pc på, med et RJ45 kabel, og min anden pc er på
via et linksys 54MB usb wireless netkort...

På daværende tidspunkt virkede alt perfekt, såvel det lokale netværk, som internettet.

Men så fik jeg opgraderet min forbindelse til en 2048/512. Wee tænkte jeg.. Nu kan jeg sikkert downloade med 200kb/sek. Men nej!

Når man henter én fil fra f.eks. Nvidia.com henter den med ca 80-90kb i sekundet. Og sådan er det med alle andre steder man henter fra...og det er det samme på begge pc´er. Også selvom man hiver den ene fra routeren, ryger hastigheden stadig ikke op hvor den skal være.

Men hvis man henter fra to steder så kan man godt hente med 2*90kb/sek. Og så er vi jo tæt på en 2Mbit forbindelse..MEN jeg vil meget gerne kunne hente 200kb/sek, på en download.

Jeg har prøvet et par forskellige hastigheds test. Bl.a. den man kan hente herinde, og TDC´s egen. De viser, på trods af min elendige download hastighed, at det godt nok er en 2048/512 forbindelse..

Desuden har jeg bemærket at BF2 kører rimelig dårligt over nettet.

Nogen der kan hjælpe med dette, evt sige hvad der er galt?

På forhånd mange tak!

Mvh Thomas ?