Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 13:19:49
Svar/Indlæg:
116/24
Vil lige dele min seneste hardware-erfaring med Jer.
I forbindelse med at jeg alligevel skulle bestille noget grej, smuttede der "lidt for sjov" et AsRock K8Upgrade-NF3 og en Sempron64 2500+ ned i indkøbskurven. Bundkort og processor for i alt 850 kr. Ja, der er virkelig tale om "budget" komponenter her.
I og med at jeg ikke tidligere havde forsøgt mig med AsRock, og for den sags skyld AMD processorer, var jeg noget spændt på, hvad der ventede mig.
Og jeg må sige, at jeg bestemt ikke er blevet skuffet. Uden problemer ramte jeg FSB-loftet i BIOS'en på 300 (7x300). Derefter fortsatte jeg i Clockgen og endte på FSB 320, hvor jeg kørte Prime95 i en time før jeg lukkede ned. Om den er 100% stabil ved 320 skal lige testes nærmere. Alt dette er sket på standard vcore, da der desværre ikke er mulighed for justere på vcore i BIOS. Men 60% oc på standard vcore er da ok, ik?
Alt i alt er jeg imponeret over dette setup. Jeg er helt med på, at det stadig er low-end, men til kontor/surf og lignende er det helt fin (og strømbesparende). Ydelse pr. krone må være helt i top!