bob.dks service ?!?

Diverse d.  13. oktober. 2005, skrevet af Draz0r
Vist: 110 gange.

Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 18:21:27
Svar/Indlæg:
107/22
Først og fremmest, ved ikke lige hvor jeg skal smide denne thread henne :r Men nu til den seriøse del

Her i forgårs var min ven og jeg inde hos bob.dk for at købe et Sparkle 6600GT til det dejlige agp det er også findt .. 100 kr billigere end sidemanden tjdata. Godt. Så kommer vi hjem og smider dyret til osv installere drivere. For lige at tjekke den dejlige point stigning i 3DMark :p køre vi lige en 3DMark03 test. Da testen begynder køre det findt i starten men i "Wings Of Fury testen" når der bliver zoomet ind på det fly man følger kommer der en meget lang brun streg fra kokpittet (Er det stavet rigtigt ?) men tager ikke note til det. Men i den næste test gør det bare helt i kage, modeller vises ikke på skærmen, der er nogen grønne ting på skærmen som jeg ved ikke skal være der :00 og alle 3DMark tests chrasher lidt efter den første eller anden test. Nå, vi tænker sikkert VIRUS så vi laver den kendte metode format c: og prøver der efter igen men der kan jeg jo så bare lige skrive "Copy paste" der sker det samme.

Så beslutter vi os at tage tilbage til butikken og medele at de har solgt et mere eller mindre "dødt" grafikkort og vi vil gerne se hvad der kan gøres. Da vi kommer derind spørger vi om det er muligt at få pengene tilbage da det er defekt og vi ikke vil have det repareret. Det kunne vi ikke, men fair nok, de skal også have en chance for at reparere. Vi spørg så om der er en mulighed for at få pengene tilbage på, og det er der, hvis det samme problem sker 3 gange i streg (Har så lige tjekket købeloven, og der har han åbenbart været fuld af løgn, man har kan 1 forsøg på at reparere en vare ellers kan man vælge at få en ny eller få pengene igen) Nå. Men der bliver så mumlet lidt igennem mig og min ven indbyrdes, og vi skriver så under på den "reparations kontrakt" hvor der står hvis de ikke finder nogen fejl vil de have 249 kr for det. Så undre jeg mig også over at man kan kræve penge for at blive ekspideret ?:(
Nå han sagde så han vil få kigget på det til næste dag og ringe til min mobil når der var kommet et resultat.

Næste dag sker der ikke noget. ikke en lyd.

Så her idag har vi så haft tjekket op på selve købeloven og fundet ud af flg.

Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå for-brugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Og

Ombytning må ikke udskydes:
En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen.

Da vi somsagt kommer ind til butikken og konfrontere ham med det begynder han at fable om at vi har fået fat i købeloven til internet købte vare. Der er han da ude og skide på en majsmark i kina alså. Der er jo ingen forskel på at man køber over nettet eller man køber i butikkken.

Så har vi så været inde hos bob.dk igen da vi havde en aftale med dem at de ville have kigget på kortet siger de så at der ikke er nogen fejl på kortet. Og at det er bundkortet der ikke understøtter det ?!??!?!?!?! HVAD ? Der sidder en 400 watts psu i et asrock k7s41 mobo 512 mb pc3200 ram og en 3200+ AMD Barton. Og nu skal vi så betale 250 kr for at få kortet igen.

Så hvad skal der stilles op ? De vil ikke lytte til os ang købeloven da de jo kender den udemærket godt selv .. x( x( :x