bob.dks service ?

Hyggehjørnet d.  13. oktober. 2005, skrevet af Draz0r
Vist: 333 gange.

Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 18:21:36
Svar/Indlæg:
107/22
Først og fremmest, ved ikke lige hvor jeg skal smide denne thread henne :r Men nu til den seriøse del

Her i forgårs var min ven og jeg inde hos bob.dk for at købe et Sparkle 6600GT til det dejlige agp det er også findt .. 100 kr billigere end sidemanden tjdata. Godt. Så kommer vi hjem og smider dyret til osv installere drivere. For lige at tjekke den dejlige point stigning i 3DMark :p køre vi lige en 3DMark03 test. Da testen begynder køre det findt i starten men i "Wings Of Fury testen" når der bliver zoomet ind på det fly man følger kommer der en meget lang brun streg fra kokpittet (Er det stavet rigtigt ?) men tager ikke note til det. Men i den næste test gør det bare helt i kage, modeller vises ikke på skærmen, der er nogen grønne ting på skærmen som jeg ved ikke skal være der :00 og alle 3DMark tests chrasher lidt efter den første eller anden test. Nå, vi tænker sikkert VIRUS så vi laver den kendte metode format c: og prøver der efter igen men der kan jeg jo så bare lige skrive "Copy paste" der sker det samme.

Så beslutter vi os at tage tilbage til butikken og medele at de har solgt et mere eller mindre "dødt" grafikkort og vi vil gerne se hvad der kan gøres. Da vi kommer derind spørger vi om det er muligt at få pengene tilbage da det er defekt og vi ikke vil have det repareret. Det kunne vi ikke, men fair nok, de skal også have en chance for at reparere. Vi spørg så om der er en mulighed for at få pengene tilbage på, og det er der, hvis det samme problem sker 3 gange i streg (Har så lige tjekket købeloven, og der har han åbenbart været fuld af løgn, man har kan 1 forsøg på at reparere en vare ellers kan man vælge at få en ny eller få pengene igen) Nå. Men der bliver så mumlet lidt igennem mig og min ven indbyrdes, og vi skriver så under på den "reparations kontrakt" hvor der står hvis de ikke finder nogen fejl vil de have 249 kr for det. Så undre jeg mig også over at man kan kræve penge for at blive ekspideret ?:(
Nå han sagde så han vil få kigget på det til næste dag og ringe til min mobil når der var kommet et resultat.

Næste dag sker der ikke noget. ikke en lyd.

Så her idag har vi så haft tjekket op på selve købeloven og fundet ud af flg.

Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå for-brugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.

Det er Forbrugerrådets klare opfattelse, at forbrugeren i kraft af de ændrede regler kan undgå de kontinuerlige reparationsforsøg, som hidtil har præget praksis.

Og

Ombytning må ikke udskydes:
En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen.

Da vi somsagt kommer ind til butikken og konfrontere ham med det begynder han at fable om at vi har fået fat i købeloven til internet købte vare. Der er han da ude og skide på en majsmark i kina alså. Der er jo ingen forskel på at man køber over nettet eller man køber i butikkken.

Så har vi så været inde hos bob.dk igen da vi havde en aftale med dem at de ville have kigget på kortet siger de så at der ikke er nogen fejl på kortet. Og at det er bundkortet der ikke understøtter det ?!??!?!?!?! HVAD ? Der sidder en 400 watts psu i et asrock k7s41 mobo 512 mb pc3200 ram og en 3200+ AMD Barton. Og nu skal vi så betale 250 kr for at få kortet igen.

Så hvad skal der stilles op ? De vil ikke lytte til os ang købeloven da de jo kender den udemærket godt selv .. x( x( :x

Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 18:22:57
Svar/Indlæg:
107/22
FUCK undskyld for dobbelt thread .. mit net fuckede :r



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-10-2005 18:38:05
Svar/Indlæg:
15982/637
Hmm så kald på jeres returret !. Ellers så er det det laver i strid med købeloven, vis dem gerne sort på hvidt hvor jeres rettigheder står, og hvis ikke de makkerret så sig at i vil tale med forbrugerklagenævnet om det, evt sætte advokat på sagen !.
Dette har ofte sparet mig hovedpiner mod tykhovede sælgere.



Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 18:44:09
Svar/Indlæg:
107/22
De siger der ikke er noget returret når man køber i butikken .. Og jeg har også sendt en mail til forbrugerklagenævnet så jeg er rimlig lost :l



Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
13-10-2005 18:48:05
Svar/Indlæg:
732/39
Hmmm hvorfor ikke bare vente på et ombytningskort, du skal jo bruge det alligevel ikke ? ...og bare rolig de reparerer det ikke, de tester det..forhåbentlig..og hvis det fejler sender de det til deres grossist/ distributør og får det ombyttet der, de folk der arbejder sådanne steder har ikke ekspertisen til at reparere et kort med grafikfejl feks...og de får heller ikke bare en ny ramkreds eller gpu ind med posten og lodder den på, så klem da ballerne sammen og vent på et spritnyt kort.



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 18:50:40
Svar/Indlæg:
2732/41
Jeg er meget glad for bob
(Kan ikke sige det samme om TJdata) Og jeg
har ofte byttet noget samme dag,

et eksempel var 3 bundkort i træk som en defekt cpu brændte af, de blev et efter et byttet samme dag helt uden problemer eller spørgsmål.

Tag du hellere at snakke med en af de andre sælgere derinde, du har trodsalt din 14-dags returret



balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 18:51:05
Svar/Indlæg:
367/3
Det er der heller ikke. De 14 dages returret gælder kun hvis kortet er købt online.



Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 18:55:19
Svar/Indlæg:
107/22
De siger at der ikke er nogen fejl på kortet :l Og #5 meget underligt, du kan godt få noget byttet sådan videre når jeg ikke kan :l Købeloven bliver ikke ændret hvis man køber online



HQgen
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 19:08:16
Svar/Indlæg:
3/0
Mit største problem er at jeg ikke bare kan side med det Gfx i maskinen og trykke den lidt mere af i 3dmark. men nej nej, der skal sku et nyt bundkort til fordi det er jo nok der fejlen er, godt at de fortalte mig det før jeg købte grafikkortet, som de jo ikke har nogen krav på at tage tilbage, selvom de har det ligenu. :x



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 20:08:20
Svar/Indlæg:
688/32
Som #6 siger så har man ikke 14 dages returret hvis varen er afhentet med mindre forhandleren skilter med det (I butikken eller på bonen eller lignene)

Jeg vil råde dig til at
1. Tag et billede af at kortet fejler i din maskinen.
2. Tag kortet med hen til en kammi og sæt det i hans maskine. Tag et billede af at kortet fejler her.
3. Mail billeder til forhandler og bed om bekræftelse når han har set billederne.
4. Gå så tilbage tilforhandler og bed ham om at bevise at der ikke er fejl på kortet. Fx. ved at vise testcomputeren mens den kører 3D Mark

Hvis kortet ikke fejler i punkt 2 så er det nok som han siger din maskine der er noget galt med.



JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 20:12:35
Svar/Indlæg:
1776/116
Man har kun ret til 14 dages returret hvis man køber via fjernkøb, dvs over internettet f.eks. Den luxus har man ikke som køber i en normal butik.



Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 20:14:47
Svar/Indlæg:
107/22
Hmmm .. nu har vi jo ikke kortet så det er lidt svært



Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 20:46:21
Svar/Indlæg:
688/32
Så få fat i kortet. Betal for det og hvis kortet så ikke fejler noget når I tager det med hjem så er det jo bare godt.
Fejler det, så fortsæt med min guide. Tilføj selv punkt 5 som jo kan hedde: Hvis kortet ER defekt, få krediteret "fejl ikke konstateret" gebyret.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 20:46:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Har kun haft gode erfaringer med bob.dk..

Men det der er noget svineri.. men man ved sgu aldrig om det er ond vilje. Der er alt for mange forhandlere der ikke aner en f***ing skid om hardware, og kunne lære en hel del af at være herinde:)..

Men for det første..

- Bundkortet understøtter grafikkortet.. (har faktisk hørt samme latterlige forklaring fra en anden forhandler :o:l)
- PSU´en er kraftig nok, mm. den direkte har en defekt.

FOrresten er det en god idé at skrive serienummeret på hardwaren ned, så de ikke giver én et nyt kort og siger "aaah ingen fejl på det, 300 tak!"..



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-10-2005 22:22:59
Svar/Indlæg:
2958/84
jeg vil bare sige at hvis jeg oc mit Albatron 6600 gt formeget kommer der også grønne pixelfejl.



HQgen
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 22:33:30
Svar/Indlæg:
3/0
jammen, der har jo slet ikke været oc på det så det er nok ikke det...



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
13-10-2005 22:38:28
Svar/Indlæg:
2458/91
Efter 2 defekte kølere 6600 GT kort, flere ugers/måneders ventetid og en fandens masse diskussioner fik jeg endelig byttet kortet til et ATI-kort...

Der er ikk andet at gøre end at skrue bissen på... desværre... (eller være kvinde i nød)....

Tru med det du kan.... hvis det står i købeloven kan de ikk løbe uden om det, og det ved de godt selv...



Draz0r
 
Overclocker
Tilføjet:
13-10-2005 22:40:31
Svar/Indlæg:
107/22
13# Du forstår mig :00 Men vi ser ad i morgen og skriver forløbet her i denne thread. Men bare en godt råd, undgå helst bob.dk self i orden hvis man står og mangler noget nu og her .. men prøv helst :) Ang. de pixel fejl så ligner det sådan et display panel fra doom 3 eller lign. som bare er i et hjørne :l