Superbruger
Tilføjet:
14-10-2005 03:48:01
Svar/Indlæg:
129/13
Jeg har en stationær maskine, der er koblet på nettet via tdc webspeed (kabel "tv".); det foregår helt standard; med et kabelmodem der ENTEN kan koble den stationære op via, usb, ELLER et regulært netstik; indtil nu har jeg bare benyttet usb, da modemet stå lige ved maskinen alligevel.
Dertil har jeg lige fået min første bærbare med trådløst "netkort" indbygget.
Hvad gør jeg BILLIGST og nemmest muligt, så jeg;
1. Kan oprette trådløst netværk med den bærbare, når den stationære er slukket?
2. Give begge maskiner mulighed for at være på nettet på samme tid når de begge er tændte. Skal helst ikke dele recourcerne lige, men efter behov, så den stationære feks kan downloade, mens jeg surfter meget lidt krævende med den bærbare; eller visa versus.
3. Kan oprette netværk mellem de to maskiner, altså gennem den bærbares trådløse forbindelse: Så jeg kan overføre filer som når jeg ellers har maskinerne i et nerværk; og vigtigere kan synkronisere data mellem de to.
1.1.) Mit ønske er dertil , at den stationære ikke skal benytte en trådløs forbindelse, men være koblet til med kabel "som den er nu". - dette er dog ikke et must, men den stationære har ingen trådløs forbindelse, og den står som sagt lige ved kabel modemet.
Punkt 3 + 1.1 er ikke super vigtige, hvis de gør løsningen meget dyere. Punkt nr 1. er det absolut mest eccencielle i første omgang. Så jeg feks kan være på nettet med den bærbare over hele lejligheden.
Hvis nu man feks købte et acces point; ville det så kunne "snakke" trådløst med den bærbare, og samtidigt kabelmæssigt med den stationære, og kunne leve op til kravende derigennem; Eller bliver der brug for noget med noget ruter switch halløj? - Prisen bliver alfa omega.
Det var noget af en omgang, håber der er nogle hardcore nethajer på siden der kan svare.
På forhånd mange tak.
M.V.H
Dennis