A8N-SLI Premium og SATA drivere

Diverse d.  14. oktober. 2005, skrevet af comment
Vist: 136 gange.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2005 20:40:34
Svar/Indlæg:
1230/171
Hej :)

Jeg sidder lige nu med det meget irriterende problem at jeg ikke kan installere SATA driverne til nF4 under WinXP install (F6), fordi Asus (nok engang) ikke har vedlagt en floppy disk med driveren.

Jeg har læst mig frem til at der ikke er problemer under WinXP install, hvis man har en udgave med SP2 inkluderet, og det er jo fint, med det kan jeg bare ikke rigtig bruge til noget.

Derudover har jeg været på både Microsofts, Asus' og nVidias sites for at lede efter en driver, som kan lægges på en floppy disk, men uden held.

Hvad har I andre med et A8N-SLI Premium gjort da I skulle installere SATA driverne?

/comment

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2005 20:52:25
Svar/Indlæg:
6531/410
på cden er der drivere til stat
der er en mappe hvor der ligger en fil der hedder make disk.

asus er lidt latterlige hvad det angår hvor dyrt kan det lige være at sende den diskette med.

Anonym2020102112223

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2005 22:15:40
Svar/Indlæg:
125/39
nForce4 chipsettet har onboard sata controller, som gør at du ikke behøves at installere nogle driver dertil.

Har selv A8N-SLI Deluxe, og det virker det fint.

Har du sikret dig at du ikke har sat dine sata diske i raid stikkene?
Det er dem til højre på Deluxe modellen de skal sættes til 😉

comment

Elitebruger
Tilføjet:
14-10-2005 23:12:19
Svar/Indlæg:
1230/171
#1: Ja, det så jeg Asus skrev i manualen, men det, de skriver i manualen, passer ikke med de filer jeg har liggende på CD ROM'en...?

Men jeg må vel bare igennem samtlige mapper på disken og ikke den mest oplagte...

#2: Ja, diskene er sat i de rigtige nVraid stik til højre.

Det er muligt, at windows automatisk skulle registrere diskene, men winXP install fortæller mig at den ikke kan se nogen diske. Du er helt sikker på at du ikke har brugt en WinXP med SP2, hvor SATA driverne er inkluderet?

Og diskene er sat op efter alle kunstens regler i BIOS, og ved at trykke F10 for RAID opsætning under boot sekvensen.

Jeg håber virkelig, at der er en eller anden der kan henvise til et link, hvor den driver kan hentes.

/comment