Da jeg for et par dage siden, efter et par tekniske problemer, besluttede at af- og geninstallere Service Pack 2, begyndte alting at gå så ganske forfærdeligt galt!
Internet explorer, for eksempel, virkede slet ikke mere. Det var tid til at formatere! :p
Efter at have formateret, og installeret Windows XP på ny, viste det sig, at windows' automatiske opdateringer slet ikke ville hente Service Pack 2 - dog hentede den alle sikkerhedsopdateringer til Service pakke 1 uden problemer. Jeg har heller ikke... adgang, så at sige, til windows update - så jeg kunne ikke opdatere manuelt.
Det lykkedes mig dog at finde denne version på www.microsoft.com : "Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers."
Desværre var filen beskadiget, og jeg måtte i stedet downloade fra et andet mirror. I guiden om integrering af SP2 på winXP cd'en fandt jeg en installationsfil som fungerede. Jeg installerede denne uden problemer, indtil at computeren skulle genstartes.
Computeren genstartede nemlig sig selv om og om igen, uden at jeg kunne gøre andet ved det end at vælge om computeren skulle startes i fejlsikret- eller normal tilstand. Jeg er altså nødsaget til at formatere endnu en gang. :x
Har I nogen ideer til, hvordan jeg kan downloade og installere Service Pakke 2 problemfrit?