KHX3000 på NF7-S 2.0

Overclocking d.  16. oktober. 2005, skrevet af las
Vist: 302 gange.

las

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2005 19:26:13
Svar/Indlæg:
2151/51
Davs..

Har lige samlet denne comp ud fra en masse jeg havde liggende. Har så bagefter fundet ud af at Kingston HyperX har probs med NF7-S/2.0.

Med Abits nyeste bios kunne jeg ikke engang køre 170 fsb. Efter at have skiftet til D26 Black Mantaray (CPC OFF) kunne jeg køre 11*200, men så vil den heller ikke mere.

Nogen der har haft et ligende setup, og ved hvilken en bios jeg kan prøve? Og hvor den kan hentes. ?:(

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2005 19:39:31
Svar/Indlæg:
2870/65
Det har jeg lidt svært ved at forstå...jeg har tidligere haft samme setup med en Barton 2500+ (jeg tror også at mange herinde har haft dette setup).

Jeg havde ingen problemer. Med den opsætning (KHX BH5 chips på rammene) kørte den rask væk 215 FSB, men så var der heller ikke mere i den.

Har du prøvet at give mere volt på rammene. Hvis du har BH5 chips på de ram, skulle de kunne æde 2,8 volt uden problemer...gerne mere, da BH5 chippene er nogle strøm-grådige tingester.

Har selvfølgelig hørt om falk som havde problemer med den ene af stængerne. Prøv at teste dem hver for sig....gerne med Memtest.

CH6 chip på rammene skulle kunne trække næsten lige så meget..og tåler næsten lige så meget strøm. 30, volt skulle de kunne tage uden de store problemer...hvis du sørger for en god køling af rammene.

Check evt. dine Mosfets hvor varme de bliver. Har du givet cpu-en mere strøm? Prøv dette. 1,8 volt skulle den kunne tage med god luft-køling.

Dog skal du ikke regne med at komme over 215 FSB på det board uden mods.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2005 21:06:57
Svar/Indlæg:
3214/18
Har også kørt med KHX PC3000 på et AN7 helt smertefrit... Kunne uden problemer køre 228FSB.

Men som der bliver sagt, så er det nogle volt-liderlige RAM, så giv dem så meget spænding som muligt. Du kunne måske overveje et mod på bundkortet eller en booster til dem.