Chill Innovation 520A

Diverse d.  17. oktober. 2005, skrevet af cribs
Vist: 318 gange.

cribs

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2005 15:31:17
Svar/Indlæg:
82/39
Tjaa dum var man jo, da man købte en chill 520A2 strømforsyning.
Den er ellers dejlig stille.. for den siger ikke en skid, når man sætter 12 stikket i bunkortet (asrock939 dual sata). Den er nemlig helt død... nederen at købe dansk og det er sådan noget lort, selvom den er meget pæn *G*.. så den er sendt tilbage.
Kan KUN sige ... hold jer fra de amatører!!

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 15:42:11
Svar/Indlæg:
6899/119
Ja de nye har de sq ikke været heldige med.. x(

Men de gamle :f

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 15:42:23
Svar/Indlæg:
1720/3
Hmm, jeg har nu aldrig haft problemer med Chill Innovation.. Har altid haft en god oplevelse, og det samme har mine kammerater..

DOA kan forekomme :x

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 15:57:22
Svar/Indlæg:
6899/119

Hvis ikke du har fulgt med, så kan jeg fortælle dig at samtlige ejere, herinde fra, af de nye Chill-inno... PSU'er har haft problemer. Alvorlige problemer, såsom døde bundkort osv.

breaker

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2005 16:58:34
Svar/Indlæg:
37/13
jeg må tilslutte mig. hold dig langt væk fra chill innovations nye psu'er.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 17:35:24
Svar/Indlæg:
1996/65
#3 ... jeg er da ejere af en CP-520A2 som virker ...

Jeg må da indrømme at deres serie er gevaldigt fejlfyldte, men nogen af dem virker faktisk ... :i

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 17:37:27
Svar/Indlæg:
6052/189

Duckmann

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 17:44:04
Svar/Indlæg:
188/2
Øhhh min virker altså også helt som den skal.......... Samt en af mine venner også har en, som der heller ik er noget galt med..... Men ok, jeg er ik med i samtlige så :(

cribs

Overclocker
Tilføjet:
17-10-2005 17:53:45
Svar/Indlæg:
82/39
Det er da rart, at nogle af deres psuére virker, men med den fejl margen de opererer med bare her i dk, kan umuligt blive til en hæderlig forretning for dem.
er der en, der har haft problemer med én, er der 10 der ikke gider købe produktet..

Men ok så igen.. køb deres PSU og få den mest støjsvage PSU på markedet. Den ligger på 0 db, da lortet jo ikke virker.. *LOL*

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 19:23:56
Svar/Indlæg:
2440/66
#8 ROFL

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 19:46:58
Svar/Indlæg:
2029/63
The Chill Innovation Power Supplies are equipped with a 'Diagnose Circuit' which will constantly monitor itself and the entire PC system for power related errors.

On the first production of the new CP-450A2 and CP-520A2 we have experienced a compatibility issue with some configurations. If you shut down your computer and want to turn it on immediately after, it might not be able to start up right away the second time.

The only way to be able start up again is to remove the power plug and wait a while for the PSU to "reset". In some cases the PSU will not 'reset' properly after the power has been disconnected and therefore needs replacement. If you experience this issue please contact us/your dealer for an instant replacement.

This issue is not related to specific configurations and will not cause any system damage as it is not related to current/voltages.

At modsige sig selv???

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 20:10:48
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg kender også en der har 520'eren som også virker, men sådan som jeg har opfattet det, så er det sq fåtallet der fungerer :l

Lars

Superbruger
Tilføjet:
17-10-2005 20:44:42
Svar/Indlæg:
1633/76
#10 Lol

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 22:07:52
Svar/Indlæg:
2440/66
#10 crash & burn innovation, det er fanme flot gået.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2005 22:22:50
Svar/Indlæg:
1548/24
#0 jeg var også den uheldige ejer af lillebroren CP-450A2.

Købte den i god tro fordi deres CP-510A havde været min tro tjener og kørt 100% uden brok eller problemer.

Men hvis du ikke skulle ha læst de 2 andre tråde så kan du det evt her:

http://www.hardware-test.dk/oc...
http://www.hardware-test.dk/oc...

Jeg har selv haft en længere email udveksling med dem (og deres såkaldte support, måtte ikke komme til at skrive med en tekniker x()

Men det korte og det lange er at de nye psuer er dårligt designet, og ikke burde ha været sendt på markedet. Ellers en skam da deres 510A var så god som den var :l

Det hele for mit vedkommene sluttede med at shg.dk tog psuen tilbage og krediteret den, selv om de 14 dages returret var gået pga, ja næsten satans, langsom chill support (de CHILLer den vidst lige lovlig meget i morgen gruppen a/s :00)

Deep

Superbruger
Tilføjet:
17-10-2005 23:23:42
Svar/Indlæg:
507/141
For lige at klarlægge nogle ting:

Jeg har en 450A2'er på min nye testbænk, som er endnu mere kraftig og brutal end mine tidligere opsætninger.
PSU'en leverer indtil videre ganske glimrende.

Der er nogle personer i de andre tråde der hænger sig i at -5V tilsyneladende er noget uden for specifikationer:
-5V har faktisk ikke været anvendt siden omkring ATX 1.3, og kan umuligt være årsagen til de tilsyneladende problemer.

Udtalelsen fra Chills side kræver måske en forklaring.
Som jeg har fået det forklaret:

Nogle systemer har åbenbart haft problemer med reset-kredsløbet i de nye Chills.
Man kunne imidlertid flytte PSU'en over i helt identiske opbyggede systemer som ikke udviste de problemer.
Ergo: at det ikke er specifikke systemsammensætninger der har givet problemer.

Chill har efter mine oplysninger kontaktet de personer hvor systemer brændte af og anmodet om at låne det defekte hardware for at undersøge hvad der kan være sket. Ingen har været villige til dette, så Chill har ikke haft mulighed for at afklare et eventuelt problem.

Ifølge mine instrumenter (voltmeter, datalogger og oscilloskop) er alle linjer særdeles pæne, både ved start, under drift og ved slukning.

Hvidgaard

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 00:21:49
Svar/Indlæg:
1548/24
#DT Jeg har også selv målt på min egen 450A2 og kunne ingen abnormaliteter finde vha. et stoageskob og effektmodstande. Men det faktum at den nåede at koste mig 2 bundkort gør at det altså må være et eller andet.

Og ganske rigtig spurgte de mig om de ikke måtte teste det defekte udstyr (på en meget uprofesionel måde) og jeg ville lade dem gøre det på betingelse af at de betalte for det, da jeg ligeså godt ville kunne få det RMAet ellers. Jeg var endda så flink at skrive hvor og hvordan og så måtte de selv tage kontakt til shg.dk (de fik ALT incl serienr. mm og jeg gjorde shg.dk opmærksom på at Chill Innovation havde stor interesse i at teste hardwaren yderlige)

Men det der så og sige har fået mig til at gå i "baglås" over dem er deres support. Jeg har ikke oplevet så ringe og uprofesionel support. En forudtaget indstilling om at deres produkter ikke fejler noget hjælper heller ikke på det :l

Det er ikke nemt at sætte ord på, men havde de håndteret min sag på en anden måde havde jeg helt klart haft en anden indstilling. Mine største kritikpunkter er:

1. svar tid, en mail udveksling som begrænser sig til 1 mail om dagen er ikke acceptabel.
2. response, jeg kunne spørge om flere ting uden at få svar.
3. objektivitet, man får følelsen af at de selv mener deres produkter er 100% fejlfri.
4. generel holdning, "kunden har altid ret" syntes man ikke at lægge så meget mærke til hos deres support.

Men udover det så glæder jeg mig faktisk til at se hvad du kommer frem til i den test :)

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 09:08:36
Svar/Indlæg:
1720/3
#3, jeg har desværre ikke fulgt så meget med på det sidste... Men kan da se at der er sket et drastisk fald af kvaliteten af deres produkt.. Men igen, det kan ske at der bliver lavet en fejl produktion, og så længe de selv er klar over det, og de tilbyder at ombytte den, så mister jeg ikke det hele for dem.. Med mindre at de ikke dækker de eventuelle skader PSU'en kan have foresaget..