#33, tjah jeg deler ikke din opfattelse. Min arbejdsmaskine består af en P4 3,2 Ghz 500 serien med 1 GB DDR2 ram, og min hjemmecomputer består af en AMD64 3200+ med 1 GB DDR ram. Jeg er en ret agressiv bruger, og en typisk situation for mig er et hav af programmer åbne samtidigt - typisk 4-5 IE vinduer, Outlook, Photoshop, Illustrator, InDesign og Acrobat Pro som jeg skifter flittigt imellem. Og IMO er mit AMD64 system mindst lige så hurtigt, hvis ikke hurtigere, end mit Intel system. Det skal så siges til Intel systemets forsvar, at det ikke er optimeret på samme måde som mit AMD system. DDR2 rammene er "langsomme" PC3200 ram, og systemet er udstyret med en 7200 RPM SATA harddisk, mens mit AMD system er udstyret med 2-2-2-5 PC3200 DDR UTT ram og en 15.000 RPM SCSI disk. Konklusionen er, at Intels HT ikke redder et middelmådigt system fra flaskehalse.
I forhold til #0's oplæg kan jeg ikke komme med et endegyldigt svar, men personligt ville jeg nok gå efter AMD systemet, men med en 1,8 Ghz Opteron 144 i stedet for. Den koster kun omkring 1300, og kan selv i de dårlige steppings clockes ganske fornuftigt med boxkøleren. Samtidigt ville jeg nok forsøge at finde 2*1 GB valueram.