Hvilke PCI-E GFX kan køre Crossfire ?

Grafikkort d.  18. oktober. 2005, skrevet af Nooben
Vist: 433 gange.

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2005 21:15:31
Svar/Indlæg:
114/18
Sidder og ser at Crossfire er begyndt at dukke stille og roligt op og derfor er mit køb af hardware lige sat lidt på stand still ...
Har været ved at læse lidt, men syntes stadig ikke at have fået mit svar helt præcis.
Syntes at kunne huske en artikel i starten af det hele der sagde at hvis man havde et X850XT og købte et Crossfire bundkort så skulle dette være i stand til at køre Crossfire - Er det rigtigt, eller skal kortet være et specielt "Crossfire - Edition" for at kunne det ?
- Eller er dette noget man måske bare kan klare med en bios ?
Det samme gælder sådan set X800GTO serien, som jeg syntes at have hørt skulle kunne køre Crossfire, men syntes ikke at have kunne finde noget der siger at de alle skulle kunne være i stand til det ..

Nogle der kan komme med lidt viden, eller bare nogle link jeg skulle have overset

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 21:45:59
Svar/Indlæg:
1478/40

Jeg er ikke 100% sikker, men du skal helt sikkert bruge et "mastercard", og derudover tror jeg "Slave" kortet skal være Crossfire ready som f.eks de nyere HIS X850 kort:)

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2005 21:51:46
Svar/Indlæg:
114/18
Har godt set lidt om det med man skal bruge et "MasterCard", men hvad er dette lige præcis - Altså hvor pokker ligger forskellen i dette og så "slave" kortet, havde nemlig selv bare regnet med det var lidt ligesom SLI bare man ville være istand til at køre med 2 forskellige GPU´er, men det er det måske ikke ?

Okay, er da trist hvis at de skal være Crossfire Ready ...

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
18-10-2005 22:27:19
Svar/Indlæg:
114/18
http://www.hardocp.com/article...

"The next two components you need to make CrossFire work are the CrossFire Edition graphics card and a regular Radeon X800 or X850 series graphics card. Right now, everyone who owns an X800 or X850 series graphics card, or who goes out and buys one off the shelf, already supports ATI's CrossFire multiple graphics card configuration. This is a great plus for gamers because those of you that already own an X800 or X850 series graphics card are only two steps away from being able to set up a multiple video card system with it. The only downside is that you will have to change your motherboard."

"So what is the Radeon CrossFire Edition graphics card you ask? In essence, this is a Radeon X800 series or X850 series-based video card with an extra hardware chip known as the compositing engine. This hardware chip is on the printed circuit board itself and not built into the actual core. This compositing engine contains FIFO buffers and logic of a programmable nature to carry out its task of blending the image from both video cards and outputting that blended image. ATI says that this compositing engine imposes no performance penalty."

Så er det bare om der er chance for andre kort har denne komponemt som måske bare ikke er aktiveret ?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2005 01:35:14
Svar/Indlæg:
6899/119

Du skal bruge et Mastercard som #1 og du selv nævner.

Derudover kan du, fra X*** generationen kun bruge X850XT kortene.

Ved så ikke helt hvilke af de nye kort der kommer, du kan bruge.

Men jeg kunne forestille mig noget i retning af X1800XT/XL og X1600.

nægter at tro X1300 "får lov" til at lege med der.

teko

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2005 10:42:19
Svar/Indlæg:
873/19
Mente at have læst at det IKKE er nødvændigt med et mastercard, men har lidt problemer med at finde artiklen igen.. Ville ellers være nice :)

teko

Elitebruger
Tilføjet:
19-10-2005 10:45:04
Svar/Indlæg:
873/19
Her var der noget om det ;) http://www.xtremesystems.org/f...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2005 11:47:31
Svar/Indlæg:
14079/622
Nice.. det er da også alt for bøvlet med Kabler og mastercard :)

Men jeg er enig med #4.. det er sjældent at low-end grafikkort får sådan nogle features.. Selvom at gf6200 er set SLi-combatibel :P..

Nooben

Overclocker
Tilføjet:
19-10-2005 16:13:28
Svar/Indlæg:
114/18
Okay, dejlig læsning, så skulle det jo være muligt bare med 2 alm. X850XT ....... Så skal der hvis kigges nærmere på DFI Crossfire :D