Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2005 23:01:22
Svar/Indlæg:
525/67
Jeg købte for 1½ år siden en harddisk ved ..........
Den har før været defekt 2 gange, hvor .......... har sendt mig en ny, hver gang.
I sidste uge begyndte den så at hoste igen, harddisken virkede langsomt, og jeg kunne, hverken kopiere eller læse filer fra den.
Jeg sendte den så til .......... og skrev i min fejlbeskrivelse at den var defekt osv., og at jeg krævede mine penge tilbage, når det nu var 3. gang den var i stykker.
Jeg sendte den afsted til RMA igår, og idag får jeg to mails, den ene at de har modtaget den, og den anden er en ordrebekræftigelse, hvori står 0 kr. ud for, hvad harddisken koster, fragten og samlet pris (alle står der 0 ud for). Men nederst står at jeg skal betale pr. efterkrav, uden der står, hvor meget.
Jeg går ind på ........... hjemmeside, og da de har et smart kundecenter, kan jeg vha. mit RMA nr. se deres tekniske undersøgelse af HD'en:
"Teknisk undersøgelse.
18-10-2005 13:01:12
Ingen fejl fundet. Omkostning for undersøgelse: kr 200,-
18-10-2005 13:31:38
Fejl konstateret. Skal sendes til eksternt værksted."
Nu begynder jeg at undre mig, og da jeg går ind på hjemmesiden med det ordrenummer, der stod i mailen, står der at de efterspørger varen fra deres leverandør, og at jeg skal betale 200 kr. i efterkrav for varen.
De skriver altså at harddisken både 1. ingen fejl har - 2. har en fejl, og de opkræver mig 200 kr. samtidig med at de sender mig en ny.
For det første, mener jeg ikke de kan sende mig en ny og samtidig kræve 200 kr.! Jeg har jo dermed ingen mulighed for at kontrollere om den gamle disk var defekt, desuden forstår jeg ikke de bytter den, hvis der ikke er noget galt (og jeg vil da også gerne have de data tilbage, der var på HD'en).
For det andet har jeg allerede meddelt dem at jeg kræver handlen ophævet, og mine penge tilbage, da det er min ret ilfg. loven.
Jeg har skrevet en e-mail til dem, hvor jeg til sidst skriver:
"Hvis i ikke finder harddisken defekt kræver jeg min gamle harddisk tilbage, så jeg ikke mister mine data, der lå på den, og så jeg kan kontrollere selv at harddisken ikke er defekt som i påstår.
Hvis harddisken er defekt, kræver jeg at købet ophæves, og jeg får mine penge igen.
Under alle omstændigheder mener jeg ikke i både kan påstå at harddisken ikke er defekt, opkræve 200 kr., og samtidig sende mig en ny."
- Og jeg har meddelt dem at jeg er parat til at prøve sagen ved forbrugerklagenævnet.
Nu er det så jeg vil spørge oc.dk om i mener jeg er i min gode ret til at kræve pengene tilbage, og ikke mindst om firmaet .......... kan tillade sig at gøre som de gør?
En lang smøre :r Håber på lidt feedback ;)
JayN1 aka. Jakob