Skal samle en comp til en ven, han har givet mig ca. 8K til opgaven. Computeren skal bruges til internet og spil, der skal være fladskærm, højtalere, mus+tastatur samt trådløst netværk til to computere, desuden skal compen være støjsvag.
Er det et fint købt, eller er der noget der sutter ? Andre forslag er velkomne, det skal dog lige siges at alle dele skal være på lager og komme fra samme forhandler.
Se om du kan få et AsRock DualSata II kort og en AMD64 3000+ ind i budgettet istedet for din cpu og mobo. Det vil sikre computeren lidt bedre mod fremtiden, og vil nok yde lidt mere. Jeg tror ikke larmen vil være meget værre, da du kan bruge samme køler. Det vil godt nok sprænge dit budget lidt, men jeg kan ikke rigtig se hvor man kan spare...
MHT hvad der yder bedst må jeg være dig svar skyldig, det aner jeg virkelig ikke.
da der følger psu med til det kabinet du har valgt, vil jeg ikke bruge penge på at købe en anden, men bare beholde den der er i kabinettet, det er da 300 kr sparet.
og jeg vil nok også gøre som #3 foreslås, at tage socket 939 i stedet for socket 754
SÅ må han nøjes med den PSU indtil han har råd til en anden. ASRock er næsten et must og der sparer du også lidt. CPU skal være en 64 3000+. Du kan spare lidt på ram hvis du tager Kingston value i stedet, det er jo fint nok hvis man ikke skal clocke alligevel. Spar lidt ved at købe en mindre HD, måske en 120 GB. Hvis han er ny indenfor PC, får han aldrig den der fyldt alligevel.
Tror han vil blive mere glad for et 6600GT eller et 6800nu grafikkort. Yder meget beder end 6600. Jeg vil nok også spare lidt på harddisk og højtaler sådan du kunne blive lidt flere penge, til grafikkort. 🙂
Skal lige sige at lydkortet er intergreret, men det lyder faktisk ret godt. Der er desuden PCIe port, AGP port, SATA, SATA2, samt mulighed for at opgradere til en m2 socket CPU når de kommer engang næste år.