Nosferatu > Ja, det er unpatched runs, det er derfor vi kører mod 1.4
Den er da ikke helt rigtig med enten din cpu eller din LS'er der... Min 660'er kan rende næsten lige så stærkt i 32M som min 670'er kan (omkring 40 Mhz mindre) eftersom det primært er mit Mach II GT's manglende evne til at dels aftage mere varme og dels at holde cpu temp lav nok der stopper legen for mit vedkommende. Min bedste 32M tid er faktisk sat med min 660'er (21 min 05 sek), men det var ikke mod 1.4. Har tænkt mig lige at prøve at køre en patched for at se hvor meget hurtigere den så kan blive. 1M patched ligger i alt fald på 21 sek i forhold til 23.688 med mod 1.4, 2M er 4 sek hurtigere, 4M 9 sek og 8M 20 sekunder hurtigere. Måske jeg lige kunne nå en tid under 20 min på 32M :p
Ram hastighed betyder også meget mere end fsb såvidt jeg kan se. Det undrer mig meget at der stort set ikke er forskel på at køre 19x278 eller 14x378 Derimod er der meget stor forskel på ram hastighed. Jeg ville umiddelbart have troet at ram hastighed der er noget over fsb ville være spildte kræfter, men det er det tilsyneladende ikke, hverken i superpi 32M eller 1M. Jeg prøvede lige i denne uge (ved en fejl) at køre 1M med 5:4 på ram i stedet for 4:5, det kostede næsten 1 helt sekund bare i 1M testen
3dmark2001 og 03 er dog lidt noget andet, her giver det noget mere med en højere fsb. Men slet ikke nær så meget som man måske skulle tro.