->#0
Nu kender jeg ikk ASUS BIOS, men er ved at blive godt kendt i min egen..
DFI nF4 Ultra-D! :00 :p :e
Hvis du vil op og ramme de 250MHz 1:1, altså på både FSB, CPU og RAM skal du nok for det første smide en blæser over RAM'ne, det er vigtigt.
Så er det tilbage til BIOS, gå ind under "RAM-Indstillinger" og sæt timing's til følgende:
T:CL = 3,0
T:RCD = 4
T:RP = 4
T:RAS = 8
Så kører dine RAM det her hedder 3-4-4-8, bagefter smider du dem op på 3.0V Som er Max for dit board, (HUSK DEN BLÆSER)
Så er det CPU/FSB's tur. nu går du direkte fra DRAM Conf.. til CPU/FSB. Volt'en til CPU'en lader du bare stå til "AUTO" (V-core) også futter du bare der ud af. Start med at hæve FSB'en 5-10MHz af gangen. indtil du når til en 230MHz. Så går du ind i Windows.
Og kører f.eks. en 3Dmark eller ligende, for at teste stabalitet. Hvis det barer kører på skinner (og CPU'en ikk er over 50 grader i Max load). gendstarter du og hopper i BIOS igen.
Så fortsætter du til en 240MHz, sådan ca. og starter Windows.
HVIS NU, at maskinen skulle *fryse* eller gendstarte, kan der være mere end en ting galt.
#1. CPU'en temperatur kan være for høj.
#2. RAM'ne har ikk nok køling.. (tro mig.. :p )
#3. Chipsetet mangler lidt Volt at spinde der ud af med
#4. At V-Coren er for lav.
Hvis #3 eller #4 er tilfældet, hæver du den bare (ca. en 0.1 - 0.2V) og tester igen. Samt kigger på temperaturen. (Helst ikke over 60 Grader i load)
Derefter er der kun 10MHz til målet... :e
Jeg ville ønske at jeg kunne komme forbi og hjælpe, men bor på sjælland. Så har ik liiiiige tid/ lyst ten en ordenlig tog-tur...
Men skriv lige i tråden hvis du er kommet videre, eller der er noget du ikk forstår, så er Jeg/ vi friske på at hjælpe...
Mvh. Overbuary! 8)