Elitebruger
Tilføjet:
21-10-2005 18:23:32
Svar/Indlæg:
1643/172
Har lige sat sådan en CPU på mit NYE Abit AW8 unden nogen former for OC, men den begynder at lave ambulangce lyde osv når den rammer de 75. Har prøvet at teste mig frem og kan se at når jeg spiller et spil BF2 så går tempen op på 80 graden, men så snart jeg laver alt+tab til windows og ser på temp måleren fra Abit så begynder den hurtigt at falde fra de 75 grader ned til 50 efter små 5 sec. Vis jeg så atter går ind i spillet laver den så det samme nr. Kølleren på mit GFX kort virker så det er nok ikke GFX kortet der afgiver så meget varme. Desuden er kabinettet køllet rimeligt godt med 2x 120 mm kølleren i front og i bag. Men køre med Intel Box køller. Men den kan da umuligt være så ringe med et rimeligt airflow. Det eneste jeg kan komme på er den der design fejl Socket 775 skulle havde med at dens metal klammer holder kølleren væk fra at skabe orndeligt kontakt mellem CPU og køller.
Men evt nogen der kan sige mig noget omkring mit MB eller sige hvad jeg skal tjeakker for så jeg kan få min temp ned. Hvor god er Abit til at måle tempen ordenligt på et MB?`Hvordan kan man evt tjeakker for fejl på temp målleren så man evt kan få sit MB RMA ?