Valg af styresystem

Software d.  22. oktober. 2005, skrevet af System
Vist: 209 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2005 20:21:02
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa!

Forleden havde jeg en harddisk nr. to koblet til min maskine som slave. Den formaterede jeg og installerede Windows på. Idag er den frakoblet, men under opstart spørger min maskine mig, om jeg vil benytte mit nuværende styresystem, eller det der engang lå på harddisk nr. to. Hvis jeg vælger styresystemet, der ikke længere er installeret, fryser maskinen med en fejlmeddelelse.

En der kender et trick til, hvordan man kan undgå valgmenuen under opstart og fast få den til at køre den ene af mulighederne???
Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2005 21:09:50
Svar/Indlæg:
6052/189
c:\boot.ini:

Din fil ser nok ca sådn ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Efter hvad jeg husker er det vist bare at slette den nederste linje af denne her:

..

Sådan at din boot.ini ser således ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]

Jeg mener det er sådan, men vent lige til en eller anden herinde fra enten retter mig eller giver mig ret. Vil ik hænge på noget =)

Mvh