Valg af SCSI controller og harddisk.

Diverse d.  22. oktober. 2005, skrevet af Kaipiroska
Vist: 214 gange.

Kaipiroska

Overclocker
Tilføjet:
22-10-2005 21:48:13
Svar/Indlæg:
71/31
Jeg sidder her og ser noget musik på dr 1, oki vil være ærlig keder mig lidt.... men så sidder man jo og tænker på hvordan man kan gøre ens pc'er bedre....

Det skal lige siges jeg stor spiller Battlefield 2... og den kræver jo lidt.... og den tager tid om at loade en bane, faktisk så lang tid at jeg både kan nå at pisse og finde noget cola...
Nogle gange er det oki, men for det meste er det faktisk ret trist...
Og så er det jeg tænker på om man måske skulle overveje noget helt vild.... så man kan sige at det stadig ligger på tegnebordet... :)

Men hvis man gerne vil have noget SCSI i... vi snakker om harddisk.... hvad vil det så løbe på i....
jeg har 2x 120 Gb så det er ikke plads jeg mangler... men havde mere tænkt på måske et drev på omkring de 80 Gb til de få spil jeg spiller så som battlefield 2.... og så måske lade windows arbejde der... sådan så det blive mit hovededrev ???

Er det noget der kan betale sig, og hvad vil det løbe op i sådan ca???? synes nemlig det er lidt af en jungel ???

heinrich

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2005 22:21:44
Svar/Indlæg:
1341/56

til en start så er det en god ide at udfylde ens profil, så vi andre kan se havd du har. så er det nemmere at rådgive.

hvis du virkelig vil ahve noget der rygger vil det komme til at koste 3k-4k for et drev på 74gb med 15krpm også en scsi controller til, men tror du vil få noget mere du af bare at købe en raptor på 74gb.

evt noget mere ram (afænger selvfølgelig af havd du har

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
22-10-2005 22:26:21
Svar/Indlæg:
10398/435
Hvis du også kan nå at drikke cola'en så skal du jo pisse igen... nok om det..

Synes du skal kigge efter en SATA controller som kan Raid0. Så skal du have to, gerne identiske, harddiske. Og så skal du opsætte et raid0 array.

pris = pas

hdd'er, 240gb total = 1200kr
controller = 300kr ?

berfan

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2005 01:36:55
Svar/Indlæg:
27/7
jeg vil godt tilbyde dig min hardiske, 3X73 gb med en lsi logic scsi raid controller med 64 mb sdram onboard

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 11:31:42
Svar/Indlæg:
1349/11
Nu afhænger det hele af hvordan du har sat dit system sammen, der står jo ikke meget i din profil, så du må komme med lidt flere facts. Du skriver jo bare at du har 2 x 120 gb, men sidder de i RAID eller er det to diske hvor du har windows på den ene og alt muligt andet på den anden.
BF2 kræver lidt af en maskine, hvis man har f.eks. 1gb ram og to diske, så er det en fordel at have windows på disk a og BF2 på disk b, da spillet kræver noget mere ram end de 1gb særligt efter lidt spilleri.
Jeg har lavet mit system således at jeg har en 15000 omdr. scsi disk hvor der ligger windows og swapfil, BF2 har jeg lagt på en 10000 omdr. sekundær scsi disk, det kører faktisk helt fint, og i tilgift skal lige siges at jeg har 2 gb ram, men der er faktisk ikke den helt store forskel fra da jeg "kun" havde 1gb ram.

Hvis du kaster dig ud i et scsieventyr, så koster det jo noget mere end hvad man ellers er vant til. Nogle af de hurtigste diske du kan få kommer fra Maxtor med deres 15kII(15000 omdr.) serie af diske. Et sted hvor du kan se tests er her : http://www.storagereview.com/
Du kan gå op i toppen under "leaderboard" så er der en lille fin oversigt af de hurtigste diske.
Personligt bruger jeg diske fra Seagate da deres støj ikke så hørbar og ydelsen er kun lidt efter.

RadaGast

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2005 13:59:51
Svar/Indlæg:
164/15
Hey..!

Jeg startede med at købe en Adaptec 19160, så derefter en 9.2gb Atlas 10k2. Den gang var jeg på SU, så det var en stump pr mdr :e

Nu har jeg 2 stk Atlas 15K2 i raid 0!

Er ved at bygge en server, hvor de vil blive flytte over i sammen med de 4 stk Atlas 10k2 diske jeg har.

Som kontroller har jeg som sagt en A19160, A39320R, LSI MegaRaid Scsi 160 med 128MB Ecc.

Scsi har aldrig været så billigt, som det er i dag. Så en Raid 0 løsning med 2 stk scsi diske vil nok være en god løsning til dig.

Husk, at din PCI port har en max på 133,33mb/s

BH-5

Superbruger
Tilføjet:
23-10-2005 14:58:33
Svar/Indlæg:
269/28
#0 Da jeg købte noget SCSI grej i sin tid faldt jeg over den her side:
http://www.scsi4me.com/

De har mange forskellige SCSI controllere. Så tag et kig her.