Sata Disk Cloning.

Diverse d.  23. oktober. 2005, skrevet af Retro
Vist: 192 gange.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 12:47:24
Svar/Indlæg:
1643/172
Normalt bruger jeg ghost 2003 til at clone eller backe min SATA disk up. Men sad med den bagtanke omkring det ville være muligt at clone en SATA disk ud på de andre 3 sata porte som er til rådighed. F.eks. Tager jeg min source disk og så vælger jeg at indholdet skal ud på f.eks. 3 andre diske som jeg har sat til min PC og på den måde havde 4 identiske diske med det samme indhold. Ved ikke om Norton Ghost 2003 kan dette med en eller anden parameter eller om jeg skal over i et andet program eller noget i den stil, men spørgsmållet er så om der er nogen der ved om det er muligt at lave netop dette eller om du kender et program der kan gøre dette.

Dette ville gøre det meget hurtiger frem for at tage en disk af gange.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 15:11:15
Svar/Indlæg:
906/100
mener at det kan gøre via din bios sata configder kan du vist nok få den til at klone. så jeg ville nok lige tjekke hvad min sata controller kan i manualen, det er altid et godt sted at starte.

MVH
Boomer

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 17:08:06
Svar/Indlæg:
1643/172
Tja det er et ALM Intel 955X chipset og med alm SATA ting som den bruger som nu er bygget ind i selv chipsettet og derfor har den ikke nogen extern SATA controller som man normalt ville havde.

Men kan da lige prøve at se på det, men det er mere den der funktion der ville gøre det muligt for mig at sende data fra en disk til alle de andre diske og på den måde få ghostet 3 andre diske ved siden af source disken. Evt nogen programmer der supportet dette?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 17:25:27
Svar/Indlæg:
10398/435
du kan stable diskene oven på hinanden og så ligge dem mellem en stor magnet. :e

nå ikke :l sikker på Norton ikke kan? hvis det er vigtigt og du vil bruge penge på det.. Acronis True Image, der kan du planlægge opgaver så den laver backup image tin andre diske.. Men jeg tror kun man kan Clone til en disk af gangen..

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 18:43:43
Svar/Indlæg:
1643/172
Tænkte det nok at ingen programmer kan gøre dette, men det ville havde været en meget fed ting vis et program kunne dette lidt som når man multicaster over netværke og sender faste antal parker af gangen som opfanges af div's PC'er så kunne jeg jo ikke rigtigt se hvorfor ikke at SATA ikke skulle være i stand til at kunne clone ud på flere diske af gangen.

Men ved at store firmaer der prøver at lave dette trik bruger programmer eller hardware der laver deres mange diske om til en fysiks disk og på den måde snyder de Norton Ghost programmet til at se de mange diske som en diske og derved clone det samme ud på dem alle sammen, men kender ikke dise programmer eller hardware de bruger til at lave dette trik med. Men vis der er nogen der kender denne metode må du da lige nævne hvad den går ud på. Jeg vil bare havde muligeheden for at f.eks. kunne clone fra diske ud til f.eks. 30 diske og derved få det samme indhold overført til på ca 1 time vis man skulle overføre 120 GB.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2005 16:23:45
Svar/Indlæg:
906/100
Hey faldt lige over hvad du har brug for til cloning http://www.ultimatebootcd.com/ du booter på cd og der skulle være et Clon program med. Håber det løser dine probs m8.

MVH
Boomer