Hvad er forskellen på Sound Blaster X-Fi

Diverse d.  23. oktober. 2005, skrevet af Nipplehunter
Vist: 301 gange.

Nipplehunter

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 16:12:13
Svar/Indlæg:
96/10
Er på jagt efter et nyt lydkort og ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad forskellen er på de 3 her ?

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 16:35:10
Svar/Indlæg:
14079/622
Umiddelbart vil jeg sige at de to første er ens, bortset fra at det hedder "Fatil1ty" :00...

Det sidste medfølger der ikke sådan en "kontrol-boks"

Nipplehunter

Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 16:38:07
Svar/Indlæg:
96/10
Ja jeg hvade godt luret det med "kontrol-boksen" :)

Men er selve kortet mon ens på alle 3 modeller??

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 16:42:49
Svar/Indlæg:
3712/44
Fata1ity har 64MB onboard ram, det har Platinum ikke. Ellers er de identiske.

Xtreme Music har hverken 64 MB onboard memory eller kontrolboks.

Om der i øvrigt også er forksel på medfølgende software har jeg ikke lige sat mig ind i.

Creative påstår at derpå sigt skulle kunne være ekstra FPS at hente i spil med onboard memory, dette har dog hidtil ikke kunnet påvises i diverse benchmarks.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
23-10-2005 18:25:54
Svar/Indlæg:
906/100
#3 har heller ikke set en eneste test der beviser at det skulle gavne spiler performance med det onboard mem. Tror det er et salgstrick. Kender et par m8 der har det Xtrem music og de er vidst nok meget godt tilfreds med lydkavl osv.

BIO--DK

Superbruger
Tilføjet:
24-10-2005 00:32:58
Svar/Indlæg:
81/3
Det lader til at Creative for en gangs skyld har lavet noget der kan bruges til noget (andet end at lytte MP3 filer). Nu har de endelig lavet ASIO understyttelse, men efter hvad jeg har læst fungerer det ikke heeelt godt. Og nu kan man også tilslutte dynamiske mics... Whey!... Eller noget.

1700kr for et lydkort som kun kan afspille musik og bruges til gaming... Der er fandme for dyrt. Hvis man har pengene bør man købe noget ordentligt i stedet. Til den pris kan man få nogle super fede lydkort fra fx M-Audio...

Men sådan er det... Creative har forbrugerne i deres hule hånd, så de kan bare poste halvdårlige produkter ud på markedet og sætte en skyhøj pris. Og det værste er at folk køber det fordi de ikke kender alternative produkter ;)

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2005 01:03:10
Svar/Indlæg:
6531/410
har lige købt Xtreme Music udgaven kanon lyd.

dog latterlig man kun kan have en lyd ind på det.

så nu skal jeg sidde og bytte stik alt efter om jeg skal bruge mike eller mit tvkort ikke så smart

Abildhauge

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2005 09:54:41
Svar/Indlæg:
342/54
De 64 mb ram Fatal!ty udgaven har skal "på sigt" hjælpe ydelsen ved at spillet indlæser de mest brugte lyde i de 64 mb ram i stedet for systemram. Altså mere fri systemhukommelse samt at lydene ikke skal hentes en tur frem og tilbage over PCI-bussen når de skal behandles.

Årsagen til at det ikke kan påvises om det virker er at der endnu ikke er lavet spil der understøtter denne nye "teknologi". Der er en præsentationsdemo fra creative, så kan man tro på den eller lade være!!!

Men ideen lyder god, men hvor meget kan 64 mb ram lige koste :e

Forskellen på de 2 andre modeller er alene Breakout boksen.

Silent

Skribent
Tilføjet:
24-10-2005 10:20:13
Svar/Indlæg:
3223/205
Tror de fleste bruger deres pc til gaming, hvilket måske er derfor folk vælger Creative for at få fuld understøttelse af de forskellige lyd formater samt effekter.