Com der ikke vil starte rigtigt..

Diverse d.  23. oktober. 2005, skrevet af MG
Vist: 326 gange.

MG
#0
MG
 
Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 16:19:07
Svar/Indlæg:
12/6
I formiddags ville jeg skifte noget så harmløst som mit diskette drev... og det skulle jeg IKKE ha' gjort!!!

Når jeg prøver at starte den, køre min blæser på mit grafikkort bare med fulde hammer og min skærm forbliver på standby (ligesom når computeren er slukket eller du tager stikket ud af skærmen)... blæseren bliver bare ved med at blæse på fuld kraft og eller sker der ikke noget... alle andre dele ser ud til at køre fint...

Da jeg skulle skifte drevet, måtte jeg først hive ide-stikket og strøm-stikket ud af min hdd og tage den ud, og derefter måtte jeg hive "sec ide" stikket og det store strøm-stik ud på mit bundkort for at der lige var plads til at få det gamle diskette drev ud og det nye i... da jeg så ville starte den ville den ikke køre...

Jeg har haft alle ledningerne ude og sat det hele i igen men det kunne ikke løse problemet... tilsidst prøvede jeg at sætte det kun mest nødvendige, altså hdd, ekstra strøm til grafikkortet og strøm til bundkortet... men det ville stadig ikke køre...

Håber der er nogen der kender til problemet og kan hjælpe med en løsning...

min com ser således ud:

ASUS K8V SE Deluxe
Athlon 64 3400+
Radeon X800 XT (Club 3D)
Maxtor 80 GB

Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
23-10-2005 17:31:34
Svar/Indlæg:
2309/846
du har vendt stikket til floppyen forkert.

Du behøver ikke have hdd'er i mobo for at det kører. Pil alle kabler fra til drev, og start mobo med kun ram, cpu og gfx. Du kan også pille gfx ud og lytte om dit mobo siger BIB = den post'er.

Polarfar




#2
MG
 
Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 18:32:55
Svar/Indlæg:
12/6
Jeg har prøvet at køre kun med cpu, ram og gfx (uden floppy drev)... men det virkede heller ikke... den siger bib... men der er ikke noget billede...



rumle
 
Overclocker
Tilføjet:
23-10-2005 19:00:41
Svar/Indlæg:
33/0
så prøv at se hvad det bib betyder i manualen på bundkortet.

sikker på du har sat alle stik rigtigt i ?



#4
MG
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2005 08:48:18
Svar/Indlæg:
12/6
der kan man bare se... alarmen er afblæse... den har lige fundet ud af at den gerne vil virke... jeg tjekkede det HELE igennem og nu køre det...

Men mange tak for hjælpen!!!