<i>Hvad er forskellen på et 7800 GT, og et X800 kort?</i>
Tror du vil være fint tilfreds med et X800XL til knap 2100 kroner. 7800GT er bare bedre - så ydelse står meget godt i forhold til pris.
<i>Jeg er ikke den HELT store gamer.. og min Dell 2400FPW egner sig ikke SÅ godt til spil. Så jeg behøver ikke de HELT store kræfter til grafikken.. dog vil jeg gerne kunne køre Doom 3/Quake 4/WoW/Half Life 2 engang imellem.. uden at jeg brækker mig.</i>
Kig ovenstående. ;)
<i>Flot billede et også et prioritet, og der har jeg lidt på fornemmeren at ATI har "the edge" over nVidia.. eller hvordan?</i>
Der er i praksis ikke så stor forskel at du vil bemærke det.
<i>Er der nogen forskel på fabrikanten mere.. altså, Point of View ved jeg har eksisteret et godt stykke tid.. er de blevet bedre? Kan jeg stole på at jeg jeg f.eks. får nogen ordentlige RAM med på kortet, og et godt og ordentligt designet PCB? Er der forskel på de "billige" mærker, vs. de "dyre" mere?</i>
Så længe du holder dig fra Club3D, er de fleste kort stort set ens. Overclocker du ekstremt, så skal du vælge meget nøje hvilket kort du køber, men så ender du osse med at give så meget for det at du lige så godt bare kunne købe den større model. :)
<i>Hvorfor Hitachi, istedet for Maxtor?</i>
Hitachi er lydsvag - yder godt, og koster det samme som den mere støjende, og mere fejlbehæftede Maxtor. Det er ikke meget forskel, men jeg er sikker på du vil være mere tilfreds med en Hitachi.
<i>Hvad tænker i om AMD vs. Intel? Hvorfor ikke købe intel, og et par blokke DDR-2 RAM? Burde det ikke give et ekstra spart, i forhold til PC3200 RAM, som jeg bliver nød til at bruge, hvis jeg vælger et AMD system.</i>
Der er ikke så vildt et boost som man tror. Om du vælger Intel eller AMD, kommer helt an på din personlige mening om dem.
AMD Athlon64 X2 3800+ som de fleste foreslår, yder godt fra standard.
Intel P4 i 600 serien skal overclockes en smule for at være sjov - hvor en i 800 serien er sjov fra start, men koster mange penge.
Alle tre ovenstående kan fint håndtere det du skal bruge maskinen til, til din fulde tilfredshed.
Uanset hvilken CPU du vælger, ville jeg tage en Coolermaster Hyper6+ til køling af maskineriet. Lavt støjniveau og høj ydelse for en overkommelig pris. Vupti. ;)
Med hensyn til strømforsyning, vil en 450-500 watt Chill Innovation være finfin til at trække det - endda med overskud til overclocking, i fald du nu pludselig lyster det. :D