problemer med netgear router

Diverse d.  24. oktober. 2005, skrevet af Elpærer
Vist: 274 gange.

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2005 11:16:28
Svar/Indlæg:
58/21
Hej OCére. Jeg sad i weekenden og hjælp en kammerat med at opsætte en router (Netgear RP614ND, ADSL Gateway Router incl. 4 ports switch, Plastik cover købt hos shg.dk)

Hans kabel forbindelse går ind i et kabelmodem, og så videre ind i routeren. Routeren giver hans computer en IP adresse, og routeren kan også godt se at han har en forbindelse tilsluttet. :)

Problemet er, at den IKKE vil gå på Internettet. Den skriver, at routeren ikke fandt en Internetforbindelse??? Jeg har prøvet guiden som åbner første gang man trykker på en browser, og også gået direkte ind i opsætningsområdet. Uden resultat. :l

Vi har også prøvet at slukke for hele arrangementet i nogle minutter, som nogle gange hjælper, men ikke i dette tilfælde.

Hvis han kun benytter modemmet, går den fint på nettet.
Jeg tor, at det måske er et eller andet inde i routeropsætningen der spærre, men jeg kan umiddelbart ikke se, hvad det skulle være ?:(

Jeg håber i kan hjælpe.......

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-10-2005 12:05:36
Svar/Indlæg:
4033/364
kan være den er låst på MACadressen (fx stofa og vist også webspeed for den sags skyld)

det er fordi at forbindelsen har låst sig fast til hans netkort.. og hvis han skifter netkort i sin puter vil den komme frem med at han skal trykke ok.. det kan routeren bare ikke..

Det du skal gøre er at finde punktet der hedder CLONE MAC (i routeren) og så skal der KUN være sat den puter til som normalt virker med inettet..

hvis han kun kan manuelt ændre det, så finder han sit mac ved at skrive (i kør->cmd> ipconfig /all - altså med windows)

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2005 21:40:41
Svar/Indlæg:
58/21
Inde under MAC adresse punktet i setup står der kun hans computers MAC. Så det er ikke det.. desværrre!! :l

Det er et ret mystisk problem. JEg har måske på fornemmelsen, at der er fejl på routeren, så jeg har bedt ham ringe til shg og høre om de har en løsning. Ellers må han ringe til netgear og vente til de gider tage imod :00

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
25-10-2005 08:06:10
Svar/Indlæg:
4033/364
hmm.. kan være at WAN siden er sat forkert op.. bør nok være automatisk tildeling af IP..

Bruger han DHCP på routeren....

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
25-10-2005 13:49:37
Svar/Indlæg:
58/21
Jeps. Og som jeg skrev så får hans computer også en IP. Det er kun Internette der ikke virker :00

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-10-2005 08:21:50
Svar/Indlæg:
4033/364
prøv at ændre WAN , kan være hans opsætning er noget med at han skal sætte WAN siden op anderledes..

er det TDC eller stofa?

Elpærer

Overclocker
Tilføjet:
26-10-2005 11:48:38
Svar/Indlæg:
58/21
Det ved jeg kke :l Han bor i Odense, så det er nok noget lokalt. Men han har snakket med dem, og de vidste heller ikke hvad fejlen var.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
30-10-2005 18:03:57
Svar/Indlæg:
4033/364
well det er ikke sikkert de fatter hat.. desuden er fx routeren ikke supporteret medmindre han har fået dem af udbyderen..