længe af reklamationssag

Diverse d.  24. oktober. 2005, skrevet af System
Vist: 447 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-10-2005 12:33:21
Svar/Indlæg:
0/11005
Nogen der ved ca hvor lang tid der går i en reklametionssag?

Det er nu 14 dage siden jeg sendte mit grafikkort tilbage da det var defekt... men hvor lang tid plejer der at gå før man får det igen?
Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2005 19:01:46
Svar/Indlæg:
6052/189
tror der må gå op til 4 uger..

tænk også på at forhandleren sender dit grafikkort til producenten, får dem til at kigge ( og evt lave ) det, og så sender det tilbage.. hvis producenten ikke kan lave det, så giver de vel besked til forhandleren at du får et nyt gfx. som forhandler så skal sende ud.

Det hele taget sgu tid =)

Mvh

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
25-10-2005 09:04:52
Svar/Indlæg:
5039/109
Omkring en måned. Jeg havde et hyr med et firma, som jeg skulle rykke hele tiden før der skete noget.

Stefan_SN

Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2005 13:45:59
Svar/Indlæg:
175/32
Forbrugerklagenævnet anbefaler firmaerne at holde længden af reklamationssager på under 14 dage. Dog men forbehold for at denne tid kan forlænges ved f.eks. at forhandleren er nød til sender varen til reparation/ombytning hos producenten.
Forbrugerklagenævnet anbefaler ligeledes at forhandleren stiller en lånevare til rådighed såfremt at varen er vigtig i det daglige for for frobrugeren.

Men dette er desvære ikke lov, men kun en anbefalning. Så forhandlerene kan faktisk selv bestemme hvor lang en reklamationssag må være.

Du kan som forbruger indsende en klage til Forbrugerklagenævnet som så vil vudere sagen og muligvis indrette en klage til forhandleren.

Så der er ikke meget man kan stille op som forbruger.
Har selv oplevet en reklamationssag der tog 46 dage. Dette var uden ydeligere ombytninger. Det tog 46 dage fra jeg indsendte mig GFX til jeg modtog et nyt fra PRC-Data A/S.

Har også prøvet en reklamationssag der tog 30 dage da shg.dk ikke have GXF-kortet på lager. Fik efter en hård kamp pengene tilbage.

Så der er desvære ikke meget hjælp at hente, men mit forslag er at du løbende tager kontakt til dem. Spørger dem om status på din RMA-sag og husk at få navnene på dem du snakker med, især hvis du indgår nogen aftaler. Da disse firmaer har tendens til at glemme aftalerne:l

Du må meget gerne holde os updateret om sagen. Ville personligt gerne vide hvilket firma du har oprettet sagen hos?

Men held og lykke.

Mvh. Stefan Pedersen