Datorhandel.com

Diverse d.  26. oktober. 2005, skrevet af mbm
Vist: 255 gange.

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2005 17:57:47
Svar/Indlæg:
3746/627
Har på et tidspunkt bestilt en Opteron S939 hos ovennævnte firma. Fik så besked et par dage efter om at nu var den på lager.
Ligger så mærke til at der stod OSA146ATBOX istedet for OSA146BNBOX.
Dvs. det var en forkert cpu. Det var til S940 og ikke S939.
Jeg skal ikke kunne sige om det er mig der har bestilt forkert. De havde begge typer på deres hjemmeside.
Nå men jeg skriver så tilbage til dem, at det er den forkrte cpu og jeg derfor ikke ønsker at købe den alligevel.
De skriver så tilbage at jeg så skal betale 20% af købssummen pga de har hentet den hjem til mig. (Jeg ved jo ikke at det er noget de henter hjem til mig. Det er jo en varer de har på deres hjemmeside).
Det kan da ikke være rigtigt at de kan kræve det af mig?
Jeg fandt faktisk også ud af at jeg slet ikke kunne købe den af dem, fordi de ikke modtog kontanter eller VISAkort. Kun noget svensk bankhalløj.
Lyder alt dette fuldstændigt grotesk.
Jeg har netop modtaget en mail fra dem hvor de gentager kravet, og skriver de returnere min bestilte cpu til leverendøren inden 5 dage.'

foo

Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2005 12:26:31
Svar/Indlæg:
1685/240
det skal stå i den aftale som ma godkender under handel...

Hvis der i den står at de opretholde retten til at kræve 20% af beløbet v. annulering af handelen, så ka nde godt - elllers ville jeg ikke mene de kan...

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2005 14:14:20
Svar/Indlæg:
3746/627
Det er da en underlig måde at drive forretning på.
Den gik sku aldrig i Danmark.
I princippet kunne andre jo bare bestille en masse varer i en andens navn, og så lade være med at afhente det.
Så ville den pågældende blive bonet 20%.