jeg er umiddelbart af den indstilling, at den største forskel på 2000&XP, er nok brugerfladen/virisuelle effekter...
i Xp har de jo så valgt at fjerne Dos Delen og den kommando promt du har, virker kun så længe windows er oppe, hvilket vil sige at den IKKE kan bruges til ellers meget nyttige kommandoer som "format c:" "fdisk" "scandisk"... og en del andre...
de har jo valgt at lave ens HDD til NTFS istedet for FAT-32, hvilket er hurtigere, men kan skabe problemer ved installation af ælder OS, da NTFS ikke bare lige er til at fjerne igen(i nogle tilfælde :i )
Xp er selvfølgelig blevet en del mere brugervenlig, og er jo genial til folkeskole elever, forældre, små børn, og andre der ikke fatter hat af at finde rundt i et OS :p
en ting jeg dog direkte syntes er blevet dårligere i Xp er den fysiske sikkerhed.
sikkerheden over nettet er selvfølgelig blevet bedre (i både Xp og 2000 gennem opdateringer mm.)...
men mens man i Xp uden problemer kan skaffe sig adgang til en maskine med kode på brugeren...
hvorimod de maskiner jeg har prøvet hvor det ikke er lykkedes, har alle været med 2000 installeret..!
mit svar vil nok være, at NEJ, XP er ikke de penge værd, med mindre du vil betale for brugerflader og grafiske indstillinger(hvilket de fleste jo vælger)...
eller hvis du er far tl et par unger der skal lære at bruge en computer, så er XP nok mest børnevenligt..!