hejsa jeg har lige formateret og installeret nye harddiske men jeg har fået det problem at når jeg vil lukke eller genstarte computeren fryser computeren ved "lukker windows" og den kommer bare ikke længere. Når jeg så tager den manuelle restart starter den normalt, ikke noget med at "windows er ikke blevet lukket korrekt". Har søgt på forumet og har prøvet at tage lukke lyden, uden noget resultat. Jeg har formateret 2 gange og hver gang får jeg det samme problem. :i
Næste gang du installerer Windows skal du prøve at trykke F5 (istedet for F6 for andet software).
Så kommer du til en menu som hedder "Hardware Abstraction Layer" (HAL).
Du vil her blive præsenteret for følgende muligheder:
* ACPI Multiprocessor PC * ACPI Uniprocessor PC * Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC * Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible PC * MPS Uniprocessor PC * MPS Multiprocessor PC * Standard PC * Standard PC with C-Step i486 * Other
I de fleste tilfælde skal du vælge "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC", HVIS dit hardware er ACPI kompatibel (hvilket alle nyere hardware er, alligevel skal du sørge for du har den nyeste bios til dit bundkort).
For at se hvad "HAL" står på med din nuværende installation, skal du trykke på Min Computer (My Computer) --> Hardware --> Device Manager --> Udvid den protokol der hedder Computer.
Hvis den så siger "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC" skulle det være fint. Hvis der derimod står "Standard PC" er dit bundkorts bios ikke blevet opdaget som ACPI kompatibel.