#0 > Jeg kan godt se noget af din pointe, men slet ikke det hele.
1) Lockheed og jeg har naturligvis snakket sammen om denne test og jeg har givet ham lov til at anvende hvad han ville af mine test resultater. Jeg har endvidere selv testet flere P4 cpu'er i selvsamme bundkort, hvorfor jeg har kunnet dele adskillige observationer med Lockheed. Også af et omfang og med en systematik der ligger langt over hvad en reviewer har mulighed for at gøre under et testforløb.
2) Jeg kan godt se problematikken i at der ikke er anvendt helt samme hw (ud over bundkort naturligvis) i alle test setups. Lockheed har dog gjort meget tydeligt opmærksom på dette. Om grafen med max fsb så skulle have haft en askerisk på resultatet eller lign. kan så diskuteres.
3) Jeg har meget svært ved at forstå at mit bundkort, som i øvrigt er købt hos Databutikken, som et af de første der kom ud i Europe og i øvrigt er 100% standard, skulle være bevidst "cherry-picked". Som B@NG siger ville jeg om noget nærmere ha' grund til at tro at de test samples der sendes rundt af Asus selv er cherry picked.
4) At komme op på så høj en fsb på nogen som helst nyere Intel Prescott chip er kun muligt med kompressor (eller bedre) køling, men jeg så vidt jeg ved har Lockheed tidligere anvendt Vapochill LS til test af høj fsb i sit test setup, så derfor har jeg også svært ved at se hvorledes kølemetoden kan "klandres".
5) Det springende punkt er naturligvis at Lockheed ikke selv har testet sig frem til det pågældende resultat. Alt efter hvordan man i øvrigt betragter min troværdighed, kan dette være et større eller mindre problem, eller slet ikke et problem. Vurdér selv. På intet tidspunkt har Lockheed dog påstået at det er hans resultater vi snakker om.
Jeg har lidt svært ved at se hvad den store forargelse/opstandelse handler om. Jeg mener Lockheed har ønsket at give et så reelt billede af hvad bundkortet kan som overhovedet muligt, han har i den forbindelse været voldsomt begrænset af sit testudstyr, og derfor har han har benyttet sig af, hvad han betragter som troværdige oplysninger fra tredjepart. Hvilket han i øvrigt tydeligt har gjort opmærksom på.
I øvrigt har FUGGER verdens rekorden i fsb for Intel bundkort med et Asus P5WD2 på hele 450 Mhz fsb (hvilket er max i bios) med alle 4 ram blokke i brug.
Jeg mener ikke at Lockheeds metoder på nogen måde har forvrænget det reelle billede af hvad det bundkort kan yde, og det må vel være formålet med testen.