Har læst lidt om at G.Skill ram kræver en del voltage hvis de skal clockes over 250 Mhz... nogen der kan bekræfte det?
Og er det korrekt forstået at AMD A64's mem-controler ikke er så vil med brug af 4 DIMMS? Mere præcist ville det være det samme som at skyde sig selv i foden hvis jeg køber 2 x 512 DDR mere så jeg køre med 4 x 512 MB DDR?
Kan bekræfte at A64's memcontroller ikke er vild med 4 dimms, du kan f.eks. glemme alt om 1T med 4 dimms, har selv lige investeret i 2 x 512mb i stedet for 4 mine gamle 4 x 256mb af samme årsag. Kig evt. på dettte link....kan nok hjælpe dig lidt med at vælge hvilke ram du skal ha'.
#6 Ja men Corsairs 1 GB stænger er meget dyrere end G.Skills og Ballistix.
Jeg har fundet nogle lidt ringe reviews hvor G.Skill rammene jeg linker til når op på 260 Mhz ved 2.5 - 3 - 3 - 6 ved 3.6v og de BallistiX jeg linker til kan nå 280 Mhz ved 2.5 - 4 - 4 - 8 ved 2.8v.
Jeg vil gerne op på 280 Mhz men er i tvivl om de der G.Skill kan gøre det ved løsere timings og mindre volt, da mit bundbræt vist ikke kan give mere end 3.0v.
Derfor jeg er i tvivl om hvilke af de 2 det skal være?
Men #6 hvis du kan finde 2 x 1 GB stænger fra Corsair der kan clockes til 280 Mhz ved timings som 3 - 4 - 4 - 8 (må gerne være lavere) som ikke skal have mere end 3.0v så er du velkommen til at linke. :)